Irytuje mnie dyskusja o potrzebie budowy nowego stadionu piłkarskiego w Szczecinie. Od dawna ścierają się dwie koncepcje: modernizacji istniejącego i postawienie nowego. Za pierwszą są władze Szczecina z prezydentem Krzystkiem na czele, a za drugą kibice i prezes klubu Jarosław Mroczek, który dostał/kupił od łódzkiego architekta projekt stadionu Widzewa. Taki ma powstać w Szczecinie.
Nikt jakoś z tych, co są za budową nowego stadionu (w Dąbiu, Kołbaskowie, na Twardowskiego?), nie mówi co się stanie z ośmioma boiskami treningowymi, jakie ma Pogoń? Mało który klub w Polsce ma taką bazę. Powstawała ona na byłych ogródkach działkowych od strony Witkiewicza, co wzbudzało wiele lat temu protesty działkowiczów. A co ze starym stadionem? Miasto będzie opiekowało się oboma obiektami i traciło pieniądze?
Podobno klub ma ok. 50 tys. sympatyków, którzy wyrobili karty kibica. Na meczach takich tłumów nie ma, więc po co nowy stadion na 20 tys. miejsc? Na ostatnim meczu z Ruchem, kiedy deszcz nie padał (dach nieprzydatny), było jedynie 4,5 tys. widzów. Rekord frekwencji w tym sezonie to ok. 8 tys. widzów na spotkaniu z liderującym Piastem Gliwice. Przestańmy mówić o meczach reprezentacji w Szczecinie, gdyż PZPN nie da nam żadnego, gdyż liczy się kasa, czyli liczba widzów na stadionie. Narodowy w stolicy mieści 55 tys. kibiców i tam reprezentacja rozgrywa swoje mecze. Inne miasta, które wybudowały nowe stadiony, jakoś takich spotkań z górnej półki nie dostają. Co z tego, że powstały stadiony na 30-40 tys. widzów, jak na mecze ligowe przychodzi garstka kibiców. Miasta dopłacają do tych obiektów, ale o tym jakoś zwolennicy nowego stadionu w Szczecinie nie mówią.
Włóżmy między bajki opowieści o tym, że nowy stadion służyłby organizacji koncertów gwiazd estrady i tego typu imprezom. Mamy w Szczecinie nową halę, filharmonię, operę i były namiot po tymczasowej operze przy ul. Energetyków. Tam odbywają się koncerty znanych gwiazd estrady.
Niebawem do Szczecina przyjedzie prezes PZPN Zbigniew Boniek, który chce przekonać prezydenta miasta do budowy nowego stadionu. Na pewno obieca mu, że jak takowy powstanie, to da Szczecinowi jakiś mecz reprezentacji. Zapewne towarzyski i z rywalem z dolnej półki, co już przerabialiśmy na tym obiekcie.
M. KWIATKOWSKI
Fot. R.STACHNIK
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Do kwiatka
2016-03-10 16:05:22
Wszedłeś tym tekstem komuś w paradę
Miejski
2016-03-10 11:38:07
Stadion Miejski jest dla mieszkańców! Coś się dzieje w szpinaku skoro tylu znawców stadionów na 30-40 tyś się uaktywniło!
do Zgody
2016-03-10 11:20:58
Kibola nie przekonasz, on wie swoje i potrafi obrażać tych co mają odrębne zdanie. A tak prawdę mówiąc, to większość tych wpisów jest dziełem jednej nawiedzonej osoby.
Dla kogo stadion ???
2016-03-10 11:03:49
Od kiedy to miasto buduje PRYWATNEJ firmie hale (w tym wypadku stadion) przecież POGOŃ to firma PRYWATNA. Kto zabiera zyski z prowadzenia POGONI.Na deficycie żaden zakład by tyle czasu nie wytrzymał.
za 150 mln
2016-03-10 10:38:57
to można kilkanaście żłobków i przedszkoli wybudować + dofinansować.
@ Zgoda
2016-03-10 08:49:33
Nie jest tańszy. I od razu widać jak jesteś zainteresowany budową nowego stadionu. Modernizacja 148mln. nowy 152mln. Różnica żadna, przypuśćmy, że tyle samo. Teraz tak: modernizacja obejmuje koszty: stadion + infrastruktura + parkingi + drogi dojazdowe, budowa nowego - sam stadion. Zatem do tych 152 musisz dodać jakieś 20-25 mln. conajmniej. Druga kwestia - budowa nowego stadionu nie obejmuje prac ziemnych związanych z poszerzeniem niecki obecnego. Koszty szacuję ostrożnie na kolejne 10 mln, chyba, że nowy stadion ma stanąć w osi N-S (a nie jak obecnie W-E) wówczas prace ziemne będą o wiele większe - można założyć, że ich wartość wyniesie 30mln. I na koniec: "za modernizację miasto musi zapłacić 148mln." - musi zapłacić czyli jest to kwota brutto! Koszty nowego + infrastruktura + prace ziemne to kwoty netto. Czyli pomnóż sobie przez 1,23. Nowy wychodzi o 100mln. więcej.
Zgoda - ma Pan rację
2016-03-10 08:15:39
Tylko dlaczego modernizacja kosztowałaby więcej niż postawienie nowego ?????
SKPS
2016-03-10 07:51:39
Nie ma i nie będzie - ani nowego, ani modernizacji.
Kurier przeciw Pogoni
2016-03-10 07:28:35
Stadion nie musi być w jednej lokalizacji z boiskami treningowymi. Płytę główną można używać tylko przez kilka godzin w tygodniu!
Szkoda, że zapomina Pan o niedzieli kiedy padało cały dzień, w poniedziałek padało przelotnie, niektóre prognozy były z deszczem więc dach jest konieczny! ale woli Pan naginać fakty!
czytacz
2016-03-10 07:28:02
"Nie potrafisz nie pchaj się na afisz". Czyli tłumacząc to na te wypociny: nie masz zielonego pojęcia o tym o czym chcesz napisać to nie pisz.
Tak się skompromitować za parę groszy "wierszówki" czy jak wy tam to nazywacie w gazecie. Żenada.
PO-goń
2016-03-09 23:55:45
Szczecin to wspaniałe miasto! Bezrobocia nie ma, drogi, ulice gładkie, szerokie, parkingów więcej niż aut, ścieżki rowerowe dłuższe niż wszystkie ulice razem wzięte, szybki tramwaj od Polic do Miedwia, komunikacja bezpłatna ! I TYLKO STADIONU q...wa BRAK !!!
chamera
2016-03-09 22:50:07
wybudowac tylko nowe toalety
Prawda
2016-03-09 22:49:28
Dla takich gooownianych kibicow jacy sa w Szczecinie,wystarczy ten co juz tam stoi,redaktor ma racje
ktoś
2016-03-09 22:41:49
Jak ten janusz może się nazywać redaktorem!!! najpierw niech się dowie o co w tym wszystkim chodzi ,a później niech komentuję.Dziwi mnie od strony Kuriera,że puściła taki artykuł.Szanujcie się ,ten człowiek nie ma pojęcia o czym pisze.
oburzony
2016-03-09 22:39:47
Panie redaktorku ..kochany gdzie trzymasz legitymację ..partyjną w szafie???\pewnie zostawiłeś sobie na pamiatke... A wracając do tematy tego pseudo redakciny...jesteś 0 i tyle a może jednak.cytujac tekst piosenki....mniej niż 0.
długi
2016-03-09 22:33:53
To jest felieton? Takie coś to ja Ci spłodzę siedząc na kiblu po nieświeżym kebabie kupionym od jakiegoś podrabianego Turka z Syrii. A gdzie tam, nawet tyle czasu bym nie potrzebował, kupiłbym u normalnego, takiego z przedmieść Stambułu i w 7 minut masz to naskrobane. Z przerwą na podtarcie czterech liter.
sluchacz
2016-03-09 22:11:10
Panie redaktorze, nowa hala, opera i filharmonia też nie są wypełnione w 100℅ a miasto dopłaca (i dobrze). Tak się składa, że te pieniądze pochodzą z również z Pańskiej i mojej kieszeni i chodzi o to żeby były wydane racjonalnie. Moim zdaniem forsowanie przez miasto jednej opcji jest niepokojące. Pozdrawiam
Mateusz
2016-03-09 22:06:06
Człowieku co Ty piszesz za bzdury ! Zero argumentów, zapraszam autora artykułu na stadion tyłek Ci przymarznie do siedzenia a gile bedą zwisały na metr od wiatru!! Krzystek ogranij sie TYLKO NOWY STADION! W całej Polsce wstyd skończmy z prowizorka!
