Przez kilka dni nieczynna była główna brama wjazdowa do szczecińskiego portu przy ul. Bytomskiej 7. Od 30 marca do 5 kwietnia wykonywano tam modernizację przejazdu kolejowego. Celem prac była poprawa bezpieczeństwa oraz estetyki terenu.
Prace modernizacyjne przejazdu kolejowego Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście prowadził w porozumieniu z PKP PLK. Wymieniono szyny (łącznie 120 m) i podkłady (32 m). Ułożono też specjalną nawierzchnię kolejowo-drogową, której podstawowym elementem jest prefabrykowana płyta żelbetowa.
– W płycie tej ukształtowane są kanały szynowe, a w nich zabudowane szyny – wyjaśnia Monika Woźniak-Lewandowska z ZMPSiŚ. – To nowoczesna konstrukcja, która charakteryzuje się dużą odpornością na obciążenia oraz dużą trwałością.
Wykonawcą robót była krakowska firma Taumer. Koszt inwestycji, pokryty ze środków własnych ZMPSiŚ, to 350 tys. zł netto.
Głównym celem prac była poprawa bezpieczeństwa oraz estetyki terenu.
Przypomnijmy, że w 2013 roku główna brama wjazdowa przy Bytomskiej przeszła renowację (za podobną kwotę). Obiekt jest częścią charakterystycznej zabudowy portowej powstałej na przełomie XIX i XX wieku. Pod okiem konserwatora zabytków odnowiono zniszczoną elewację, naprawiono dach wraz z konstrukcją więźby dachowej. Aby odtworzyć stan pierwotny, sprowadzono dachówki wykonane na specjalne zamówienie. ©℗
Tekst i fot. (ek)