Będą dwa kolejne tramwaje dwukierunkowe w Szczecinie
Będą dwa kolejne tramwaje dwukierunkowe w Szczecinie
Data publikacji: 24 września 2021 r. 18:21
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2021 r. 21:56
W Szczecinie są dwa tramwaje dwukierunkowe. Nie są jednak w pełni wykorzystywane - kursują jak klasyczne wagony.
Fot. Mirosław WINCONEK
Do marca przyszłego roku w Szczecinie mają być części do montażu kolejnych dwóch tramwajów. Spółka Tramwaje Szczecińskie skorzystała z tzw. opcji i zamówiła części do wagonów u producenta - poznańskiej firmy Modertrans, która już wcześniej elementy wagonów nam dostarczała.
Będą to wagony tylko częściowo niskopodłogowe, powstałe na bazie najbardziej popularnej w kraju konstrukcji typu 105N z lat 70. ub.w. Od innych wagonów wyróżniać je będą kabiny motorniczego na obu końcach i drzwi po obu stronach.
Dwukierunkowe wagony powstają z myślą o trasach, na których nie ma typowych pętli, a jedynie ślepe zakończenia torowisk, wykorzystywane też są w przypadku remontów i awarii, kursują wtedy na skróconych trasach. W Szczecinie na razie są dwa tego typu pojazdy, nigdy jeszcze nie były w pełni wykorzystane.
- Producent ma do 120 dni na dostarczenie kompletu do montażu pierwszej sztuki tramwaju dwukierunkowego oraz do 180 dni na dostarczenie kompletu do montażu drugiego tramwaju - przypomina Hanna Pieczyńska, rzecznik "TS". - Oba sklady będą złożone przez pracowników Spółki Tramwaje Szczecińskie pod nadzorem Wykonawcy. Będzie to trwało około dwóch miesięcy.
Tramwaje typu Beta są klimatyzowane, mają 25 proc. niskiej podłogi, gniazda USB i inne znane już udogodnienia. Zapłacimy za nie ponad 11,7 mln zł.
ToT
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
komentarze
2021-09-26 21:51:34
jak to elastycznie można przejść w temacie od 'wifi' do 'księdza'.
Bartek
2021-09-26 08:00:33
Bardzo niski komfort jazdy tymi wynalazkami w porównaniu do pesy.
@@student
2021-09-25 21:43:37
Znaczy się księdzem?
Chwilkowski
2021-09-25 21:36:58
6 mln za sztukę w której jedzie średnio 60 osób czyli 100.000 zł za miejsce co odpowiada cenie samochodu kompaktowego... kompletny brak efektu skali... a gdzie koszty eksploatacji?
@student
2021-09-25 20:51:59
Jesteś pedofilem że korzystasz z publicznych hotspotów?
student
2021-09-25 11:33:08
Nie podano żadnej informacji o wi-fi. Czy na pewno będzie wi-fi?
Breta
2021-09-25 11:27:31
Komunikacja miejska w Szczecinie jest w fazie upadku, nic nie jeździ punktualnie. Kierowcy i motorniczy kiepsko opłacani. Ale dla oszołomów najważniejsze jest że w tramwaju jest wejście USB. Masakra to mało powiedziane. Kiedy wybory by tych nieudaczników pogonić.
Zenek
2021-09-25 11:24:27
Dostawa 2 słownie dwóch tramwajów wywołuje burzę medialną w Szczecinie. Do czego doprowadzili obecni kumple Krzystka
Katosz
2021-09-25 11:11:37
Jednemu z tych co już jeżdżą ciągle gasną wyświetlacze i od ponad roku nie potrafią usunąć tej usterki . W kabinie motorniczego brak ergonomii , jest głośno i wszystko się trzęsie. Nikt na zajezdni nie chcę tymi pudłami jeździć. Zbędna inwestycja, lepiej kupić używane z Niemiec. Motorniczy
Robert
2021-09-25 09:09:04
Te tramwaje jak na nowe są strasznie niedopracowane są głośne wszystko w nich skrzypi koła często piszczą w środku jest głośno PESA jest o wiele bardziej komfortowa.
Adam
2021-09-25 00:38:27
TO PO CO MEGA PĘTLE NA SZAFERA I GŁĘBOKIM JESLI WYSTARCZYŁO ZAMAWIAĆ TAKIE TRAMWAJE OD KILKU LAT
xxx
2021-09-24 23:18:40
Lokalny dodatek ogólnopolskiej gazety ma jakieś swoje wizje, ktore przez krzystka są traktowane jak wyrocznia.
mi9
2021-09-24 23:10:57
Po co komu ten miś? Nieważne, ważne że premia będzie od wartości misia
Bialorus
2021-09-24 22:39:18
To Łukaszenka jest zdecydowanie lepszy bo zamiast tramwajow w Minsku jeżdżą w wiekszosci trolejbusy które pod kazdym względem sa tańsze, praktyczniejsze bo nie potrzebują drogich torow, sa szybsze, moga omijac przszkody, nie musza byc dwukierunkowe bo czesc jezdzi jako hybrydy a co najważniejsze sa ciche czyli chlop z kolchozu wyprzedził pod tym wzgledem cala UE
@sd
2021-09-24 21:59:20
A to już musisz pytać się gazetki wybiórczej i jej akolitów, to oni wymyślili te tramwaje a.krzystek zrealizował zakup za nasze pieniądze. Koncepcji nie ma bo potrzeba dodatkowo infrastruktury do zmiany toru a w Szczecinku nie takich miejsc jest zaledwie kilka. Pewnie będą tworzone ad hoc co nie zmienia faktu że nie było wielkiej potrzeby by kupować tramwaje w sytuacji gdy można byłoby użyć autobusów...
Heheszek
2021-09-24 20:35:19
Ale może będą zawracać do Gumieniec jak linia 11, hahahaha
sd
2021-09-24 20:23:14
po co te tramwaje jak każdy kierunek kończy się pętlą.?
Fan
2021-09-24 20:02:29
Po co te opisy. Cztery tramwaje dwukierunkowe możecie sobie w buty wsadzić. Będą robić Kolumba to by się akurat przydały. Ale nie cztery. Śmieszne. Minimum dziesięć jest potrzebnych.
Pytanko
2021-09-24 19:51:50
Gdzie oni chcą te tramwaje wykorzystać, bo nie widać koncepcji… jeżdżą jak normalne jednokierunkowe.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.