Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Dobra wiadomość dla naszego regionu. Hybryda Newagu dopuszczona do eksploatacji

Data publikacji: 28 października 2020 r. 20:32
Ostatnia aktualizacja: 29 października 2020 r. 16:06
Dobra wiadomość dla naszego regionu. Hybryda Newagu dopuszczona do eksploatacji
 
W środę (28 października 2020 r.) wyprodukowany przez NEWAG SA, bimodalny zespół trakcyjny typu 36WEh z wariantem 36WEhd o numerze fabrycznym 001, otrzymał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji.

IMPULS 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pasażerskim pojazdem szynowym, który oprócz silników elektrycznych posiada też silniki spalinowe, co pozwala na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Zastosowanie innowacyjnej technologii i połączenie jej w Impulsie sprawia, że funkcjonalność i zakres zastosowania pojazdu przez przewoźników diametralnie wzrasta.

Warto przypomnieć, iż 16 lipca w Szczecinie nastąpiło podpisanie umowy pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego a NEWAG SA na dostawę pojazdów hybrydowych. Tym samym województwo zachodniopomorskie, jako pierwsze w Polsce, będzie posiadało w swej flocie pojazdy tego typu.

Umowa gwarantuje  dostawę dwóch pojazdów Impuls 2 typu 36WEh z napędem hybrydowym oraz możliwość zamówienia w ramach prawa opcji, kolejnych dziesięciu sztuk. Pierwsze dwa pojazdy znajdują się już na etapie produkcyjnym, a dostawa ich nastąpi jeszcze w tym roku.

oprac. (mj)

Fot. Newag

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

kaitek54
2023-04-06 16:50:58
tu kolejajce nie zagladaja jezdza firmowymi autami i nie martwi ich co bedzie za 2 lub 3 lata u nich jest 4 cykl jestes albo cie niema co tam naprawu ptzeglady rezerwowe czesci a na rozkladzie jazdy pociagow to widac jak sie znaja w Warszawie Zachodniej dobrze ze jeszcze nie bylo katastrofy a kolejowej szkole ktory z nich liznol nie mowiac o Kolejowe Pragmatyce
Kaitek54
2020-10-29 15:39:56
wszystko fajnie atomatyka i przelaczanie to musi opanowac maszynist tylko gdzie to bedzie naprawiane przeglady okresowe srednie ico tam jeszcze w nowych wymaganiach trakcyjnych bo kolej bedzie jezdzic do niemiec czech slowacji austri a pociagi noce jeszcze dalej przez legnice jedzie pociag relaci BERLIN WIEDEN BUDAPESZT a kiedy PKP urochomi taki pociag niemoze podstawic wagonu dla prezydenta z WIEDNIA do KATOWIC a to byl nasz pociag SOBIEski dzienny tu daly służby wagonowe tył A co jak to bedzie trzeba naprawiac bedziemy wysyłać do niemcow Włochów bo pendolio jezdzi jak myslicie ???
doJacek
2020-10-29 13:20:42
Lepiej popracuj nad własną wiedzą- nie każda, tylko te z przekładnią elektryczną. Bo o przekładni hydraulicznej to zapewne nie słyszałeś.
Jacek
2020-10-29 11:10:22
Wasza świadomość na temat lokomotyw i jednostek trakcyjnych poraża. Każda lokomotywa czy jednostka ma silniki elektryczna założone na osiach z tym że jeśli jest to pojazd spalinowy to posiada agregat który wytwarza prąd a w elektrycznych pobiera z sieci Więc jest to taki mix albo prąd własny albo z sieci
@Stryj
2020-10-29 10:30:01
Raczej chyba nie. Maszynista najpierw musi tzw. heblem, wyłączyć silnik elektryczny, następnie tzw. korbą, uruchomić silnik spalinowy. Dzisiejsze osiągnięcia techniczne nie pozwalają na inny wariant.
koejarz
2020-10-29 10:03:27
Współczuję maszyniście. Pierwszy pociąg, czyli eksperymentalny i oby nie popsuł się na trasie
Stryj
2020-10-29 08:50:11
Czy pojazd potrafi przełączyć napęd w ruchu?
@Kajetan
2020-10-28 22:25:34
Tak, ilość smogu na Ziemi wzrośnie poprzez ruch tego pociągu. Pakuj się w rakietę i wiej na Księżyc! Innego wyjścia nie ma!
Kajetan
2020-10-28 22:10:54
Silnik spalinowy? Czy to znaczy, że będą spaliny czyli większy smog i zatrucie środowiska?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA