Minister Infrastruktury zwiększył budżet ważnej dla Szczecina inwestycji, dzięki czemu możliwe stało się podpisanie umowy z wykonawcą ekspresowej DK13, czyli obwodnicy Przecławia i Warzymic. W piątek w obecności Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury i Joachima Brudzińskiego, ministra spraw wewnętrznych Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na realizację inwestycji z firmą Energopol Szczecin S.A. Zgodnie z harmonogramem budowy obwodnicą Przecławia i Warzymic pojedziemy w II kwartale 2021 roku.
W sierpniu ubiegłego roku w przetargu ogłoszonym przez GDDKiA wybrano najkorzystniejszą ofertę wykonawcy - Energopolu Szczecin S.A. Tyle tylko, że cena zaproponowana przez oferenta przekracza kosztorys inwestycji o 34 mln złotych. Wniosek GDDKiA o zwiększenie budżetu tego zadania ministerstwo rozpatrzyło pozytywnie.
Pod umową na wykonanie obwodnicy, która zdecydowanie ułatwi komunikację między Szczecinem a autostradą A6, drogą ekspresową S3 i w niedalekiej przyszłości S6, będącej obecnie w budowie, podpisy złożyli Piotr Bartoszewski oraz Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA w Szczecinie.
W trakcie uroczystości minister Joachim Brudziński nie szczędził miłych słów pod adresem swojego kolegi z rządu ministra Andrzeja Adamczyka.
- Choć jest krakusem, sercem jest na Pomorzu Zachodnim - powiedział J. Brudziński, odnosząc się do inwestycyjnych decyzji, które zmieniają infrastrukturę drogową w województwie.
Obecnie prace budowlane trwają na prawie 230 km dróg. Rekordowe są również nakłady na realizowane właśnie zadania. Ich wartość to 5,3 mld złotych.
Licząca 6,5 kilometra obwodnica Przecławia i Warzymic rozpocznie się od ronda imienia Hakena. Będzie biegła w kierunku południowo-zachodnim, omijając od wschodu Przecław i Warzymice. W rejonie skrzyżowania drogi krajowej nr 13 z drogą powiatową do Siadła Górnego obwodnica wejdzie w korytarz istniejącej „trzynastki”. W tym miejscu będzie zlokalizowane połączenie z planowaną Zachodnią Obwodnicą Szczecina. Następnie nowa trasa skręci na południe, łącząc się z autostradą A6 poprzez nowy węzeł Kołbaskowo, zlokalizowany około 1,2 km na wschód od istniejącego węzła drogowego Kołbaskowo. Węzeł Kołbaskowo w obecnym kształcie zostanie zlikwidowany.
W drugim etapie przedsięwzięcia powstać ma też jednojezdniowa obwodnica Kołbaskowa o długości ponad 6 km. Nastąpi to w momencie rozbudowy węzła Kołbaskowo.©℗
R.K. CIEPLIŃSKI
Fot. Ryszard PAKIESER