Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Jagiellońska. Do przebudowy krótka ławka chętnych

Data publikacji: 19 marca 2017 r. 20:16
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:31
Jagiellońska. Do przebudowy krótka ławka chętnych
 

Skromny krąg firm zainteresowanych przebudową odcinka ul. Jagiellońskiej w Szczecinie - jej odcinka od pl. Ludwika Zamenhofa do al. Wojska Polskiego. W przetargu na wykonanie robót, ogłoszonym przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, w którym termin składania ofert był aż pięciokrotnie zmieniany, ostatecznie swoje oferty złożyły tylko dwie spółki i to obie z cenami znacznie przekraczającymi założony na ten cel pułap wydatków.

W miniony piątek nastąpiło otwarcie ofert na roboty budowlane. Eurovia Polska S.A skalkulowała swoje usługi na 5 998 815,94 zł brutto, proponując przy tym 72-miesięczny okres rękojmi i karę umowną w wysokości 0,7 proc. sumy za każdy dzień opóźnienia. Natomiast Elbud Sp. c. Jarosław Sajewicz, Elżbieta Tomasiak w swojej ofercie podała kwotę 6 054 646,87 zł brutto, przy zobowiązaniu się do udzielenia rękojmi na 60 miesięcy i ewentualnie zapłaty kary umownej w wysokości 0,3 proc. wartości zlecenia za każdy dzień opóźnienia w stosunku do ustalonego terminu wykonania zadania.

Obie zaproponowane przez oferentów kwoty przewyższają po kilkaset tysięcy kwotę, jaką ZDiTM postanowił przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia. ZDiTM zamierza przeznaczyć na tę inwestycję 5 202 177 zł 37 gr, a zakładany termin jej realizacji wyznaczył na 4 miesiące od daty przekazania placu budowy. 

- Trwa analiza możliwości finansowych jednostki - poinformowała Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM. 

Zakres przedsięwzięcia obejmuje przebudowę jezdni, chodników, wykonanie elementów małej architektury, w tym fontanny na placu Zamenhofa (zamiast rozebranej w zeszłym roku Frygi), przebudowę sieci kanalizacji deszczowej i wodociągowej, budowę oświetlenia oraz usunięcie tzw. kolizji z istniejącą infrastrukturą. W ulicy Jagiellońskiej mają być: nowa konstrukcja jezdni z kostki kamiennej, nowe chodniki z dużych płyt granitowych. Po przebudowie ma być wprowadzona tam strefa z dopuszczalną prędkością jazdy do 30 km/h i możliwością przekraczania jezdni przez pieszych w dowolnym miejscu. Przebudowana zostanie jezdnia w rejonie skrzyżowań oraz w rejonie „sugerowanych” przejść dla pieszych. 

Miejsca do parkowania zaprojektowane zostały po jednej stronie jezdni, jako zatoki postojowe do parkowania prostopadłego, a z drugiej strony do parkowania równoległego. W miejscach narażonych na nieprzepisowe parkowanie mają pojawić się słupki zabezpieczające.

Przez pl. Zamenhofa jezdnia zostanie poprowadzona łukowo, okalając obszerny deptak jako przedłużenie tego od strony ul. ks. Bogusława X. W obrębie nowego deptaka pojawią się miejsca do rekreacji – ławki i donice z zielenią, ustawione eliptycznie wokół niewielkiej fontanny w postaci podziemnej betonowej niecki przykrytej płytami kamiennymi (nawierzchnia). Efekt wizualny pierwszego obrazu wodnego tworzyć ma centralnie umieszczona dysza wieloobrazowa z bijącą wodą na wysokość do 3 m. Z podświetleniem w postaci 4 reflektorów ze światłem ledowym. Dodatkowo zamontowane zostaną 24 dysze strumieniowe bijące wodą na wysokość do 1,5 m, umieszczone na planie koła, doświetlane 24 reflektorami ze światłem ledowym.

Przyszły wykonawca, o ile taki zostanie wybrany, wykona inwestycję na podstawie gotowego już do realizacji projektu, łącznie z tymczasową organizacją ruchu na czas przebudowy. Dokumentację na zlecenie ZDiTM sporządziła Pracownia Projektowa Maciej Sochanowski. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Ulica Jagiellońska od pl. Ludwika Zamenhofa do al. Wojska Polskiego w oczekiwaniu na przebudowę. 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

JaKto
2017-03-20 12:33:55
...te 87 groszy dowodzi ooooo..oo i o wielkiej uczciwości kontraktowo-przetargowej-Aleja Kwiatowa to 10 ooo ooo kosztowała
Radny
2017-03-20 12:06:02
72 miesiące na przebudowę 300 metrów-??? to chyba jakiś żart,kpina i z miejsca dyskredytuje takiego wykonawcę.
Iko
2017-03-20 07:36:35
Po co ta przebudowa? To będzie kolejna fryga.
many
2017-03-20 07:22:32
A po co przebudowywać ławkę chętnych? Ja tam uważam że ona wcale nie jest taka krótka. Jak dla mnie - wystarczy. Przebudowywujcie sobie inne rzeczy, np. Jagiellońską, a nie czepili się tej biednej ławki chętnych. Ona i tak już cała poryta kozikami i dwie śruby od niej odpadły, ale da jeszcze radę i obstoi za stawkę dukatową...
co to ma być
2017-03-20 06:58:37
Kolumba, Krasińskiego, Żołnierska, uliczki Pogodna całe w przedwojennym bruku z zapadlinami, a tutaj wyrzuca się pieniądze w błoto - kto na to pozwala?!?
nx
2017-03-20 06:40:05
@Rob - racja, jeszcze weselej będzie, gdy zakapturzony buc z patelniami na uszach i mordą w smarkfonie wlezie przed autobus
Wycena
2017-03-20 01:20:13
Kwota kilku milionów i końcówka wyceny na 87 groszy :))))
Do Rob..
2017-03-19 22:41:10
Pamiętaj, że kierowcy wysiadający z samochodów stają się pieszymi i nie mają prawa przechodzić na drugą stronę jezdni inaczej, jak po przejściu.
dla kogo przetergi
2017-03-19 22:22:37
Nie chodzi o to, że nie ma zainteresowanych przebudowa tej ulicy...diabeł tkwi w szczegółach. Wymagania stawiane przy takich inwestycjach praktycznie dyskwalifikują konkurencję (min. wymóg udokumentownaia wykonanych zleceń na kwoty kilkuset tysięcy i itp.) skutecznie wykluczają mniejsze, ale często solidne firmy. Zostają te, które łapie wszystkie zlecenia w mieście i windują ceny. Eurovia, Elbud, Ciroko... wszystkie miejskie inwestycje kręcą się w wąskim gronie
Krótka ławka
2017-03-19 21:29:04
Ławka krótka, bo nikt nie chce być kojarzony z tak niemądrym pomysłem "przebudowy". Reputacja to jednak ważna rzecz w biznesie.
Rob
2017-03-19 21:14:08
30km/h i piesi chodzą gdzie chcą? Na podstawie jakich przepisów PRD

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA