Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Konsorcjum katowickich firm dokończy wiadukt na węźle Kijewo?

Data publikacji: 01 kwietnia 2020 r. 07:49
Ostatnia aktualizacja: 02 kwietnia 2020 r. 08:11
Konsorcjum katowickich firm dokończy wiadukt na węźle Kijewo?
 

Szczeciński Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał  najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dokończenie budowy wiaduktu na węźle drogowym Szczecin Kijewo. Jeśli nie będzie odwołań, to nowym wykonawcą będzie konsorcjum firm, którego liderem jest KBI z Katowic. 

W październiku ubiegłego roku GDDKiA była zmuszona odstąpić od umowy na rozbudowę węzła drogowego Szczecin Kijewo, łączącego A6 i drogę krajową nr 10, z firmą Energopol Szczecin, ponieważ ta wstrzymała roboty. Dokończenie przedsięwzięcia zostało podzielone na mniejsze przetargi. Pierwszy z nich został ogłoszony w grudniu ubiegłego roku i dotyczy dokończenia budowy wiaduktu na jezdni DK10 w stronę Szczecina.

- Oferty w tym postępowaniu poznaliśmy na koniec stycznia tego roku. Najtańsza oferta została odrzucona, gdyż nie spełniała treści specyfikacji. Dlatego wybraliśmy kolejną najkorzystniejszą ofertę - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy Oddziału GDDKiA w Szczecinie.  

Nowym wykonawcą wiaduktu zostało wybrane konsorcjum firm z Katowic:  Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych KBI Jerzy Lorenz (lider konsorcjum) i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych K.B.I. Budowa ma być dokończona w ciągu 4 miesięcy, a wartość umowy to 7,38 mln złotych.

- Pozostali wykonawcy mają 10 dni na ewentualne odwołania - dodaje rzecznik. - Następnie dokumentacja postępowania zostanie przesłana do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeżeli nie będzie odwołań, to jeszcze w II kwartale tego roku umowa powinna zostać podpisana i roboty budowlane na węźle wznowione.

(ip)

Fot. GDDKiA/Szczecin

 

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Henio
2020-04-02 07:54:32
Ciekawe jak bedzie wygladalo w praktyce przekazywanie placu budowy? Jak wpuszcza tam jednych od wiaduktu drugich od dróg dojazdowych trzecich od instalacji.kto będzie kierownikiem budowy? Szykuje się ciekawy eksperyment budowlany, że o idbiorach i grawancjach nie będę pisał.
gUT
2020-04-01 20:45:46
Jazon - najlepszy komentarz!
Wezel
2020-04-01 18:14:06
To jakaś kompletna paranoja z tym wezlem Kijewo gdzie obecnie firma z Katowic wykona tylko wiadukt północny ale bez dróg czyli bez łącznic do tego wiaduktu z tego wynika że praktycznie niewiele się zmieni dla kierowców bo jak dojada do nowego wiaduktu o ile zostanie wybudowany jak nie będzie drogi
do @ Czas
2020-04-01 16:05:08
- demokracja liberalna", czyli każdy chce zarobić jak frajer płaci.
do @ via dukt
2020-04-01 16:03:22
"Postępowania i procedury trwają dłużej niż sama budowa. Usiąść i załamać ręce. Nic więcej." - jest jeszcze alternatywa; "robić wrota sztormowe po staszkowemu".
Czas
2020-04-01 12:33:37
Terminy są niedotrzymywane a czas ucieka a ceny rosną gdzie przez takich nieudaczników zamiast przykładowo wybudować 50km nowych dróg to będzie tylko 30km czyli miliony zl. uciekają bezpowrotnie. A z tym dzieleniem prac drogowych na mniejsze zadania to podobnie jest gdzie koszty zamiast malec to idą w górę, brak w tym logiki kosztów
Drogi
2020-04-01 12:14:52
A teraz pytanie do GDDKiA w Szczecinie kiedy w koncu dokończą obwodnicę Wałcza, obwodnicę Koszalina i Sianowa oraz rozpoczną budowę drogi s6 z Koszalina do Słupska która miała być rozpoczętą od tego roku bo dokumentacja na ten odcinek już niby jest gotowa termin końcowy wykonania dokumentacji marzec 2020r
Jazon
2020-04-01 11:09:04
Na tej budowie powinien pracować w pasiakach były zarząd Energopolu.
czytelnik
2020-04-01 10:20:34
W dziwnych czasach żyjemy i Kraju skoro coś niebywałego się wydarzyło podczas realizacji tej inwestycji i nikt nie został postawiony w stan oskarżenia.Skarb Państwa stracił mld zł i kompletnie nikogo to nie obchodzi.Inwestycja wstydu-jest w tej chwili najgorszą inwestycją w Polsce.Do ciemnych lochów wtrąceni powinni być również Ci co ją nadzorowali,zarówno od strony finansowej jak i technicznej po każdej ze stron odpowiedzialnych za realizację inwestycji.
@Most
2020-04-01 10:19:07
W tym roku nie będzie korków w ogóle...
via dukt
2020-04-01 10:17:15
Postępowania i procedury trwają dłużej niż sama budowa. Usiąść i załamać ręce. Nic więcej.
Most
2020-04-01 09:34:05
Gdyby prace rozpoczęto w momencie gdy firma Energopol zeszła z budowy z powodu braku płynności finansowej tj. w październiku 2019 r to północny wiadukt wraz z łącznicami był by gotowy na węźle Kijewo a tak znowu przez kolejny letni sezon urlopowy będą korki w tym miejscu na kilka km

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA