Niewiele dziać się będzie w 2017 r. na szczecińskich torach, jeśli chodzi o inwestycje i generalne przebudowy. Nie licząc bieżących, doraźnych napraw i fastryg na trasach. A jedyny większy remont szykuje się nie na jednym choćby z najbardziej wysłużonych szlaków, lecz na tym, który należy do nowszych, bo tramwaje jeżdżą nim dopiero nieco ponad dekadę. Prawdziwa rewolucja torowa – jak zapewniają jednak decydenci w magistracie i przedstawiciele spółki Tramwaje Szczecińskie – ruszyć powinna za to w latach następnych.
Dziać się będzie – póki co – sporo, ale na papierze. Tylko w tym roku z budżetu miasta wydanych ma być 6,8 mln zł na opracowanie zleconych jeszcze w minionym roku przez szczeciński magistrat dokumentacji projektowo-kosztorysowych z pozwoleniami na budowę 10 konkretnych torowych inwestycji wartych w przybliżeniu łącznie ponad 235 mln zł. Ich realizacja jest planach, tyle że z perspektywą do 2023 roku. A chodzi o przebudowę torowisk wraz z sieciami trakcyjnymi: od al. Niepodległości przez pl. Żołnierza Polskiego, al. Wyzwolenia i pl. Rodła do ronda Jerzego Giedroycia, w ulicach Hugona Kołłątaja i Adama Asnyka do pętli na Niebuszewie, od pl. Żołnierza Polskiego przez pl. Hołdu Pruskiego, ul. Matejki po odcinek ul. Józefa Piłsudskiego do pl. Rodła, w al. Powstańców Wielkopolskich z pętlą Pomorzany, w ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego w obrębie pl. Szarych Szeregów, w węźle u zbiegu ulic Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Jana z Kolna i Nabrzeża Wieleckiego i dalej na wysokości ulic: Podwale – Krzysztofa Kolumba – Chmielewskiego – Smolańskiej – Budziszyńskiej do rozjazdów przed pętlą Pomorzany, w ul. Nowej od wiaduktu kolejowego przez pl. Ratuszowy i ul. Dworcowa na wysokości hotelu Novotel wraz z dodatkową relacją pod wiaduktem i ul. Jagiellońskiej od al. Bohaterów Warszawy do al. Piastów. Do tego jeszcze rozbudowa, modernizacja zajezdni na Golęcinie wraz z przebudową całego układu torowo-drogowego w jej rejonie od ul. Wiszesława, jak też remont podstacji prostownikowej „Kolumba” i budowa podstacji prostownikowej „Chmielewskiego”.
CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY W CYFROWYM WYDANIU "KURIERA SZCZECIŃSKIEGO" Z 3 LUTEGO 2017 ROKU: http://www.24kurier.pl/cyfrowy
Tekst i fot. Mirosław WINCONEK