Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Ekspresówki w partnerstwie publiczno-prywatnym

Data publikacji: 06 czerwca 2018 r. 19:57
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:12
Ekspresówki w partnerstwie publiczno-prywatnym
 

Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zdecydował 5 czerwca, że 4 odcinki dróg ekspresowych będą budowane w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. W tym jest zachodnia obwodnica Szczecina. 

Przed posiedzeniem przeprowadzono analizy potrzeb związanych ze znaczeniem gospodarczym poszczególnych odcinków dróg planowanych do budowy. Wyniki analizy zostały zaprezentowane na posiedzeniu KERM, który zdecydował, że w modelu PPP zostaną zbudowane następujące drogi: S6 obwodnica metropolii trójmiejskiej, S6 Koszalin – DK 6 (Bożepole Wielkie), S10 Bydgoszcz – Toruń, S6 zachodnia obwodnica Szczecina.

- Kolejny i ważny krok przybliżający nas do budowy obejścia zachodniego i tunelu Police- Święta! Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął decyzję, że inwestycja zostanie zrealizowana w trybie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Opłaca się walczyć!- napisał prezydent Piotr Krzystek na Facebooku.

Realizacja tych inwestycji w modelu PPP zakłada, że partner prywatny zaprojektuje i wybuduje drogi, a następnie będzie utrzymywał je przez określony czas (np. 30 lat). W zamian strona publiczna zobowiąże się do wnoszenia cyklicznej opłaty za dostępność. Szczegółowe warunki realizacji umowy zostaną wynegocjowane pomiędzy stronami.

Zastosowanie modelu PPP w tym przypadku nie wiąże się z wprowadzeniem opłat dla kierowców samochodów osobowych.

Ministerstwo Infrastruktury, które jest odpowiedzialne za realizację projektów na drogach krajowych, przeprowadzi szczegółowe analizy finansowe. Ich celem będzie przygotowanie dokumentacji do negocjacji z potencjalnymi partnerami. Równocześnie zostaną przeprowadzone konsultacje z europejskim urzędem statystycznym EUROSTAT w celu wypracowania takiej struktury podziału zadań i ryzyk w inwestycjach, by zobowiązania strony publicznej nie były zaliczane do długu publicznego. Uzyskanie pozytywnej opinii EUROSTAT jest warunkiem umożliwiającym wybór partnera i zawarcie umowy PPP.

(g)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

chwilkowski
2018-06-07 09:37:47
Pomysl nie glupi, choc powinien on dotyczyc glownie obiektow inzynierskich ze szczegolnym uwzglednieniem mostu wysokowodnego przez ODRE w Policach. Studium sugeruje ze tunel i most sa w tej samej cenie, ale empiria np Gdanski tunel pokazuje ze tunel jest 2 razy drozszy od mostu (most w Toruniu). Pilnowac trzeba by nie powtorzyla sie sprawa z S-3 kiedy zjazdy rozmieszczone sa tak rzadko ok 30km -Pyrzycze Mysliborz Gorzow-Polnoc. W Policach winny byc 2 wjazdy na most wysokowodny przy zakladach na Jasienickiej i w Trzeszczynie, inaczej wzrosnie niepozadane zuzycie paliwa i CO2 przez zbyteczne nadrabianie kilometrow. Reasumujac wjazdy na S-ke max co 5 km.
Wałek
2018-06-06 23:13:16
Wałek przedwyborczy
Misiek
2018-06-06 20:18:18
Kto walczy ten walczy... https://www.senat.gov.pl/sklad/senatorowie/nowe-oswiadczenia-senatorskie,945,9.html

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA