Do końca tygodnia zbierane będą podpisy w sprawie budowy linii tramwajowej do CH "Ster" na szczecińskich Gumieńcach. To efekt opublikowania w Biuletynie Informacji Publicznej szczecińskiego UM komunikatu o aktualizacji "dokumentacji aplikacyjnej projektu pn. Budowa nowych tras tramwajowych w Szczecinie, w związku z planowaną rezygnacją z zadania 1 - Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn".
Komunikat ukazał się we wtorkowy wieczór, a już w środę rano ruszyła zbiórka podpisów pod petycją do prezydenta Piotra Krzystka. Mieszkańcy domagają się w niej budowy obiecywanej od ok. 20 lat inwestycji. Ma ona nie tylko ułatwić i skrócić czas przejazdu do centrum dużej części mieszkańców Mierzyna i Gumieniec czy zmniejszyć korki na ul. Ku Słońcu i Okulickiego, ale także poprawić bezpieczeństwo w ul. Ku Słońcu, gdzie na przejściach dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej wielokrotnie dochodziło do potrąceń, często niestety śmiertelnych.
- Jestem po rozmowie z Prezydentem i wiem, że zależy mu na tej inwestycji - uspokaja Michał Wilkocki, przewodniczący Rady Miasta. - Rynek budowlany jednak nie jest obecnie łatwy, stąd zlecane są różnego typu analizy, które mają pomóc nam podejmować ostateczne decyzje. Wszyscy chcielibyśmy aby inwestycji było jak najwięcej, zależy to jednak od sytuacji rynkowej. Jestem dobrej myśli.
To jednak nie uspokaja mieszkańców i lokalnych radnych. Uważają, że dopóki decyzji o budowie tramwaju nie ma na piśmie, nic nie jest przesądzone. Petycję można podpisać w wielu miejscach - od sklepów i piekarni na terenie osiedla Za Sterem po siłownię na ul. Europejskiej. Pod apelem do prezydenta można się także podpisać w Szkołach Podstawowych nr 8 i 16 oraz gumienieckich przedszkolach. Do niedzieli podpisało go już kilkaset osób.
W planach jest przebudowa trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej z dobudową drugiego toru oraz budowa nowego ok. 800-metrowego odcinka torowiska dwutorowego od ul. Kwiatowej do pętli Mierzyn przy CH Ster. Na pętli tej znajdą się trzy tory. Zgodnie z projektem wjazd na istniejący tor w ciągu Kwiatowej będzie możliwy zarówno – tak jak dotychczas – od strony centrum, jak i projektowanej pętli Mierzyn. Miasto przeznaczyło na ten cel 64,1 mln zł brutto. Do przetargu stanęło 6 firm, jednak ich oferty, które poznaliśmy w polowie lutego, przekraczają zakładany budżet. ©℗
Tomasz TOKARZEWSKI
Fot. Mirosław WINCONEK
Na zdjęciu: Drugi tor w ul. Ku Słońcu i wydłużenie linii do granic miasta to nie tylko sprawniejsza komunikacja z centrum, ale także zwiększenie bezpieczeństwa pieszych