Dużo osób kibicuje. A ja 100km dojeżdżam na każdy mecz
2016-03-09 21:56:30
Nie pamiętam kiedy czytałem głupszy artykuł. Tylko nowy stadion dla Szczecina. Do M.Kwiatkowski: Zmień branże człowieku
Nowy stadion jest po to,
2016-03-09 21:53:56
żeby uniknąć ryzyka użycia tych pieniędzy na reaktywację szczecińskiego przemysłu przetwórczego, stoczni np...
Zwiedly kwiat
2016-03-09 21:46:09
Panie deklu to nie Pogonii sa jest baza treningowa i tych 8 boisk.Na tych boiskach trenuja seniorzy juniorzy trampakarze rozne akademie i stowarzyszenia.Dziennie setki dzieciakow trenuje na tych boiskach bo tak chca spedzac czas wolny,bo tak rodzice chca aby spedzali czas.Naprawde deklu ciezko znalezc bardziej zaklamany niespojnych i odbiegajacy od prawdziwych faktow.
Jeżu co za felieton
2016-03-09 21:33:21
To jest myślenie typu: po co mi samochód dostawczy jak mogę ziemniaki maluchem na hurt wozić. Niezły kwiatek
kibol
2016-03-09 21:29:57
A czy Pan Redaktor nie sądzi że niezbyt wysoka frekwencja jest spowodowana fatalnymi warunkami do oglądania meczu ? Gdzie krzesełka są brudne, na głowę pada deszcz, schody na sektorach się sypią a z miejsc na koronie stadionu mało co widać? Nie widzi też Pan niczego kontrowersyjnego w tym że modernizacja stadionu zakładana przez UM byłaby droższa niż budowa nowego i bardziej funkcjonalnego obiektu ? Przecież nowy obiekt mógłby powstać w miejscu obecnego więc o jakich dwóch stadionach Pan pisze ? A czy może po prostu Pański artykuł jest sponsorowany przez UM ?
m.
2016-03-09 21:29:24
poziom intelektualny pantofelka...
za darmo podsunę równie interesujące tematy:
po co filharmonia - jest namiot
po co hala - jest sds
po co nowy basen - był stary
po co ścieżki rowerowe - dookoła pełno lasów
AB
2016-03-09 21:20:20
Do M. KWIATKOWSKI
Jak można być takim idiota? Nowy stadion ma być na 18tys. Powstanie po to bo stary za chwilę nie otrzyma licencji. A remontowane go to skarbnka bez dna.
Dno a nie artykuł...
Makabra
2016-03-09 21:19:19
Do meduzy która pisała ten tekst, skończ z dziennikarstwem bo jego poziom to nawet nie podłoga.
Marek Dudziński
2016-03-09 21:17:29
To jest pana zdanie. I całe szczęście.
Pismak
2016-03-09 21:17:11
Krańcowy przykład braku wiedzy. Co z boiskami? Nic, bo zostaną. Co ze stadionem? Nic, bo nowy powstanie W TYM SAMYM MIEJSCU.
Ludzie nie chodzą, bo muszą marznąć, moknąć a z trybun widać tyle co kot napłakał. Proszę się dokształcić.
...
2016-03-09 20:50:06
M. KWIATKOWSKI a był pan na meczu w zimę w deszcz, korzystał Pan z toalet,"kateringu", przejść między rzędami by dostać się na swoje miejsce na obecnym obiekcie stadionopodobnym? Ludzie mają naprawę dosyć oglądania meczy w takich warunkach. Sam mam karnet od wielu lat pod "dachem" i tylko raz nie na nas nie kapało...
fak ju kurier
2016-03-09 20:34:23
Co za głąb pisał ten felieton!!!! ale jak się ma dwie komórki jedna od łaknienia drugą od wygalania to można cos takiego napisac:)
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.