Od poniedziałku, 27 kwietnia, autobusy linii 80 już nie będą jeździły - tak jak to było do tej pory - przez osiedle Zawadzkiego-Klonowica będącym w trakcie przebudowy odcinkiem ul. Władysława Szafera i łączącą się z nią ul. Franciszka Jarzyńskiego. Kursować mają w obu kierunkach nowym objazdem ul. ul. Sebastiana Klonowica i Unii Lubelskiej oraz al. Wojska Polskiego. Ta zmiana dotyczy też dwóch linii nocnych. I obowiązywać będzie dopóki nie będzie gotowa część nowej trasy od ronda Szczecińskich Olimpijczyków do ronda Jana Olszewskiego, czyli przynajmniej do czerwca.
Autobusy miejskie ominą osiedle skorygowaną trasą po tym, jak od pasażerów zaczęły napływać skargi na uciążliwości związane z przejazdem przez plac budowy. Coraz wyższe temperatury i bezdeszczowa od długiego już czasu aura, a na brak opadów nadal się zapowiada, spowodowały, że za autobusami pokonującymi ten odcinek rozkopanej trasy unoszą się w powietrzu spod ich kół tumany kurzu i pyłu z wysuszonych na pieprz warstw ziemi. Te wypełniają wnętrza pojazdów i podróżujący nie mogą znieść tej sytuacji, bo w takich warunkach utrudnia to za każdym takim kursem normalne oddychanie.
Skalę zapylenia potęguje jeszcze pracujący tam teraz od wczesnego rana do późnego popołudnia ciężki sprzęt budowlany, w tym koparki, spychacze, walce, samochody dostawcze i ciężarówki dowożące regularnie na plac budowy elementy montowanych tam w wkopach nowych instalacji oraz wywrotki dowożące materiały do podbudowy torowiska i nowych jezdni, w tych miejscach, gdzie ich pasy dotąd zostały już wytyczone i usypywane są pierwsze warstwy ich podłoża. Tak jak w rejonie wytyczonego w nowym kształcie przyszłego ronda Szczecińskich Olimpijczyków, poniżej niego w stronę al. Wojska Polskiego oraz powyżej od wysokości skrzyżowania z ul. Tadeusza Zawadzkiego w ul. Władysława Szafera do wysokości hali widowiskowo-sportowej.
- W reakcji na sygnały pasażerów, dotyczące niedogodności związanych z przejazdem komunikacji miejskiej przez plac budowy została podjęta decyzja o wycofaniu autobusów z ulicy Władysława Szafera - mówi Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM. I jak jednocześnie przyznaje: - Pozwoli to także wykonawcy na sprawniejsze prowadzenie robót na odcinku, po którym do tej pory odbywał się ruch pojazdów.
Autobusy linii 80 w obu kierunkach od 27 bm. będą kursować zmienioną trasą: od przystanku „Klonowica Zajezdnia” ulicami Sebastiana Klonowica, Unii Lubelskiej i al. Wojska Polskiego do ronda Jana Olszewskiego i dalej bez zmian.
Autobus nocnej linii 529 w obu kierunkach (dotyczy kursów wydłużonych do pętli „Jaworowa”) pojadą od przystanku „Klonowica Zajezdnia” ulicami Sebastiana Klonowica, Unii Lubelskiej i al. Wojska Polskiego do ronda Jana Olszewskiego i dalej bez zmian.
Natomiast autobus nocnej linii 531 w obu kierunkach od przystanku „Klonowica Zajezdnia” kursować ma ulicami Sebastiana Klonowica, Unii Lubelskiej i al. Wojska Polskiego do ronda Jana Olszewskiego z nawrotem przez nie w al. Wojska Polskiego do przystanku „Unii Lubelskiej” i dalej bez zmian.
Na zmienionych trasach tych linii obowiązywać będą wszystkie istniejące przystanki. A przystanki „Zawadzkiego” w obu kierunkach do odwołania zostaną całkowicie wyłączone z użytkowania. ©℗
Mirosław WINCONEK
Fot.: Mirosław WINCONEK
Od 27 kwietnia br. rozkopanym odcinkiem przebudowywanej ul. Władysława Szafera autobusy miejskie już nie pojadą. I omijać będą osiedle Zawadzkiego-Klonowica aż do odwołania, czyli przynajmniej do czerwca, dopóki nie będzie gotowa część nowej trasy od ronda Szczecińskich Olimpijczyków do ronda Jana Olszewskiego.