Ostatnia aktualizacja: 15 października 2019 r. 21:45
Rozpoczynają się kolejne prace związane z utrzymaniem torowisk w Szczecinie. W najbliższych tygodniach regeneracji zostanie poddanych w sumie 46 krzyżownic. Dzięki tym zabiegom, które rozpoczną się na zlecenie spółki Tramwaje Szczecińskie w tym tygodniu, te elementy torowisk odzyskają pierwotną funkcjonalność, a tramwaje przez skrzyżowania będą przejeżdżać bezpieczniej.
Prace prowadzone będą na skrzyżowaniu ul. Jagiellońskiej z al. Piastów. Wykonane one zostaną również w rejonie placu Tadeusza Kościuszki.
- Napawanie ma na celu doprowadzenie zużytych elementów rozjazdów, w tym przypadku bloków krzyżownic wraz z rampami najazdowymi, do pierwotnej geometrii. Bloki krzyżownic w tych lokalizacjach są szczególnie narażone na zużycie ze względu na duże natężenie ruchu. Dzięki zastosowaniu metody regeneracji poprzez napawanie można znacznie przedłużyć „życie” tych szczególnych elementów rozjazdów i wyeliminować konieczność ich wymiany. Napawanie polega na uzupełnieniu napoiną materiału „zeszlifowanego” przez obręcze przejeżdżających tramwajów i doprowadzenie wymiarów krzyżownic do pierwotnego stanu.
Umowę Tramwaje Szczecińskie podpisały ze spółką TOR-MEL. Wynagrodzenie za to zlecenie wyniesie 480 tysięcy złotych. Roboty powinny zakończyć się w pierwszej połowie grudnia.
(MIR)
Fot. Mirosław WINCONEK
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Niekończący się remont
2019-10-15 21:29:39
Nie lepiej zrobić coś od podstaw dobrze,żeby służyło na lata?Czy już zawsze będziemy musieli oglądać tą nierówna walkę.
Słoniu
2019-10-15 12:46:54
Nie masz racji, więc się nie wypowiadaj. Tak włączają i wyłączają motorniczowie, ale dostają polecenie Bety chodzą 24h, i tylko Bety, reszta normalnie jest wyłączona.
on
2019-10-15 10:46:52
Słoniu , ty super mechaniku , jeśli nie wisz dlaczego wagony w nocy są włączone to milcz, zresztą właczają i wyłaczają wagony motorniczowie, też to potrafią...
Słoniu
2019-10-15 09:51:55
O czym przyjacielu piszesz, po Szczecinie jeżdżą Tatry! Wyprodukowane w Czechosłowacji dla NRD wagony, które już dawno powinne oglądać piec hutniczy od środka. Nasza władza ma ogromny problem z myśleniem (władza miasta i władza TS). A co do TS to oni nie potrafią utrzymać wagonów w sprawności, większości powiedzmy nowoczesnego taboru stoi odstawiona najlepszym przykładem sa Moderusy Beta, które więcej czasu spędzają w zajezdni niż na mieście, mało tego wykwalifikowana kadra mechaników nawet nie potrafi na noc wyłączyć tych wagonów, bo bez przerwy są włączone, więc nawet nie ma o czym mówić. Komunikacja tramwajowa w Szczecinie jest w ciemnej dupie i nic nie wskazuję na to, aby coś miało się zmienić.
-00-
2019-10-14 19:18:35
Jak się nic nie robi przez kilka lat to potem mamy takie skutki zużycia, a na pętli Pomorzany to już rekord wykolejeń.
A nie lepiej byłoby
2019-10-14 18:39:14
zlecić badania Uniwersytetowi Technicznemu i opracować demontowalne nakładki ścieralne? Przy okazji można byłoby zrobić z tego patent i po kłopocie - jedna ekipa mogłaby w ciągu nocy wymienić pewnie nakładki w kilku - kilkunastu krzyżownicach... a może byłby i produkt na eksport - pomysł macie gratis - oddaję go w domenę publiczną.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.