Za tydzień (5 stycznia 2018 r.) odbędzie się Zgromadzenie Wspólników spółki Polsteam Żegluga Szczecińska. Najważniejszy punkt spotkania to głosowanie nad uchwałą o przeznaczeniu około 20 milionów złotych na rewitalizację szczecińskich nabrzeży przy Wałach Chrobrego.
Przypomnijmy, że udziałowcami spółki Polsteam Żegluga Szczecińska (PŻS) jest Żegluga Polska z Grupy PŻM (51 proc. udziałów) oraz należąca do miasta Żegluga Szczecińska (49 proc.).
– Na posiedzeniu 5 stycznia udziałowcy reprezentujący Grupę PŻM przedłożą wniosek o dokapitalizowanie spółki Polsteam Żegluga Szczecińska sp. z o.o. kwotą ok. 20 milionów złotych, z wyraźnym zastrzeżeniem, by środki te przeznaczyć na rewitalizację nabrzeży przy Wałach Chrobrego – zapowiada Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy PŻM. – Udziałowcy reprezentujący Grupę PŻM wyrażają przekonanie, że wniosek o dokapitalizowanie spółki w tak szczytnym celu zostanie również poparty w głosowaniu przez stronę reprezentującą miasto. Inny scenariusz nie jest brany pod uwagę, skoro władze Szczecina wielokrotnie deklarowały swoją gotowość do rozpoczęcia prac rewitalizacyjnych, a jako jedyną barierę wskazywały niechęć ze strony drugiego partnera w spółce Polsteam Żegluga Szczecińska, tj. Żeglugi Polskiej z Grupy PŻM. Obecnie to właśnie Żegluga Polska wychodzi z taką propozycją.
Z przeprowadzonych przez udziałowców PŻS reprezentujących Grupę PŻM wstępnych analiz, dotyczących koniecznych nakładów inwestycyjnych, wynika, iż koszt modernizacji nabrzeży należących do spółki (bulwar Chrobrego, Nabrzeże Wieleckie) wyniesie ok. 20 mln zł.
– Gdyby w trakcie realizacji inwestycji koszty zostały przekroczone, Grupa PŻM jest gotowa do zaangażowania dalszych środków – zastrzega rzecznik.
Wspomniane 20 mln zł zostałoby przeznaczone m.in. na umocnienie dna nabrzeży, wymianę systemu odbojowego, wymianę nawierzchni i posadowienie tzw. małej architektury. Po modernizacji u stóp Wałów Chrobrego mogłyby cumować statki mające do 9 m zanurzenia, a więc m.in. oceaniczne cruisery, największe żaglowce itd.
– Jeśli udziałowcy reprezentujący miasto 5 stycznia poprą wniosek o dofinansowanie spółki PŻS, prace modernizacyjne będą mogły ruszyć już w 2018 roku i potrwać dwa lata – dodaje K. Gogol. – Rewitalizacja reprezentacyjnych nabrzeży przy Wałach Chrobrego wpisuje się w strategię rozwoju miasta oraz regionu, która jest tożsama ze strategią spółki Polsteam Żegluga Szczecińska.
(ek)
Fot. Elżbieta KUBOWSKA
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
o
2017-12-30 19:55:36
to który bank przejmie dług inwestycyjny?
Jas
2017-12-29 23:49:10
Do Mariusz: PŻM jest pogrążone w kryzysie finansowym więc jakim cudem mają jeszcze mieć kasę na bulwary i to nie 20 mln a 10 mln podobno a resztę miasto ,a miało być tak pięknie ...
mariusz
2017-12-29 16:13:46
lepiej by Krzystek tym si enie zajmowal ani jego wspaniala brygada. spartola jak wszystkie niie inwestycje miejskie I kasa roztrwonia. lepej by tym zajal sie PZM.
abc
2017-12-29 11:03:22
Dla dobra miasta nie powinno byc podziałow i wszystkie opcje polityczne powinny działac wspolnie,bo leży to w naszym wspólnym interesie-mieszkancow miasta,ttsr i filharmonia zrobily nam najlepsza reklame od 20 lat wiec trzeba dalej wszystko odnawiac,obstawiam ze czesc kasy bedzie z budzetu miasta a czesc z ministerstwa morskiego-zapewne marszałek Brudziński coś tu podziałał bo obecnie to najwazniejszy człowiek w polityce z naszego regionu jakkolwiek by go nieoceniac ma duzo do powiedzenia i jest prawa reka prezesa a bez wsparcia w Warszawie mozemy miec ograniczone pole manewru w inwestycjach jako samo miasto.
HogoFogo
2017-12-29 11:01:43
Szkoda.
Miasto zrobiłoby to za 40 mln z szansą na dodatkowe 20 mln na usuwanie usterek.
Bartek
2017-12-29 10:49:49
Aby bulwary lepiej funkcjonowaly nalezy schowac cala jezdnie od stoczni do mostu dlugiego pod ziemia, przy walach stowrzyc plac a od trasy do mostu zabudowac kamienicami, ale taki rozmach i Krzystek...
Gryf
2017-12-29 10:42:44
Pisowska propaganda i celowa zagrywka polityczna.
mieszkaniecc
2017-12-29 10:32:05
@uf -przestan siac ferment ,zaprojektuj lepsze bulwary i za darmo je zbuduj ,na co czekasz
Holownik
2017-12-29 10:01:02
Jeżeli Polsteam Żegluga Szczecińska postawi na tym nabrzeżu prom z funkcją hotelowo - gastronomiczno - kongresową i 4 stateczki to zapomnijcie o udostępnieniu nabrzeża na imprezy miejskie czy Tall Ship-y lub cumowanie Cruisera.
Bo gdzie przeholują na 5 dni prom ?
W 2018 w Szczecinie mamy Światowe Dni Morza.
A temat remontu to taki temat zastępczy.
Pytanie powinno brzmieć - kto wykłada 20 mln i skąd one przypłynęły ?
Szczecin leży nad wodą!
2017-12-29 09:45:24
Cyżby marszałek Brudziński w końcu przemówił niektórym do rozsądku(jak wspominał w studiu Kroniki ) jeśli tak to należą mu się podziękowania za działanie dla dobra miasta i jego mieszkanców co wiąże się z rewitalizacją i remontem najważniejszych nabrzeży w mieście, brawo !.W 2020 szykuje się chyba kolejny finał TTSR więc trzeba działać jak najszybciej.
uf
2017-12-29 08:38:46
Może jest nadzieja, że ta część Szczecina nie podzieli losów, pożal się Boże, ....bulwarów.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.