Remont drogi przez Przęsocin potrwa jeszcze dłużej. To główna trasa łącząca Police ze Szczecinem. Prace na niej prowadzone są już od lutego ubiegłego roku. Tak długo też utrudnienia muszą znosić kierowcy i pasażerowie autobusów. Na sesji powiatowej starosta policki ogłosił, że wykonawca jako ostateczny termin zakończenia prac wskazuje 15 grudnia.
W porach pracy drogowców na fragmencie remontowanej drogi obowiązuje ruch wahadłowy. A przez cały czas znaczne ograniczenie prędkości, bo w niektórych miejscach na jezdni są znaczne uskoki.
W najbliższych dniach – jak informował starosta policki – powinny się rozpocząć prace związane z układaniem warstwy bitumicznej.
– Z uwagi na okres Wszystkich Świętych i związany z nim większy ruch samochodowy, uzgodnione zostało z firmą Strabag, że masa bitumiczna już nie będzie przed tym świętem kładziona – mówił podczas sesji Rady Powiatu w Policach starosta Andrzej Bednarek. – Będzie to robione zaraz po nim.
Później prace powinny dotyczyć tylko poboczy.
– Firma Strabag, mając podstawy, wskazuje, że wszystkie wykończeniowe prace przy poboczach, przy ścieżce rowerowej, przy oznakowaniu pionowym i poziomym zostaną wykonane do 15 grudnia – poinformował starosta. – Argumentacja przytoczona przez tę firmę nie daje nam szansy na jakąkolwiek polemikę. Zresztą, gdy ruch kołowy zostanie całkowicie przywrócony i nie będziemy tu jako kierowcy mieli problemów, to same utrudnienia już w części rowerowej i pieszej – mam nadzieję – nie będą tak uciążliwe.
To nie pierwsze przełożenie terminu zakończenia tej inwestycji. Pierwotny minął w kwietniu tego roku. Przedłużono go najpierw na koniec czerwca. Później była mowa o końcu wakacji, następnie wskazywano koniec października tego roku. Teraz firma deklaruje, że inwestycję zakończy do połowy grudnia.
Wykonawca musiał się wcześniej mierzyć m.in. z nieprzewidzianą na etapie projektu koniecznością zastosowania ścianek szczelnych (ścianek Larsena) – w związku z odkryciem podczas przebudowy drogi dużych odcinków z podłożem torfowym, które zmusiły do wykonania głębszych wykopów. Doszła też konieczność naprawy istniejących na przebudowywanym odcinku drogi przepustów.
(sag)