Przy budynku Starostwa Powiatowego w Policach stanął paczkomat, który będzie wykorzystywany nie tylko do komercyjnego wysyłania przesyłek. Mieszkańcy powiatu mogą z niego odbierać dokumenty urzędowe. Na początek z tej możliwości skorzystają klienci tutejszego Wydziału Komunikacji i Transportu.
W paczkomacie będzie można odbierać m.in. dowody rejestracyjne oraz tablice rejestracyjne. Po nadaniu przesyłki przez urzędnika, interesant otrzyma powiadomienie SMS z kodem PIN. Odbiór dokumentów nastąpi po wpisaniu na ekranie paczkomatu numeru telefonu oraz otrzymanego kodu.
– Wprowadzenie usługi „Urząd 24” to konkretne korzyści dla mieszkańców: całodobowy dostęp do dokumentów, brak konieczności ponownego przychodzenia do urzędu i stania w kolejkach, a sam odbiór trwa dosłownie kilkanaście sekund – podkreśla Shivan Fate, starosta policki.
Starostwo zapowiada, że w kolejnych etapach planowane jest rozszerzenie usługi na inne wydziały starostwa. Dodatkowo „Urząd 24” umożliwia także nadawanie przesyłek do urzędu – z dowolnego paczkomatu InPost – za pośrednictwem strony internetowej: https://urzad24.inpost.pl.
– Starostwo Powiatowe w Policach jest pierwszym urzędem w województwie zachodniopomorskim, który wdraża to rozwiązanie, dołączając tym samym do rosnącego grona instytucji w całej Polsce – m.in. w Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim, Chojnicach, Nowym Targu czy Dąbrowie Górniczej – informuje Sylwia Turkiewicz, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Policach. – W przyszłości planowane jest rozszerzenie sieci paczkomatów „Urząd 24” również na terenie pozostałych gmin powiatu polickiego.
Paczkomat InPost przy Starostwie Powiatowym w Policach działa także komercyjnie, to znaczy, że można go wykorzystać do wysłania dowolnej paczki, nie tylko urzędowej.
O zamiarze postawienia takiego paczkomatu przy polickim starostwie pisaliśmy już kilka miesięcy temu. Rzeczniczka starostwa tłumaczy, że rozwiązanie „Urząd 24” powstało w czasie pandemii COVID-19 jako odpowiedź na potrzebę ograniczenia bezpośrednich kontaktów w instytucjach publicznych.
– Dzięki swojej skuteczności i wygodzie, system zyskał uznanie mieszkańców i urzędników, a kolejne samorządy w Polsce decydują się na wdrożenie tej usługi – dodaje Sylwia Turkiewicz.
(sag)