Nadspodziewanie dobrze i szybko przebiega remont drogi wojewódzkiej nr 142, tzw. Berlinki. Zakończył się etap kruszenia betonowej nawierzchni tej niedokończonej przedwojennej autostrady, która miała połączyć Berlin z Królewcem. Układana jest warstwa podbudowy.
W trakcie modernizacji jest 23 km drogi między Szczecinem a Krzywnicą. Specjalistyczne maszyny sprowadzone z Czech skruszyły już betonowe płyty, z których zbudowana była ta niedokończona przedwojenna autostrada. Maszyny do rubbizingu, czyli kruszenia betonu, pracowały na remontowanym odcinku drogi przez kilkanaście dni.
Pokruszonego betonu nie trzeba było wywozić z placu budowy, gdyż stał się materiałem służącym do wzmocnienia podbudowy pod warstwy bitumiczne. Zlikwidowano też bitumiczne poszerzenia jezdni; materiał został wykorzystany przy wzmocnieniu konstrukcji drogi.
Jak nas poinformował Michał Żuber, dyrektor Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, prace idą nadspodziewanie sprawnie i szybko. Jest nawet szansa, że w przypadku sprzyjającej pogody uda się do końca tego roku doprowadzić modernizację do takiego etapu, że możliwe stanie się udostępnienie (w ograniczonym zakresie) kierowcom samochodów osobowych jezdni na remontowanym odcinku.
Nie oznacza to, że remont będzie zakończony. Nie licząc samej drogi przebudowywane są bowiem skrzyżowania, wiadukty i mosty. Rozebrane mają być również dwa obiekty mostowe.
Zadanie, które kosztować będzie ponad 42 mln zł, realizuje Budimex. Remontowany jest odcinek od zjazdu na drogę ekspresową S3 do fragmentu DK 142 Krzywnica – Lisowo, który przebudowano w 2011 r.
Na czas remontu droga jest zamknięta. Jeśli wszystko przebiegać będzie zgodnie z planem, cała przebudowana droga udostępniona będzie kierowcom w czerwcu przyszłego roku.
(r.c.)
Fot. ZZDW w Koszalinie
Na zdjęciu: W trakcie modernizacji drogi wojewódzkiej nr 142 wyremontowanych zostanie 18 wiaduktów i mostów.