Jeszcze drogowcy nie zdążyli uwinąć się z generalnym remontem jednej zatoki dla autobusów na przystanku w ul. kard. Stefana Wyszyńskiego wzdłuż jej jezdni w kierunku Bramy Portowej, a od początku kwietnia na zlecenie ZDiTM zagrodzili również tę na nitce przeciwległej w kierunku prawobrzeża przed skrzyżowaniem z ul. Nabrzeże Wieleckie i rozpoczęli rozbiórkę jej nawierzchni. W przypadku pasażerów komunikacji miejskiej to wyczerpana już lista zmian w tymczasowej lokalizacji miejsc przesiadek. W tym rejonie także na kierowców już od środy, 7 kwietnia, czekają znów utrudnienia w ruchu, bo pojawić się tam mają dodatkowo brygady drogowców ze Strabagu, którzy rozpoczną wymianę nakładki na całej szerokości jezdni na obu kierunkach od ul. Nabrzeże Wieleckie do wysokości skrzyżowania z ul. Tkacką.
Przewidywany termin ukończenia remontu północnej zatoki autobusowej w ul. kard. Stefana Wyszyńskiego, czyli tej wzdłuż jezdni w kierunku Bramy Portowej, jaki podawała Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM, kiedy drogowcy przystępowali do prac, to drug połowa maja. Właściwe roboty związane z rozbiórką i wymianą konstrukcji jej podbudowy (płyta betonowa wylewana, zbrojona) oraz warstwy ścieralnej (kostka kamienna wraz z obramowaniem krawężnikami) powinny zakończyć się do 30 kwietnia. Do kolejnych trzech tygodni może potrwać wypełnianie masą zalewową spoin podłużnych i poprzecznych między kostkami kamiennymi. Wedle zapowiedzi rzeczniki ZDiTM, nie później niż do końca maja gotowa do ponownej eksploatacji powinna być również ta przeciwległa zatoka, której remont dopiero co się rozpoczął.
Prace brukarskie, zlecone w ramach bieżącego utrzymania przez ZDiTM, oznaczają, że dla autobusów wszystkich linii zwykłych i nocnych, tj. 52, 62, 70, 75, 76, 521, 527 i 528 przystankiem zastępczym jest ten w pasie nowego torowiska, przy którym zatrzymują się tramwaje linii 2, 7 i 8 oraz od niedawna ponownie także autobusy wszystkich linii pośpiesznych A, B, C, G i H. Po wyłączeniu z użytkowania od 1 bm. także zatoki przystankowej przy jezdni w kierunku prawobrzeża i tuż przed prawoskrętem w ul. Nabrzeże Wieleckie (do dworca), dla autobusów tych linii, które jada na prawobrzeże, tymczasowym przystankiem jest także ten w pasie torowiska. W przypadku pozostałych linii (75 oraz nocnych 521, 527, 528) autobusy zatrzymują się tuz za zakrętem w zatoce przystankowej przy jezdni ul. Nabrzeże Wieleckie, tym dla linii 70 i 526 na wysokości przystanku dla tramwajowych "szóstek" w kierunku Gocławia.
To jednak nie wszystko. Od 7 kwietnia rozpocząć się ma bowiem frezowanie na całej długości jezdni ul. kard. Stefana Wyszyńskiego w obu kierunkach.
- Prace prowadzone będą głównie w nocy, ale kierowcy muszą uważać na wystające urządzenia oraz regulujących je drogowców. Zakończenie prac na tej części planowane jest pod koniec kwietnia - informuje H. Pieczyńska.
Na drogowców jeszcze w w tym tygodniu, a konkretnie od piątku, od 9 kwietnia, kierowcy natkną się również na pobliskich ulicach Sołtysiej i Farnej. Nowa nawierzchnia będzie także układana na jezdni wspomagającej placu Żołnierza Polskiego na odcinku od ul. Mariackiej do ul. Korsarzy. Roboty w tym przypadku będą trwały do końca maja.
- W ramach prac wykonane zostanie frezowanie nawierzchni, regulacja infrastruktury podziemnej, ułożenie warstwy wiążącej, siatki szklano-węglowej, która pozwoli na dłuższe użytkowanie nawierzchni i zminimalizuje jej pęknięcia oraz warstwy ścieralnej. Ulice będą przejezdne, jednak utrudnień można spodziewać się na przykład ze względu na odkryte urządzenia podziemne - zastrzega rzeczniczka ZDiTM.
Wszystkie powyższe prace drogowe wykonuje spółka Strabag na zlecenie ZDiTM w ramach umowy na bieżące utrzymanie ulic. ©℗
(MIR)