Czy w Szczecinie będzie nocna prohibicja? To kwestia bezpieczeństwa
Czy w Szczecinie będzie nocna prohibicja? To kwestia bezpieczeństwa
Data publikacji: 27 stycznia 2025 r. 12:04
Ostatnia aktualizacja: 28 stycznia 2025 r. 15:03
Kraków nocną prohibicję wprowadził. Co poprawiło policyjne statystyki. Fot. archiwum
Możliwe, że w Szczecinie zostanie wprowadzona nocna prohibicja. Najpierw jednak miejscy radni chcą zgromadzić komplet danych na temat tego, jak sprzedaż alkoholu wpływa na bezpieczeństwo mieszkańców. Zaczynają od zwrócenia się do rad osiedli.
Projekt uchwały przygotował Łukasz Tyszler z klubu Koalicji Obywatelskiej - prohibicja miałaby obowiązywać w punktach handlowych od g. 23 do g. 6 rano. Podczas posiedzenia komisji zdrowia miejskiej rady przypomniał, że pomysł, aby ograniczyć sprzedaż napojów wysokoprocentowych, nie jest nowa. O sprawie rozmawiano w ub. roku, wtedy odpowiedzi płynące z rad osiedli były niejednoznaczne - jedna trzecia chciała nocnej prohibicji, jedna trzecia była przeciw, jedna trzecia w ogóle nie zabrała głosu.
- W kampanii wyborczej jako radni często dostawaliśmy pytania od mieszkańców dotyczące bezpieczeństwa - opowiadał samorządowiec. - Nie o problem alkoholowy, bo on jest jasny i zdiagnozowany, ale o bezpieczeństwo na poszczególnych osiedlach. Ten temat został rozpoznany w wielu gminach, w wielu miastach. W wielu miejscach już wprowadzono zakaz sprzedaży alkoholu w nocy. W Krakowie zakaz wprowadzono w 2023 roku. Po roku mają statystyki dotyczące wandalizmu, agresywnych zachowań, wezwań policji. One są bardzo pozytywne.
Przewodnicząca komisji Ewa Jasińska z KO stwierdziła, że radnym najbardziej zależy na informacji od rad osiedli, czy nocna sprzedaż alkoholu generują problemy dla okolicznych mieszkańców - na przykład akty wandalizmu. Samorządowcy chcą także informacji o tym, jakie są wpływy z koncesji.
Więcej na ten temat w „Kurierze Szczecińskim” i eKurierze z 28.01.2024 r.
Alan Sasinowski
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Wystarczy
2025-01-28 19:48:57
Hałasu, rozrób i sikania w centrum miasta gdzie się da przez pijanych imprezowiczów. Inne miasta sobie z tym dobrze radzą. Czas zrobić porządek i u nas
Robert
2025-01-28 18:32:10
Najwyższy pora aby zakaz sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych był wprowadzony. Chcesz pić to rób to w lokalu lub w domu. Często spotykałem w nocy popijajacych w parku czy ulicy.
Zenek
2025-01-28 16:12:01
W imię bezpieczeństwa socjaliści już podnieśli nam ceny za cukier, zabronili samochodów spalinowych, pieców gazowych i węglowych, krytyki w komentarzach, sprzedali nasze dane osobowe, zmusili do szczepień i odsunięcia PiSu od władzy. Jakie będą kolejne kroki podjęte w celu zabezpieczenia Polaków przed otaczającym złem?
@Greg
2025-01-28 14:59:30
O i mamy starego dziada, co z domu nie wyściubi nosa, ale chce innym życie układać. Kiedy ostatnio byłeś na bulwarach? Bo chyba bardzo dawno, skoro twierdzisz ze tam jest jakieś pijaństwo. Po pierwsze to jest zimno i mało kto ma tam ochotę siedzieć i marznąć. Po drugie, szał na bulwary dawno minął, zaglądają tam nieliczni. A na koniec, największy syf i czarny PR bulwarom, nie robi wcale młodzież, czy nawet Ukraińcy. Największy bajzel robią żule, które z tego miejsca zrobiły sobie żerowisko.
Greg
2025-01-28 12:20:23
Jestem za. Trzeba jeszcze zrobić porządek z pijaństwem na bulwarch.
@ Wprowadzić
2025-01-28 09:27:19
"Im szybciej tym lepiej". Jeśli PO-jebsi nie mają instynktu samozachowawczego i "wprowadzą im szybciej tym lepiej" to ci od "małpek" i Ukraińcy "wyprowadzą im szybciej tym lepiej" bandę "Hyżego". Kto w Polsce "podniósł rękę na wł(ó)dzię, temu ta wł(ó)dzia rękę odrąbała".
@Wprowadzić
2025-01-27 21:27:24
Po to poprzednie pokolenia walczyły z komuną i wszechobecnymi zakazami, żeby teraz stare dziady same domagały się powrotu zakazów. Chcieliśmy wolności gospodarczej, swobody prowadzenia działalności? To co to za bolszewickie metody z zakazami działalności? Albo akceptujemy wolność z całym inwentarzem, albo wracamy do podporządkowania władzy która nam będzie mówić co dla nas dobre, z czego możemy korzystać i kiedy. Komuno wróć!
@Nadzieja
2025-01-27 20:55:50
"na Pomorzanach gdzie jest dużo sklepów monopolowych a wokół mnóstwo biesiadujących i załatwiających swoje potrzeby jest to nie do zaakceptowania strach wyjść z domu a policja kompletnie nic w tej sprawie nie robi" - czyli sam sobie odpowiadasz gdzie tkwi problem - nie w istnieniu sklepów, tylko w ich zagęszczeniu i bezczynności policji. Jeśli jakiś sklep w danym miejscu notorycznie stwarza problemy, to mieszkańcy mają prawo wnioskować o odebranie koncesji. Ogólny zakaz, to głupota i bezprawie
Wprowadzić
2025-01-27 20:39:12
Im szybciej tym lepiej
Nadzieja
2025-01-27 20:20:25
Nocna prohibicja dawno powinna być wprowadzona to co dzieje się późnym wieczorem i w nocy np na Pomorzanach gdzie jest dużo sklepów monopolowych a wokół mnóstwo biesiadujących i załatwiających swoje potrzeby jest to nie do zaakceptowania strach wyjść z domu a policja kompletnie nic w tej sprawie nie robi udają że problemu nie ma
@@@@rządzą kłamcy
2025-01-27 20:01:35
Mam rację - schron miał autonomię - niezależność pozwalającą ludziom na przeżycie np użycia bojowych środków chemicznych - źródła wody, infrastrukturę filtrująco-wentylacyjną, generatory prądu itd itp - były miejsca dla ludności cywilnej - nic z tego nie będzie w budowanym garażu a i jego strop nie będzie miał 160cm grubości... dobrze będzie jak developer nie przyoszczędzi na betonie i chociaż będzie tam C16/20 - schron to bezpieczeństwo a prohibicja to populizm
Tuskoszenka
2025-01-27 19:59:56
Platfusy wszystkiego by chcieli zakazać. Niech lepiej zamilczą bo kolejne bzdury plotą.
Marcin
2025-01-27 19:08:38
A co za problem? Powstanie niejedna "dziupla" z alkoholem i ludzie tam będą się zaopatrzać. Dla chcącego nic trudnego.
służby w akcji
2025-01-27 18:43:18
Może tak zamiast iść na łatwiznę i zwalać całą winę za nocną patologię na sklepy nocne, warto by zapytać co w tej kwestii robią służby? Dlaczego nie patrolują w nocy miejskich ulic, ze szczególną uwagą zwróconą na okolice takich sklepów? Dlaczego jak sklep nie zgłosi, to policja nie reaguje na żuli zaczepiających ludzi pod sklepem? W mojej opini, w tym mieście bardziej niż z nocną sprzedażą alkoholu, jest problem z brakiem nocnych patroli policji.
jestem na nie
2025-01-27 18:40:01
Jestem przeciwny takim ograniczeniom, choć sam nie korzystam z tego typu sklepów. Na pewno nie w celu zakupu alkoholu, bo nie piję. Choć czasem zdarza mi się kupić w środku nocy wodę czy fajki. Uważam że takie sklepy są potrzebne, przede wszystkim osobom prowadzącym bardziej nocny niż dzienny tryb życia. A takich ludzi jest sporo, którzy np. pracują na nocnej zmianie lub mają system dyżurowy. Takich ludzi jest więcej niż się niektórym wydaje. Odkąd zamknięto tesco, takie sklepy to jedyna opcja.
@@@rządzą kłamcy
2025-01-27 18:33:53
Co w tym dziwnego Calbud jest właścicielem więc robi porządki na swojej działce..., a ty siejesz propagandę pisowski trollu.Tyle...i żadnej sensacji
Jacek
2025-01-27 17:56:45
Historyczny moment numer 2
Opublikowaliscie moj komentarz drugi raz
Tym razem mam pania Marie na mojej stronie
Dziekuje bardzo pani Mario
@@@rządzą kłamcy
2025-01-27 17:53:13
Nie masz racji. Schron będzie zburzony ale w jego rola zostanie zachowana. Jak czytamy w komunikacie firmy: "W jego miejscu zaplanowano podziemny parking ze wzmocnioną konstrukcją, by w razie potrzeby mógł pełnić funkcję schronienia dla ludności"
jg729
2025-01-27 17:52:19
To już policja nie jest od pilnowania porządku i spokoju, tylko fakt zamknięcia monopolowego? Swoją drogą, fajne państwo szykują uśmiechnięci, takie represyjne. Tak miało być wyborcy?
@ Maria
2025-01-27 17:52:07
- te "małpki" to ze stresu przed Putinem, którego "H(xx)ownia"; – Putina wgnieciemy w ziemię, prędzej czy później trafi tam, gdzie powinien trafić: za kraty albo na cmentarz. Putin jest wrogiem ludzkości. Jak Szymek wgniecie już co trzeba to UPA-ńcy przestaną chlać i nachlani jeździć "brykami" i TiR-ami. Będzie s-PO-Kojnie.
@@rządzą kłamcy
2025-01-27 17:35:33
Co będzie rozbudowywane? Zburzony schron? W tej partyjnej propagandzie przebijasz nawet konfabulanta Nitrasa... Zacznij myśleć samodzielnie a nie łykać ściemy.
Stawiam!!!
2025-01-27 15:42:05
- pół litra "deptanej" i PO-trójnie filtrowanej (98%) iż PO-jebsi nie zlikwidują tzw. "nocnego wyszynku". Kasiora z PO-datku od "szklanych alkotubek" jest zbyt znacząca w dopinanym budżecie "Hyżego". Jedynie "Łunia" (czyt. -Donaldzie nareszcie wróciłeś...) może "dać" miliardy na walkę z tym, które PO-konało "miniony ustrój" .
@rządzą kłamcy
2025-01-27 15:39:20
Zburzyli bo będzie rozbudowywany,ale tego w twojej TVZarublika nie powiedzą, a berecik samodzielnie myśleć nie potrafi, bo tkwi dalej w komunie, a Świat mu odjechał 😁.
rządzą kłamcy
2025-01-27 15:00:16
rządzą wami kłamcy i żeby było śmieszniej to sami tego chcieliście, wprowadzić prohibicję rzekomo dla waszego bezpieczeństwa i zburzyć jedyny nadający się do użytku schron w śródmieściu to pewnie też dla waszego bezpieczeństwa... dalej kupujcie te kłamstwa...
Maria
2025-01-27 14:31:58
Zakaz sprzedaży małpek. Nie było Ukrainy i u nas na osiedlu było czysto. Teraz po krzewach i pod balkonami pełno flaszek i puszek.
He he
2025-01-27 14:28:51
A co to zmieni. Kupią przed 22, najebią się i po, wyjdą na ulice i będą zadymiać
Jacek
2025-01-27 14:03:27
Wojne dobiega konca .Moze nadszedl czas dla Ukraincow wracac do domu i zaczac odbudowanie kraju.
To powinno pomoc.
Po godzinach w parkach slychac tylko jezyk ukrainski nie polski.
Nie ma znaczenia czy wodka jest ze sklepu czy bedzie z mety.
Lolek
2025-01-27 13:51:34
Nocna prohibicja to bardzo dobra inicjatywa. Wystarczy przejść się ulic\a Krzywoustego i w okolicach żabek. Tabuny rodzimych pijaków , hieroje szoszońscy drący japy i jeżdżący po pijaku. Na pewno wyjdzie to na dobre każdemu. Jeśli ktoś chce kupić alkohol to w ciągu dnia znajdzie czas aby dokonać zakupu. A już kupno na CPN to gruba przesada.
meta i księżycówka
2025-01-27 13:43:46
moonshine buzz i meta...
Kibuś
2025-01-27 13:09:18
Nie przeceniajmy roli tzw.babci, nie było ich za komuny tyle, co teraz Żabek, nocnych monopolowych i stoisk na stacjach benzynowych. Teraz o każdej porze dnia i nocy można kupić alkohol w jakiej się chce postaci. Dramat, tak rozpitej młodzieży nie było za komuny.
Bogdan
2025-01-27 12:39:46
Czyli wrócą dawne czasy. W latach 70 gdy sprzedaż alkoholu była zabroniona do 13 kwitł handel tzw. babci. Wszyscy wiedzieli gdzie o każdej porze w nocy można nabyć ten artykuł.
co z cukierkami
2025-01-27 12:36:28
co z cukierkami i czekoladkami napełnianymi alkoholem - dzieci mogą nabyć takie produkty i nieopatrznie uzależnić się od alkoholu - kiedy zakaz sprzedaży cukierków i czekoladek z alkoholem?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.