Niedziela, 08 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Do Turkusowej jazda na próbę

Data publikacji: 16 sierpnia 2015 r. 17:59
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:28
Do Turkusowej jazda na próbę
 

Dopiero w poniedziałek, 17 sierpnia, po ponad czterech miesiącach od zakończenia prac przy budowie pierwszego odcinka trasy tzw. szybkiego tramwaju na prawobrzeże Szczecina, rozpoczną się jazdy próbne tramwajów na tym szlaku. Jako pierwszy z Basenu Górniczego przez Zdroje do pętli na obrzeżach osiedla Słonecznego przy ul. Turkusowej przetestuje go skład przegubowej tatry.

Początek objazdu technicznego o godz. 10. We wtorek o tej samej porze na tej samej trasie pojawi się niskopodłogowy swing, a w dalszej kolejności również moderus beta. Nie wiadomo jednak czy z udziałem tego ostatniego do próby technicznego przejazdu dojdzie jeszcze tego samego dnia, co swingiem. Niewykluczone, że test odbędzie się w kolejnym dniu, czyli w środę.

- Przejazdy różnego typu pojazdów pozwolą upewnić się, czy udało się zachować wszystkie wymagane skrajnie, jak działa sieć trakcyjna i czy nie ma niespodzianek takich jak na przykład na Basenie Górniczym, gdzie - jak się okazało - obok jednego ze słupów bez złożenia lusterka nie przejadą tatry i moderus. Poradził sobie w zeszłym tygodniu bez przeszkód tylko swing. Słup zostanie przestawiony i przy okazji testów linii SST przejedziemy jeszcze raz przez pętlę i sprawdzimy efekty poprawek - informuje Krystyna Gawrońska, z-ca dyrektora ds. inwestycji w spółce Tramwaje Szczecińskie.

Konsorcjum firm Szybki Tramwaj Sp. z o. o. i STRABAG Sp. z o. o., 11 kwietnia br. oficjalnie zakończyło prace przy budowie pierwszego odcinka trasy tzw. szybkiego tramwaju na prawobrzeże Szczecina. Pierwszej zresztą trasy zbudowanej w mieście od podstaw po 1990 roku. Dopiero w dwanaście lat po oddaniu do użytku mostu Pionierów z wydzielonym dla niej pasem.

W miejscu, gdzie zaczyna się pierwszy odcinek trasy tzw. szybkiego tramwaju składy tatry i swinga podczas jazd technicznych pojawiły się już w zeszłym tygodniu, ale wówczas tylko na chwilę, podczas objazdów technicznych po wymienionym torowisku w ulicach Energetyków i Gdańskiej do pętli na Basenie Górniczym. ©℗

Tekst i zdjęcia: Mirosław WINCONEK

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

PiSowskie rządy w Szczecinie
2015-08-17 12:51:10
Niedługo w Szczecinie PIS wszystko zlikwiduje i w ogóle nie da się żyć
Krzekowo
2015-08-17 11:02:25
Tramwaj jeszcze nie ruszył a linie pospieszne powoli likwidują.Line B celowo skrócono do Dworca Niebuszewo aby w niedalekiej przyszłości (gdy zostanie uruchomiona linia 2 pomiędzy Dworcem Niebuszewo a Turkusową) powiedzieć,że te linie pokrywają się prawie w całości i należy zlikwidować linie B w calości.A dlaczego nie linie tramwajową 2?To linia 7 powinna kursować do Turkusowej a linia 2 swój przystanek końcowy powinna mieć na Basenie Górniczym.
fff
2015-08-17 08:47:39
fff
Benio
2015-08-17 08:43:35
Szybki tramwaj będzie w cenie linii zwykłych z wydłużonym czasem przejazdu, z Bukowego do Zdroje Selgros przesiadką do Centrum. Linie pospiesznie powolutku się zlikwiduje, pomysł skrócenia linii A do Centrum zamiast Robotnicza i B Niebuszewo zamiast Zakole to wyreżyserowana propaganda z likwidacją w tle. Mamy mniej pasażerów, a potem hucznie odtrąbimy plajtę i zamknięcie dla dobra Szczcinian.
Poprawka
2015-08-17 08:08:20
Panie redaktorze ten odcinek nie "robił" Szybki Tramwaj tylko Wydział Inwestycji Miejskich w Urzędzie Miasta
Geo
2015-08-17 07:23:10
szybki tramwaj będzie w cenie linii zwykłych. A z Bukowego będzie kursować do Centrum. Przecież już były podane trasy.
Biedronka
2015-08-17 06:52:52
Wolny rynek i śmiechy Tuska i Bieńkowskiej w sprawie niezapłacenia podwykonawcom budowlanym za roboty i ich pracownikom budowlańcom. Take rozwiązanie dał TUSK POwiec. Władza rządzowa ma stwarzac uczciwe reguły gry, a PO ustawiła przetarg pod zagranicznego inwestora, któremu instytucje państwowe pozwoliły nie zapłacić za roboty budowlane podwykonawcom, bo Urząd Skarbowy jest w rękach swoich PO PSL. Podobnie władze lokalne naciągną mieszkańców Prawobrzeża na wydłużony dojazd i większe opłaty i swoi PO mogą żyć jak pączki w maśle
Kamil
2015-08-17 06:45:42
Wydłuzy się czas dojazdu i zapłacić się więcej kasy dla zditm, ceny biletów nie muszą rosnąć, bo wystarczy wydłużyć czas przejazdu i płacimy więcej za bilety w tej samej cenie jak za sieciówkę na kilka linii zamiast na jedną linie A. Rządzić przez dzielenie, kłamanie, ustrudnianie, niszczenie trasy pospiecznych busów to specjalność PO PSL, aby żyło się swoim lepiej na fotelach prezydenckich, w zarządach państwowych spółek miejskich
Linia A z Bukowego i ceny dojazdu z przesiadkami
2015-08-17 03:49:55
Chciałabym się dowiedzieć, czy z Bukowego będzie jeździł A do Centrum. Zaznaczam, że z Bukowego dojazd do centrum będzie z przesiadką , na Turkusowej. Co będzie, jak np. nie będzie prądu i tramwaj nie ruszy, albo wypadek na drodze? Dlaczego z Bukowego mamy jeździć z przesiadką? Już skrócono A , do Zakł. Chem. w Policach z Bukowego trzeba jeździć z przesiadką. Teraz jeszcze ważą się losy linii A. Koło pętli na Bukowym jest: bikowe, Klęskowo-Kijewo, Nad Rudzianką, os, Ziel, Wzgórze. Czy bilety na szybki tramwaj będą tanie i połączone z przesiadką na autobusy? Skoro z Bukowego trzeba się będzie przesiadać do Szybkiego Tramwaju, to mam nadzieję, że nie wzrosną mi koszty dojazdu z Bukowego do Centrum.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA