Nim zdążył upłynąć już przesunięty na grudzień drugi termin składania ofert, pojawiło się ogłoszenie o trzecim – tym razem styczniowym. Chodzi o przetarg na wykonawcę przebudowy ul. Ku Słońcu wraz z budową nowego odcinka torowiska na Gumieńcach – od ronda Gierosa z nową pętlą przy CH Ster. Najwcześniej za miesiąc dowiemy się, czy, kto i za ile gotów jest wykonać tę inwestycję.
Do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej przekazane zostało kolejne ogłoszenie o zmianach terminów i korektach zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W wyniku licznych dotąd zapytań potencjalnych oferentów zainteresowanych tym zleceniem okazało się, że przygotowany przez urzędników szczecińskiego magistratu pakiet dokumentacji do całego postępowania ma braki i nieścisłości. Dlatego kolejne zmiany precyzujące zapisy i kolejny termin na składanie ofert – do 15 stycznia 2019 roku.
Przypomnijmy. Do wybudowania jest nieco ponad 1 km trasy. Realizacja inwestycji przy łącznych na nią nakładach, obliczanych do 2021 r. na poziomie ponad 70 mln zł, miałaby potrwać do dwóch lat od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Do projektu budżetu miasta na 2019 r. wpisana została, jak na razie, konkretna kwota 16 mln zł na sfinansowanie rozpoczęcia robót.
Sam projekt zlecony został przez magistrackich urzędników jeszcze w 2015 roku. Sporządzony był w marcu 2017 r., a pełna dokumentacja wykonawcza zadania czeka gotowa od stycznia tego roku. Opracowało je Biuro Projektów Komunikacyjnych, spółka z Poznania.
Umowa na dofinansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 „Oś priorytetowa Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach” podpisana została 21.12.2017 r. Wojewoda zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej 7.09.2017 r. Z kolei decyzja prezydenta Szczecina o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia datowana jest na 28.02.2018 roku.
Każdy z potencjalnych wykonawców musi przedstawić, tj. wycenić i uwzględnić w ofercie, koszty organizacji we własnym zakresie i na warunkach ZDiTM komunikacji zastępczej autobusowej podczas inwestycji, tj. uruchomienia linii zastępczej 808 za tramwaje na czas zamknięcia ruchu od Bramy Portowej do pętli przy ul. Kwiatowej w obie strony.
preziowi jeszcze tylko torów brakuje pod drzwiami urzędu miejskiego.
Obs.ryver
2018-12-11 19:58:20
Polecam superwykonawcę torowisk i spawania szyn: ENERGOPOL -Szczecin!!!
Mają ponad 3-letnie doświadczenie w "budowie" torowiska Szczecińskiego"Szybkiego Tramwaju na Prawobrzeże!
Szyny spawali, następnie kawały tych szyn spawali, następnie kawałki tych szyn spawali i podpierali kołkami, następnie kawałeczki tych szyn spawali, podpierali kołkami i przybijali gwożdziami....
Następnie -nocami wszystko zasypali kamykami lub zaleli betonem .
teraz pasażerowie SSTr. jeżdżą z duszą na ramieniu a motorniczowie wywieszają różańce, medaliki, obrazeczki...byleby dojechać i w jednym kawałku wrócić do rodziny....z pomocą wszystkich świętych lub Allacha...
Wobec tego się pytam
2018-12-11 16:33:56
Czy w miejskim magistracie aby na pewno w odpowiednich wydziałach zatrudnieni są ludzie z kwalifikacjami i kompetentni-? Ich decyzje coraz częściej albo mają braki formalne albo prawne,co skutkuje takimi póki co sytuacjami jak te ostatnio opisywane.Czy w magistracie nie ma należytej kontroli,lub władzy zwierzchniej analizującej zgodność wydawanych decyzji z przepisami prawa-? Co robi i za co pobiera kasę biuro prawne i analiz w UM-? No chyba że tam też pracują osoby bez wymaganych kwalifikacji.To przepraszam więcej pytań nie mam.
Adam
2018-12-11 16:14:30
Piotr
70 mln za 1 km, czyli 70'000 zł za 1 metr trasy ?! Czy to są normalne ceny ?! Poza tym komu to jest potrzebne, jak z pętli na Kwiatowej do osiedli za sterem jest prawie taka sama odległość jak z tego nowego przystanku ? A inżynier kontraktu - 65'000 zł za miesiąc "pracy" !?
2018-12-11 07:49:48
odp. czy ty myślisz to 70 mln zł to nie tylko tory a nowa infrastruktura jak nowa jezdnia nowe chodniki nasadzenia drzew itp..
Dominik
2018-12-11 12:06:47
A modernizacja torowisk w mieście kiedy? Dostaliście już kase.
Tak to widze
2018-12-11 11:59:58
500 - 700 metrów do przejścia się to nie mało. Takie coś mamy na Turnkusowej obecnie. Tu chodzi o dostępność KM. Mimo że rzadko korzystam z KM to to na Gumiencach juz wiele lat temu powinno być wykonane. Ale... Mickiewicza z poslizgiem, Gumience z poślizgiem, Zaj. Golecin z bardzo juz dużym poślizgiem... Kiepsko to widze z dopłatami unijnymi.
Mierzynianka
2018-12-11 10:08:11
Nie chodzi tutaj o odległość, a o połączenie. Dzięki budowie pętli problem prawie codziennego stania w korku tramwaju przed rondem na Ku Słońcu po ok 10-12 min szybko by się rozwiązał. Szkoda, że najwięcej przeciw mają osoby, które nie podróżują do pracy na 8 rano, czy 9 i nie wiedzą jak wygląda sytuacja, a się wypowiadają na forum.
Szczecinianin
2018-12-11 09:38:07
Dopiero co w pobliżu została wyremontowana cała pętla... Nie można przejść się około 500-700m?
tram
2018-12-11 08:33:07
Odcinek kilkuset metrów, a cyrk jakby to była linia do Stargardu.
Finka
2018-12-11 08:24:35
Tory są w poślizgach? Czy raczej przetargi? Przy wymyślaniu tytułów też się przydaje logika i styl.
Piotr
2018-12-11 07:49:48
70 mln za 1 km, czyli 70'000 zł za 1 metr trasy ?! Czy to są normalne ceny ?! Poza tym komu to jest potrzebne, jak z pętli na Kwiatowej do osiedli za sterem jest prawie taka sama odległość jak z tego nowego przystanku ?
A inżynier kontraktu - 65'000 zł za miesiąc "pracy" !?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.