Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Gumieńce. Przetarg na tory w poślizgach

Data publikacji: 11 grudnia 2018 r. 07:38
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:27
Gumieńce. Przetarg na tory w poślizgach
 

Nim zdążył upłynąć już przesunięty na grudzień drugi termin składania ofert, pojawiło się ogłoszenie o trzecim – tym razem styczniowym. Chodzi o przetarg na wykonawcę przebudowy ul. Ku Słońcu wraz z budową nowego odcinka torowiska na Gumieńcach – od ronda Gierosa z nową pętlą przy CH Ster. Najwcześniej za miesiąc dowiemy się, czy, kto i za ile gotów jest wykonać tę inwestycję.

Do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej przekazane zostało kolejne ogłoszenie o zmianach terminów i korektach zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W wyniku licznych dotąd zapytań potencjalnych oferentów zainteresowanych tym zleceniem okazało się, że przygotowany przez urzędników szczecińskiego magistratu pakiet dokumentacji do całego postępowania ma braki i nieścisłości. Dlatego kolejne zmiany precyzujące zapisy i kolejny termin na składanie ofert – do 15 stycznia 2019 roku.

Przypomnijmy. Do wybudowania jest nieco ponad 1 km trasy. Realizacja inwestycji przy łącznych na nią nakładach, obliczanych do 2021 r. na poziomie ponad 70 mln zł, miałaby potrwać do dwóch lat od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Do projektu budżetu miasta na 2019 r. wpisana została, jak na razie, konkretna kwota 16 mln zł na sfinansowanie rozpoczęcia robót.

Sam projekt zlecony został przez magistrackich urzędników jeszcze w 2015 roku. Sporządzony był w marcu 2017 r., a pełna dokumentacja wykonawcza zadania czeka gotowa od stycznia tego roku. Opracowało je Biuro Projektów Komunikacyjnych, spółka z Poznania.

Umowa na dofinansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 „Oś priorytetowa Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach” podpisana została 21.12.2017 r. Wojewoda zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej 7.09.2017 r. Z kolei decyzja prezydenta Szczecina o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia datowana jest na 28.02.2018 roku.

Każdy z potencjalnych wykonawców musi przedstawić, tj. wycenić i uwzględnić w ofercie, koszty organizacji we własnym zakresie i na warunkach ZDiTM komunikacji zastępczej autobusowej podczas inwestycji, tj. uruchomienia linii zastępczej 808 za tramwaje na czas zamknięcia ruchu od Bramy Portowej do pętli przy ul. Kwiatowej w obie strony.

Trwa wciąż procedura wyboru inżyniera kontraktu, który w imieniu miasta miałby nadzorować inwestycję. Swe usługi zaoferowały: konsorcjum Przedsiębiorstwa Budowy Tras Komunikacyjnych TRAKT i spółki NIWA Szczecin za cenę 3 179 550 zł oraz EKO-INWEST SA za 1 574 400 zł brutto. Miasto zamierza wydać nie więcej niż 1,6 mln zł brutto. Po miesiącu od otwarcia ofert rozstrzygnięcia brak. Natomiast termin składania ofert na wykonawstwo robót budowlanych, ogłoszony tuż przed wyborami samorządowymi, wydłużony został do 4 grudnia. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

s.paw
2018-12-11 22:21:19
preziowi jeszcze tylko torów brakuje pod drzwiami urzędu miejskiego.
Obs.ryver
2018-12-11 19:58:20
Polecam superwykonawcę torowisk i spawania szyn: ENERGOPOL -Szczecin!!! Mają ponad 3-letnie doświadczenie w "budowie" torowiska Szczecińskiego"Szybkiego Tramwaju na Prawobrzeże! Szyny spawali, następnie kawały tych szyn spawali, następnie kawałki tych szyn spawali i podpierali kołkami, następnie kawałeczki tych szyn spawali, podpierali kołkami i przybijali gwożdziami.... Następnie -nocami wszystko zasypali kamykami lub zaleli betonem . teraz pasażerowie SSTr. jeżdżą z duszą na ramieniu a motorniczowie wywieszają różańce, medaliki, obrazeczki...byleby dojechać i w jednym kawałku wrócić do rodziny....z pomocą wszystkich świętych lub Allacha...
Wobec tego się pytam
2018-12-11 16:33:56
Czy w miejskim magistracie aby na pewno w odpowiednich wydziałach zatrudnieni są ludzie z kwalifikacjami i kompetentni-? Ich decyzje coraz częściej albo mają braki formalne albo prawne,co skutkuje takimi póki co sytuacjami jak te ostatnio opisywane.Czy w magistracie nie ma należytej kontroli,lub władzy zwierzchniej analizującej zgodność wydawanych decyzji z przepisami prawa-? Co robi i za co pobiera kasę biuro prawne i analiz w UM-? No chyba że tam też pracują osoby bez wymaganych kwalifikacji.To przepraszam więcej pytań nie mam.
Adam
2018-12-11 16:14:30
Piotr 70 mln za 1 km, czyli 70'000 zł za 1 metr trasy ?! Czy to są normalne ceny ?! Poza tym komu to jest potrzebne, jak z pętli na Kwiatowej do osiedli za sterem jest prawie taka sama odległość jak z tego nowego przystanku ? A inżynier kontraktu - 65'000 zł za miesiąc "pracy" !? 2018-12-11 07:49:48 odp. czy ty myślisz to 70 mln zł to nie tylko tory a nowa infrastruktura jak nowa jezdnia nowe chodniki nasadzenia drzew itp..
Dominik
2018-12-11 12:06:47
A modernizacja torowisk w mieście kiedy? Dostaliście już kase.
Tak to widze
2018-12-11 11:59:58
500 - 700 metrów do przejścia się to nie mało. Takie coś mamy na Turnkusowej obecnie. Tu chodzi o dostępność KM. Mimo że rzadko korzystam z KM to to na Gumiencach juz wiele lat temu powinno być wykonane. Ale... Mickiewicza z poslizgiem, Gumience z poślizgiem, Zaj. Golecin z bardzo juz dużym poślizgiem... Kiepsko to widze z dopłatami unijnymi.
Mierzynianka
2018-12-11 10:08:11
Nie chodzi tutaj o odległość, a o połączenie. Dzięki budowie pętli problem prawie codziennego stania w korku tramwaju przed rondem na Ku Słońcu po ok 10-12 min szybko by się rozwiązał. Szkoda, że najwięcej przeciw mają osoby, które nie podróżują do pracy na 8 rano, czy 9 i nie wiedzą jak wygląda sytuacja, a się wypowiadają na forum.
Szczecinianin
2018-12-11 09:38:07
Dopiero co w pobliżu została wyremontowana cała pętla... Nie można przejść się około 500-700m?
tram
2018-12-11 08:33:07
Odcinek kilkuset metrów, a cyrk jakby to była linia do Stargardu.
Finka
2018-12-11 08:24:35
Tory są w poślizgach? Czy raczej przetargi? Przy wymyślaniu tytułów też się przydaje logika i styl.
Piotr
2018-12-11 07:49:48
70 mln za 1 km, czyli 70'000 zł za 1 metr trasy ?! Czy to są normalne ceny ?! Poza tym komu to jest potrzebne, jak z pętli na Kwiatowej do osiedli za sterem jest prawie taka sama odległość jak z tego nowego przystanku ? A inżynier kontraktu - 65'000 zł za miesiąc "pracy" !?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA