Ruszył przetarg na budowę kolejnego fragmentu obwodnicy śródmiejskiej w Szczecinie wraz z tzw. węzłem Łękno, czyli dwupoziomowym skrzyżowaniem obwodnicy z al. Wojska Polskiego i ul. Romualda Traugutta. Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mają czas na przesyłanie swoich ofert do 19 marca.
Szczecinianie już od wielu miesięcy dopytują o dalszy ciąg budowy obwodnicy. Szczególnie zainteresowani jej przedłużeniem są kierowcy stojący codziennie w korku na ul. Papieża Pawła VI (przy seminarium) – w szczycie samochody stoją aż na al. Wojska Polskiego; często już przy krzyżówce z ul. Ludwika Solskiego. Dzięki przedłużeniu obwodnicy problem zniknie, bo ruch na odcinku: al. Wojska Polskiego – ul. Bohdana Zaleskiego – ul. Papieża Pawła VI – ul. Niemierzyńska natychmiast zmaleje.
– Nowy układ drogowy u zbiegu al. Wojska Polskiego i trasy średnicowej znacznie rozładuje ruch w tym rejonie – zapewnia Michał Przepiera, zastępca prezydenta miasta ds. inwestycji.
Inwestycja zbędna i szkodliwa, spowoduje tylko więcej spalin w Śródmieściu, znowu wytną drzewa i zniszczą tereny zielone, po co takie zagęszczenie ulic w takiej dziurze jak Szczecin? Ruszyć tłuste zadki i na piechotę!
chwilkowski
2018-02-08 15:10:02
Dziwi mnie tylko jedno ze ten stary komunistyczny zapis ze ul. Wojska Polskiego dzieli obwodnice na 2 klasy drog G (glowna) i GP (glowna przyspieszona)-stad bezkolizyjnosc dopiero od Wojska Polskiego w strone Turzyna
chwilkowski
2018-02-08 15:06:46
Tak czy siak trzeba tymczasowo polaczyc ul. Wincentego Pola z Harcerzy
obwodnica
2018-02-08 14:15:05
To hańba. ok. 2 km ma być budowane niemal dwa lata. Co óżendasy mają w pałach. Mózgi partyjnie wyprane i nic więcej.
Cała przebudowa Stettina trwała 5 do 7 lat. Dzisiejszy Szczecin to efekt tamtych czasów. Wszystko w naszych czasach robi się na raty bez składu i ładu. Ot polityka!. Włodarze i podlegli im óżęnty umieją pięknie przemawiać i nic nie robić, co za syf. Brak w Szczecinie wizji rozwoju miasta na miarę niemieckich włodarzy. Przykładów nie warto mnożyć. Braki mózgowe "włodarzy" są bezcenne. Nic nie może być zrobione kompleksowo.
do Mickiewicza
2018-02-08 14:06:54
trzeba dociągnąć bo większość od Mickiewicza jedzie
choć w planach ponoć nie ma połączenia obwodnicy z Mickiewicza - czyli Traugutta nadal pełna pojazdów wszelakich
super
2018-02-08 14:01:28
super SF-wizualizacja, szczególnie podoba mi się ta kolejka na przystanku Szczecin-Łękno ! fajna futurystyka ! kiedy to ma być ? w 2050 roku ?
Do Miejskiego łazęgi (2).
2018-02-08 13:57:12
Praktyczna budowa tego odcinka obwodnicy w ogóle nie może się wcześniej rozpocząć niż nie skończą przebudowy Arkońskiej do Wojska Polskiego bo tramwaje z ZP musiały by chyba... fruwać przy wyjeździe i zjeździe do ZP. Ale rzeczywiście, w ostatnim czasie wysyp inwestycji w mieście.
Do miejskiego łazegi.
2018-02-08 12:48:13
Podziękuj tym wszystkim mieszkańcom co protestowali. Budujmy drogi, ale nie pod moim domem
To po pierwsze.
Po drugie kasę trzeba mieć by budować.
A po trzecie idą wybory.
RR
2018-02-08 12:44:49
A gdyby tak kilka etapów wybudować w jednym czasie już dawno temat byłby zamknięty. A tak ciągnie się to i ciągnie i końca nie widać a obwodnica nie pełni swojej roli.
xyz
2018-02-08 10:23:06
Zatoki przy przystankach autobusowych nie sa przewidziane w projekcie?
Miejski łazęga
2018-02-08 10:10:55
Inwestycja potrzebna i oczekiwana jak żadna inna na tę chwilę w mieście.Niestety idzie to wszystko strasznie opornie,ślamazarnie wręcz.Budujemy coś "etapami" po czym odkładamy to na "wieczne nigdy".Jedyne co miastu w miarę sprawnie poszło to przebudowa Struga.Jak na Polskie warunki wykonawca trzymał się w miarę harmonogramu.Zrobiliśmy część obwodnicy i ciągnie się to już tyle lat i nie ma końca tej budowy.Biurokracja na każdym szczeblu i etapie budowy nas po prostu przerasta.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.