Środa, 06 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Hybrydy na polickie trasy. SPPK najnowszy tabor od MAN-a

Data publikacji: 28 lipca 2021 r. 16:43
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2021 r. 22:15
Hybrydy na polickie trasy. SPPK najnowszy tabor od MAN-a
Do MAN-ów kursujących dotąd na liniach między Szczecinem i Policami, które obsługuje spółka SPPK, jeszcze tego lata powinny dołączyć cztery najnowsze tym razem z napędem hybrydowym. Fot. Mirosław Winconek  

Do końca sierpnia do zajezdni Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego przy ul. Fabrycznej w Policach powinien dotrzeć nowy tabor. Tym razem będą to cztery autobusy z napędem hybrydowym wyprodukowane dla przewoźnika przez spółkę MAN Truck&Bus Polska. I zarazem będą pierwszymi tego typu pojazdami, które w jej barwach wkrótce mają pojawić się na trasach regularnych linii obsługiwanych przez spółkę.

Dostawa fabrycznie nowych niskopodłogowych, niskoemisyjnych hybryd (dwóch krótkich o długości do 12,5 m oraz dwóch przegubowych to długości do 18,1 m) planowana była jeszcze w czerwcu. Okazało się, że producent ma kłopot z kompletnym wyposażeniem zamówionych i zmontowanych już egzemplarzy dla spółki z Polic. Część podzespołów, m.in. do obsługi systemu informacji pasażerskie, importowanych z innych krajów, utknęła w transporcie morskim, kiedy to wiosną br. doszło do zablokowania Kanału Sueskiego. Rykoszetem na planie dotyczącym dostaw odbiła się również pandemia koronawiurusa.

W przetargu na zakup autobusów, rozpisanym przez SPPK jeszcze w ubiegłym roku, wystartowało dwóch producentów. Spółka MAN Truck & Bus Polska, z którą podpisana została umowa, skalkulowała ofertę na 5 997 480 zł, a spółka EvoBus Polska zaproponowała swoje pojazdy podobnej klasy i o zbliżonych parametrach za 6 763 770 zł.

- To kolejna inwestycja spółki w tabor, finansowana ze środków własnych wygospodarowanych na ten cel . Systematycznie staramy się go odnawiać wraz z wycofywaniem najstarszych z eksploatowanych przez nas od kilkunastu lat pojazdów - informuje Grzegorz Ufniarz, kierownik działu przewozów w SPPK. - Zgodnie z umową z MAN-em, czas na dostawę mija w sierpniu. Zakontraktowaliśmy pojazdy w pełni już wyposażone i takie powinny być do nas przez producenta dostarczone.

Aktualnie SPPK dysponuje 48 autobusami, w większości też MAN-ami. Jest ich 30, pozostałe to Solarisy. Te ostatnie pochodzą z dostaw w latach 2011 i 2017. Najstarsze z modeli MAN liczą sobie po 16-17 lat, kilka z nich zostało wycofanych z użytku w czerwcu tego roku. Najwięcej, bo 14 pojazdów to przegubowe MAN-y modelu NG3x3 Lion’s City G, kupowane jako fabrycznie nowe w latach 2012-2016  2018 i 2019 oraz 12 krótkich MAN-ów modelu NL283 Lion’s City zakupionych w tych samych latach. ©℗

(MIR)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Remik
2021-07-29 22:07:47
Do likwidacji ta spółeczka. Jak najszybciej wybudować kolej metropolitalną. Kto to widział spółki autobusowe w takich wioskach jak Police? Kolorystyka jarmarczna - odpowiednia do spółki
@Wocia
2021-07-29 07:33:32
Wszędzie dobrze tam gdzie nas nie ma.
Do Wocia
2021-07-28 23:40:33
Jakoś nie słyszałem żeby tam narzekano Na pensje, ale jakimi trupami Szczecin wozi Spad SPAK? A PKS to już przebija wszystko. W Sppk jak przychodzi się do pracy, to wiadomo że dostanie się nowy (w większości przypadków) sprzęt który się nie rozpadnie. Powodzonka w kupowaniu używanych trupów z Niemiec.
Wocia
2021-07-28 21:48:48
Inwestycje kosztem pensji pracowników... Brawo Wlodarz SPPK... W SPA Dąbie kierowcy zarabiają 1000 zł więcej...
Chwilkowski
2021-07-28 21:46:50
1,5 mln za sztukę to cena którą można zapłacić, jednak przy obecnym zapelnieniu średnio rzędu 25 osób wychodzi 60.000 zł za miejsce... żadnego efektu skali który powinien oscylowac w okolicy 25.000 zl za miejsce

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA