Za dwa tygodnie drobne korekty czekają pasażerów linii autobusowych 61, 91, 93 i C. Zmiany na innych liniach na terenie prawobrzeża są także brane pod uwagę, ale ich wprowadzenie wymaga więcej czasu. Nową siatkę połączeń na szczecińskim prawobrzeżu wprowadzono 29 stycznia, ale Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego wciąż czeka na uwagi pasażerów.
- Po zmianach 1730 kursów dziennie, 24 linie autobusowe i 3 tramwajowe dają możliwość wygodnego dotarcia do centrum miasta i poszczególnych miejsc na prawym brzegu Odry. Każdego dnia do ZDiTM wpływają uwagi i sugestie mieszkańców, dzięki którym niebawem pojawią się pierwsze, drobne korekty - zapewnia Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miasta ds. dróg i transportu miejskiego. - Większość mieszkańców prawobrzeża pozytywnie ocenia zmiany, choć są także głosy krytyczne.
Uwagi i sugestie od mieszkańców docierają do ZDiTM każdego dnia, zarówno drogą telefoniczną, jak i mailową. ZDiTM zapewnia, że wszystkie analizuje, a pierwsze efekty będą odczuwalne już 1 marca. Wtedy to po przeprowadzonej już analizie wprowadzone będą pierwsze, drobne korekty na liniach 61, 91, 93 i C. Trwają prace także nad innymi liniami.
- Obecnie trwa badanie napełnienia na niektórych z nich. Pod uwagę brane są zmiany tras i częstotliwości kursowania - tłumaczy Hanna Pieczyńska. - Wszystko musi być jednak poprzedzone dokładnymi badaniami, korekty w jednym elemencie całości, jaką jest siatka połączeń, rodzą konsekwencje w innych.
Nowa siatka połączeń na prawobrzeżu, wprowadzona po otwarciu pętli autobusowej "Turkusowa", była wcześniej konsultowana z mieszkańcami. Na prośbę ZDiTM wpłynęło ponad 700 ankiet. Odbyły się także spotkania z Radami Osiedli. Przy planowaniu rozwiązań komunikacyjnych na prawobrzeżu wzięto pod uwagę także potoki pasażerskie, napełnienie na liniach oraz ilość mieszkańców w danym rejonie.
Pętla Turkusowa jako.." uzupełnienie istniejącej infrastruktury Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju..."
Ta pętla potrzebna jak psu piąta noga!
A S.S.Tramwaj to parodia "szybkiego"!
W dodatku SST- jest b niebezpieczny! Kiedy ENERGOPOL skończy szwjsować, lutować i podpierać kołkami swoje fuszerki?-OTO jest pytanie!
WG
2018-02-16 11:21:53
Mieszkając na Łubinowej przeniesienie pętli na Turkusową kompletnie nic do mojego życia nie wnosi. Natomiast zlikwidowanie przystanków na Basenie Górniczym psuje moje szyki co rusz. Na Turkusowej wysiadam z tramwaju i.. autobusy tylko na Osiedle Słoneczne, w dodatku za 15 minut, tak więc, kiedy idę pieszo, zostaje mi parafrazować Szczecińskiego poetę :"ten spacer słuszny jest ze wszech miar"
Widać gołym okiem, że chcieliście ludzi przerzucić na pospieszne, żeby wam więcej płacili.
Jeszcze jedno
2018-02-16 11:16:17
Tyle polikwidowanych linii i nie można było wstawić bezpośredniego połączenia Turkusowa-Dąbie przez Wiosenną?
Jak was nie stać, to zlikwidujcie linie w ogóle, a nie odwalacie jakiś kabaret!
Pppp
2018-02-16 02:23:44
To będzie tak jak z 81nik nie będzie się pytał ludzi czy chcą skrócenia trasy itd zrobią po swojemu żeby im było dobrze
kierowca autobusu
2018-02-15 22:29:12
na basenie osoby niepełnosprawne lub ograniczone ruchowo wychodziły "przysłowiowe" 2 kroki i wchodziły bezpośrednio do tramwaju ... brawo półgłówki ze zditm-u , za udogodnienia dla tejże grupy pasażerów , tak to jest jak się koszty liczą !!!!
Dąbie
2018-02-15 21:26:41
97 puścić do Kasztanowego A nie tylko do Drobimexu ! Co jest chore dla ludzi pracujących na Kablowej w Zalomiu !. Jest problem z powrotem gdzie się pracuje do 22:30. A 77 dopiero jest o 23:07. To jest 30 minut stania na przystanku dla ludzi ze slonka, czy bukowego. 97 mogłoby być w między czasie. Albo 77 zwiększyć jazdy co 20-15 minut a nie co 40 !!!. Tym bardziej, że teraz otwierają 2 następne hale na Kablowej.... 77 i 97 to jest jakaś porażka :/
Rozkład
2018-02-15 20:43:52
97 zostawić tak jak jest 77 częściej jak tak można w dni powszechne puszczać co 40 minut ,gdzie 97 prawie w jednym czasie jedzie co 77 ,chore. Basen górniczy pusty tyle kasy w błoto problem z basenu dojechać na słoneczne ,czekanie 30 minut albo przesiadka na turkusową ,masakra
Mieszkanka Dabia
2018-02-15 19:14:56
Dlaczego nie ma żadnego autobusu z Dąbia bezpośrednio do szpitala w zdroj ach? Tyle ludzi stąd jeździ pracuje. Nie są dobre rozkład jazdy. Np .97 czy nie mógłby jechać przez rondo ułanów Podolski w zdroj ach, dworzec ,szpital zdroje do pętli osiedle Bukowe? Tak jeździ tylko przez struga,bez sensu tyle tam autobusów.
Klemens
2018-02-15 15:49:10
@bzdury
ankiety jakieś latały jak już pętla była zbudowana. rozwalone latały po tramwajach, dzieci wypełniały je masowo jadąc po szkole (albo zamiast szkoły) do Galaxy. Pewnie każdy pisał, że Basen Górniczy jest niepotrzebny. Bareja się w grobie telepie, bo mógłby następny film nakręcić.
Wystarczyło by linie zapętlić przez Zdroje Dworzec itd. i byłoby wiele lepiej. Z kolei brak Basenu Górniczego bardzo mnie rani, co w połączeniu z brakiem synchronizacji na Turkusowej boli dogłębnie.
I dlaczego w ogóle nikt nie pomyślał, żeby przebić się z autobusami przez Selgrosa? Co za ludzie :)
Danuta
2018-02-15 15:38:28
A ja uważam, że jest ok. Autobusy i tramwaje jeżdżą punktualnie. Boję się, po ewentualnych zmianach zlikwidowany może zostać dojazd części osiedla (wokół ulicy Jasnej) do szpitala w Zdrojach (84). Proszę tego nie robić! Tam się trochę krócej czekana zabiegi a dojechać nie ma jak. 84 doskonale tę lukę wypełnia.
@ja z Klucza
2018-02-15 14:56:56
Przecież z Klucza Autostrada jeździ co 20minut autobus!
Mondry inaczej
2018-02-15 14:18:39
No w końcu pomyśleli, że stworzyli badziew. Chociaż tak się przyznają. Szkoda, że nie wprost. Logistycy, inżynierzy. Dajcie mi tę firmę pod buta na dwa miesiące to będą fruwać wam te autobusy.
ja z Klucza
2018-02-15 14:10:27
ciekawe czy ZDiM dostrzegł że w Kluczu też mieszkają ludzie i potrzebują dojechać do pracy , dzieci do szkoły a i zakupy też się robi w podjuchach , bo w Kluczu nie ma sklepu
bzdury
2018-02-15 13:53:46
Nowa siatka połączeń była konsultowana z mieszkańcami, wpłynęło wówczas ponad "700 ankiet." Ciekawe dlaczego nikt nie raczył skonsultować rozkładów jazdy tych linii, a jedynie siatkę połączeń, która skądinąd także jest absurdalna. Bowiem trasy linii zaprojektowane są w sposób skrajnie bezmyślny i nieczytelny. Proszę zobaczyć kształt np. linii 65, 71, 66 czy 84. Osoby, które projektowały te terasy nie mają zielonego pojęcia o zasadach, wedle jakich należy projektować linie.
http://www.zditm.szczecin.pl/pasazer/rozklady-jazdy,linia,27
http://www.zditm.szczecin.pl/pasazer/rozklady-jazdy,linia,45
http://www.zditm.szczecin.pl/pasazer/rozklady-jazdy,linia,33
http://www.zditm.szczecin.pl/pasazer/rozklady-jazdy,linia,28
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.