Wtorek, 03 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Autobusy linii 80 starą trasą przez Arkońską. Na rondzie bez zmian [GALERIA]

Data publikacji: 12 listopada 2019 r. 13:39
Ostatnia aktualizacja: 12 listopada 2019 r. 23:14
Autobusy linii 80 starą trasą przez Arkońską. Na rondzie bez zmian
 

Od wtorku 12 listopada zmieniona została trasa szczecińskich autobusów na liniach 80 i 525. Na czas budowy nowego wiaduktu w ul. Arkońskiej kursowały one objazdem ul. Międzyparkową. Teraz ponownie jeżdżą swoją stałą trasą. To - jak na razie - jedyna korekta w organizacji ruchu w tym rejonie miasta.

Na oddanie do użytku w pełni pobliskiego ronda kierowcy jeszcze trochę poczekają, podobnie zresztą, jak na możliwość swobodnego przejazdu całą trasą. Planowany termin ukończenia całego zadania - po uwzględnieniu wszystkich dotychczasowych poślizgów - dopiero maj przyszłego roku. A termin przywrócenia normalnego ruchu na rondzie to najpóźniej 22 grudnia tego roku, czyli ponad rok później niż zakładał pierwotny plan i terminy spisane w umowie między miastem i Eurovią Polska S.A., wykonawcą inwestycji.

Autobusy kursują po ul. Arkońskiej

Ruch autobusów na przebudowywanym odcinku ul. Arkońskiej jest przywrócony od wtorkowego przedpołudnia. Przystanki „Spacerowa/rondo Olszewskiego nż” (w obu kierunkach) i „Stadion Arkonia nż” (w kierunku pętli Ludowa) znajdują się tam, gdzie dotychczas, tj. te dwa pierwsze przy dojeździe do ronda Szczecińskich Olimpjjczyków, a ten ostatni na zakręcie tuż przy skrzyżowani ulic Międzyparkowej i Arkońskiej. Przystanek „Stadion Arkonia nż” w kierunku Zakładów Piekarniczych zlokalizowany jest przy ul. Arkońskiej tuż przed skrzyżowaniem z ul. Międzyparkową i dojazdem w kierunku Polany Czerwonej i parkingu Arkonki.

Powstaje nowa sieć trakcyjna

Cała okolica - co warto pamiętać - to wciąż plac budowy i robót, które prowadzone są zarówno przy samym wiadukcie, jak również przy sieci trakcyjnej na całej długości nowego odcinka torowiska od pętli Las Arkoński po nowe rondo powstałe u zbiegu ul. Arkońskiej i ul. Władysława Szafera z al. Wojska Polskiego. Ponadto Eurovia Polska S.A., ma do realizacji na podstawie odrębnej umowy z magistratem, zawartej w sierpniu br., budowę nowego systemu zasilania z podstacją dla nowego fragmentu trasy tramwajów (na kontynuację jej rozbudowy wzdłuż całej długości ul. Władysława Szafera w ramach jej przebudowy z nową pętlą za halą widowiskowo-sportową Eurovia ma już też zawarty z miastem w minionym miesiącu kontrakt - wyj. autora).

Wciąż trwają prace wzdłuż Arkońskiej 

Przy samym wiadukcie po obu stronach do montażu są jeszcze m.in. bariery bezpieczeństwa. W skarpach przy alei spacerowej trwają prace ziemne i przy wznoszeniu konstrukcji stalowo-betonowych prowadzących do niej schodów i dojść. Uzupełniane są brakujące fragmenty chodników, pasa ścieżki rowerowej, jak również wygrodzeń. Kontynuowane są też prace ogrodnicze przy urządzaniu pasów zieleńców, w części obsiano je trawą, w większości miejsc założone zostały zaś klomby obsadzone niskimi krzewami oraz drzewami. Tych ostatnich najwięcej pojawiło się w rejonie urządzonego leśnego parkingu naprzeciwko stadionu Arkonii oraz w zagospodarowanym na nowo obniżeniu terenu pośrodku pętli Las Arkoński. Montowane są ławki, słupki, wiaty przystankowe. Ponadto pojawiła się większość oznakowania poziomego jezdni, znaków drogowych i tablic drogowskazów. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Rty
2019-11-12 23:11:44
Co oni tam jeszcze chcą robić przez pół roku? A w 18mcy chcą przebudować Szafera? Kaktus mi tu na ręce wyrosnie jak się wyrobia
wielka ściema z tymi terminami
2019-11-12 16:04:17
dobry przykład jak robić żeby robić 2x dłużej niż było w umowie.
Mirek
2019-11-12 15:36:50
I super
Inwestycja wstydu
2019-11-12 14:56:32
Jesteśmy pośmiewiskiem na całą Polskę przez tę inwestycję wstydu.Wykonawca już zawsze będzie teraz kojarzony przez słynny poniemiecki mostek który go "zaskoczył" a także za to że zapomniano o zasilaniu trakcji przebudowując ul.Arkońską. Duże opóźnienie na władzach miasta wrażenia nie zrobiło bo powierzyło wykonawcy dalszą przebudowę w tym obszarze.Rondo ukończone,ale dalej uniemożliwia i utrudnia kierowcom bezpieczne przemieszczanie w tym rejonie.Powierzenie takiej firmie takiego frontu robót było kompletnym nieporozumieniem.Połaszczono się na najniższą kwotę ( stary numer w przetargach ) po to tylko by potem dopłacić bo był aneks kosztów.No i tak w koło Macieju dzieje się z większością,którzy dają najniższą kwotę by tylko dostać kontrakt.Potem wszyscy wiemy co dzieje się dalej.
rondo
2019-11-12 14:48:09
to ten Olszewski który tuszował malwersacje Porozumienia Centrum w aferach FOZZ, Art B. i Telegraf? Ładny mi patron.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA