Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. 
REKLAMA

Do 2023 roku ekspresowo przez park narodowy

Data publikacji: 03 września 2018 r. 09:06
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:19
Do 2023 roku ekspresowo przez park narodowy
GDDKiA  

Wszystko wskazuje na to, że za pięć lat asfaltowe meandry przez Woliński Park Narodowy przejdą do historii. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uzyskała właśnie decyzję środowiskową dla drogi ekspresowej S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn o długości 34,5 km.

Tym samym został określony korytarz przebiegu tej drogi oraz środowiskowe uwarunkowania jej realizacji.

– Ta decyzja znacząco przybliża nas do realizacji początkowego odcinka S3, części bardzo ważnego szlaku komunikacyjnego łączącego północ Europy z południem kontynentu – mówi Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA Oddział Szczecin.

Drogowcy podkreślają, że wybór najkorzystniejszego wariantu poprzedziło opracowanie dokumentacji studialnej wraz z Raportem Oddziaływania na Środowisko.

- Specjalistyczne monitoringi i analizy pozwoliły określić wariant drogi S3 cechujący się najmniejszym oddziaływaniem na środowisko – informuje GDDKiA.

W Świnoujściu po konsultacjach z mieszkańcami zastosowano rozwiązania projektowe o najmniejszym oddziaływaniu akustycznym i krajobrazowym. W decyzji wskazany został wariant 4., który zakłada przebieg głównie w zbliżeniu do istniejącego przebiegu DK3, a na terenie Wolińskiego Parku Narodowego po śladzie istniejącej DK3 (z dobudową 2. jezdni).

– Ogłosiliśmy już przetarg na badania geologiczne, które będą niezbędne do ogłoszenia w przyszłym roku przetargu na realizację drogi – dodaje Łukasz Lendner.

Realizacja inwestycji w formule projektuj i buduj planowana jest w latach 2020-2023.

Ekspresówka przebiegać więc będzie w śladzie bądź w zbliżeniu do istniejącej DK3. W Świnoujściu rozpoczyna się od skrzyżowania ulic: Fińskiej, Duńskiej i Wolińskiej, które znajduje się przy terminalu promów morskich.

- W miejscu tym niniejsza inwestycja będzie się łączyła z wlotem do tunelu łączącym wyspy Uznam i Wolin – zaznacza Mateusz Grzeszczuk, specjalista ds. komunikacji społecznej w szczecińskim oddziale GDDKiA.

Na wylocie ze Świnoujścia trasa będzie poprowadzona po północnej stronie torów kolejowych, co pozwoli w przyszłości w pełni zachować obecną drogę krajową do komunikacji lokalnej i ograniczy utrudnienia podczas budowy S3 na tej jedynej drodze łączącej Świnoujście z resztą kraju.

W rejonie Międzyzdrojów droga wejdzie w ślad obecnej DK3 i zachowa taki przebieg przez teren Wolińskiego Parku Narodowego. W rejonie miejscowości Dargobądz przebieg trasy będzie skorygowany ze względu na parametry geometryczne, jakie powinna posiadać droga ekspresowa.

Dalej S3 będzie biegła już w śladzie obecnej drogi krajowej z niewielkimi korektami.

Budowa drogi ekspresowej będzie wymagała dobudowy drugiej estakady na obwodnicy Międzyzdrojów i drugiego mostu na obwodnicy Wolina. Trasa zakończy się na włączeniu w istniejącą obwodnicę Troszyna, Parłówka i Ostromic.

Droga będzie miała dwie jezdnie – każda po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasami awaryjnymi. Zaplanowano 7 węzłów drogowych, z tego 3 na terenie Świnoujścia.

(kl)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

gh
2018-09-04 10:09:51
@Kris - czyżbyś wiedział o jakichś niedociągnięciach czy też oczekujesz działań ekoterrorystycznych?
Anna
2018-09-03 18:22:58
W 5 lat to Niemcy obecne Wały Chrobrego od podstaw wybudowali wraz z rozbiórką fortu który był tam wczesniej. A my, w XXI wieku będziemy przez taki okres budować drugą nitkę drogi na wysepce. Czy odpowiedzialni za inwestycje nie widzą tego absurdu?
Robert
2018-09-03 16:06:13
5 lat na 34 km drogi. W takim tempie to nawet Rumunii nie dogonimy. Podobnie jak 4 lata niby niezbędne na to żeby kawałek drugiej nitki zbudować na drodze między kobylanką a Stargardem. Żenada
@s3, @Gonia
2018-09-03 16:00:00
Po co siejecie kłamstwa ? S3 od Szczecina do Zielonej Góry to się wybudowała jeszcze za PZPR, czy tak? Raczej za obecnego (nie)rządu jest wiele poślizgów, tak jak m.in. na S3 od Zielonej Góry do Polkowic, gdzie cały odcinek do Legnicy miał być oddany jeszcze przed wakacjami tego roku, a dwujezdniówką miedzy ZG a Legnicą przy dobrych wiatrach może pojedziemy dopiero pod koniec bieżącego roku. Jedynie Legnica - Bolków będzie oddana w terminie, czyli na początku IV kwartału. Nie od razu Kraków zbudowali... Raczej dlaczego od zaplanowania, przez zgody, projekty po ogłoszenie przetargu, jego rozstrzygnięcie i dopiero budowa - dlaczego tak długo trwa ?
Gonia
2018-09-03 15:08:04
Dziwne jakoś teraz wszystko można inwestycje za inwestycjami. Za Polituj Ofermami nic nie można było? Osiem lat straconych 2007- 2015
Kris
2018-09-03 13:14:58
Mam nadzieję, że UE przejrzy dokumentację środowiskową
s3
2018-09-03 11:59:19
Dlaczego to się tak ciągnie, co robił poprzedni rząd przez 8 lat?
Mirek
2018-09-03 11:45:24
I dobrze.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA