sobota, 07 grudnia 2019.
Strona główna > Wiadomości > Koleją do stoczni

Koleją do stoczni

Koleją do stoczni
Data publikacji: 2017-04-23 08:25
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 11:39
Wywietleń: 1412 243370

Stocznia Szczecińska miała kilka bocznic kolejowych. Tory największej wiodły do wszystkich wydziałów zakładu. W rejonie tzw. Parku Towarowego „Grabowo” łączyły się z należącymi do PKP. W ostatnich latach zarosły, bo wraz z upadkiem stoczni zamarł transport kolejowy. Ale nadchodzi zmiana. Trwa rewitalizacja stoczniowej linii i może jeszcze w tym roku pojadą nią pociągi towarowe.

Pomysł z przywróceniem przewozów kolejowych do stoczni pojawił się w 2014 roku. Firmy działające na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego, czyli spółki zarządzającej kluczowym stoczniowym majątkiem, mogą korzystać jedynie z transportu samochodowego. Często sygnalizowały potrzebę połączenia kolejowego z południem Polski, które jest zagłębiem produkcyjnym stali. Bo blachy są wymieniane jako główny ładunek, który przywoziłyby wagony towarowe. Ale też silniki, elementy wyposażenia, żurawie, dźwignice, różnego rodzaju agregaty służące do produkcji jednostek pływających lub urządzeń montowanych na wodzie.

Na początku 2015 roku ruszyły roboty mające na celu modernizację i rewitalizację bocznicy znajdującej się w SPP. I jeszcze w tym samym roku się zakończyły. Inwestycję sfinansowano ze środków własnych SPP oraz unijnych. Bocznicę zmodernizowano za ponad 4,6 mln zł. Koszty mogły być wyższe, ale na szczęście zachowała się znaczna część jej obiektów i urządzeń.

Cały artykuł w "Kurierze Szczecińskim", e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 21 kwietnia 2017 r.

Tekst i fot. Elżbieta KUBOWSKA

 

Komentarze

"PO-rebani" do reszty...
Nie dosc ze PO-stkomuna w duzym stopniu rozwalila Stocznie, to jej "sympatycy" z tego... w roku juz 2017-ym - jeszcze sie ciesza...???
2017-04-23 21:52:07
fido
Dziękujemy związkom zawodowym stoczni za jej rozwalenie
2017-04-23 20:23:26
To tory a poboczepobocze to miejsce w Szczenie z historją.
Pamiętam jak to tu , na lorach przyjeżdzały nowe tramwaje dla mpk . A właśnie to zdjęcie pokazuje miejsce wielkiej katasyrofy kolejowej w latach 60 . Autora proszę o żetelność opisu zamieszczanych zdjęć.
2017-04-23 13:45:50
Marek-Artur
1. dziekujemy PO za rozwalenie Stoczni 2. dziekujemy politykom co prywatyzowali Stocznie i sie na tym wzbogacili kosztem obywateli Dzieki tym ludziom wszystko trzeba zaczynac od nowa...
2017-04-23 13:07:56
tory
Od dwóch lat czytam o torach i bocznicy do stoczni,a pierwszy test przejazdu ma być przeprowadzony do końca drugiego kwartału. Stępka budowanego promu - data położenia na pochylni Wulkan 8 czerwiec 2017 roku?-pożyjemy zobaczymy!!!,za tydzień mamy już miesiąc maj. Czy stocznia jest przygotowana na przyjęcie kilku tysięcy ton stali i jej przerobu.?
2017-04-23 12:43:19
kolo kolejarz
Tory do stoczni której nie ma czyli tory donikąd.....przez wiele lat na terenie stoczni funkcjonowało i funkcjonuje wiele firm bez tych torów i nikt się o nie specjalnie nie dopominał, ale pieniądze trzeba było wydać no to wydano.
2017-04-23 12:21:55
a stoczni jak nie było tak nie ma
PIS znowu okłamał szczecinian
2017-04-23 11:09:16

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
8
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielka Parada Mikołajów

Nekrologi

kondolencje

Sonda

Czy obowiązek tworzenia korytarza życia i jazdy na suwak zwiększą bezpieczeństwo na drogach?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie