- Miasto wyegzekwowało od firmy Energopol-Szczecin S.A. wydłużenie o rok gwarancji na szyny - zarówno w zakresie ich dostawy i montażu, w tym ewentualnych wad. To pierwszy skutek rozmów prowadzonych z wykonawcą inwestycji - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki Tramwaje Szczecińskie. - Miasto będzie dalej wyjaśniać sprawę związaną z jakością torowiska na trasie Energetyków-Gdańska-Basen i w razie czego wyciągać kolejne konsekwencje wobec wykonawcy.
O obie analizowane ekspertyzy wskazują jednoznacznie, że przyczyną pękania szyn na trasie Energetyków-Gdańska-Basen Górniczy było nie zachowanie reżimu spawalniczego. Określa to dokument wykonany na zlecenie firmy Energopol, a także ten który Miasto Szczecin otrzymało od Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach. W wynikach ekspertyz pojawił się także dodatkowy element, który należy zbadać.
- Kwestia rodzaju zastosowanych szyn musi zostać rozwiązana, w tym temacie są jeszcze elementy, które trzeba przeanalizować. Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. wystosowała do Energopolu pismo wzywające do wyjaśnienia potencjalnych różnic pomiędzy typami szyn. W odpowiedzi dostaliśmy informację, że wykonawca zleci dodatkowe badanie materiału, w celu zbadania parametru, co do którego były niejasności - dodaje Hanna Pieczynska. - Dodatkowo, firma zwróci się do TyssenKrupp, dostawcy szyn, o ustosunkowanie się do przedstawionych ekspertyz.
(jps)
Fot. M.WINCONEK
Więcej informacji w "Kurierze Szczecińskim" oraz e-wydaniu z 20 maja 2016 r.