Niedziela 20 czerwca 2021r. 
REKLAMA

Auta służbowe na prąd w modzie. Kupią kolejne cztery

Data publikacji: 2019-01-07 09:34
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:29
Auta służbowe na prąd w modzie. Kupią kolejne cztery
 

Do zakupu kolejnej partii aut służbowych z napędem elektrycznym przymierza się szczeciński Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. Do przetargu na zakup i dostawę następnych czterech takich samochodów wraz z akumulatorami, ogłoszonego jeszcze w grudniu, tym razem zgłosiły się dwie firmy. W tę inwestycję w transportową eko- i elektromobilność tym razem Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie dołoży dotację w kwocie 250 tys. zł.

Według specyfikacji istotnych warunków zamówienia mają to być samochody o napędzie w 100% elektrycznym, wyprodukowane w latach 2018-2019 r. 5-drzwiowe z 4-5 miejscami, zasilane akumulatorem o pojemności minimum 40 kWh oraz ładowane z gniazda „domowego” w standardzie z sieci jednofazowych 230 V, 16A (tzw. ładowanie standardowe) i z gniazda ładowarki szybkiej i publicznych terminalów ładowania (tzw. ładowanie szybkie). W warunkach mieszanej jazdy, na jednym ładowaniu w temperaturze otoczenia zasięg ma być nie mniejszy niż 290 km.

Ponadto od dostawcy w umowie wymagane będą minimum: 2-letnia gwarancja na sprawne działanie samochodu bez limitu kilometrów, 3-letnia gwarancja na powłokę lakierniczą bez limitu kilometrów, 8-letnia gwarancja przy limicie 160 000 km przejechanych na akumulatory do samochodu i 12-letnia gwarancja na antykorozyjną perforację nadwozia bez limitu kilometrów. Termin dostarczenia ich zamawiającemu to 60 dni od zawarcia umowy.

Przed otwarciem ofert w środę (3 bm.) ujawniona została kwota, jaką ZDiTM zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tej inwestycji w kolejne nowe auta służbowe. To wydatek na poziomie 535 874 zł brutto. Po otwarciu ofert okazało się, że każda z nich przekracza tę sumę. W przypadku jednej z nich jednak kalkulacja cenowa jest wyższa nieznacznie, bo o nieco ponad 8 tys. zł. od złożonego budżetu. A złożyła ją firma Polmotor Auto–Serwis, Jan Przepłata Dariusz Olkiewicz Spółka Jawna i opiewa ona na 543 826 zł. Drugim z dostawców oferujących sprzedaż pojazdów okazała się firma Bońkowscy sp. z o.o. i sp. komandytowa, która zapronowała je za kwotę 670 104,96 zł.

- Trwa analiza dokumentów i możliwości finansowych - informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM.

Jednostki miejskie dysponują już elektrycznymi samochodami. W lipcu 2017 roku zakupione zostały 2 nissany leaf, z których korzystają pracownicy ZDiTM, 2 przekazane zostały do innych jednostek miasta. Następnie w grudniu 2017 r. w Szczecinie pojawiły się też nissany meo, w tym 1 dla ZDiTM, a 3 dysponują inne służby podległe miastu. Wcześniejsze zakupy tych w sumie ośmiu aut były wspomagane także dotacjami na bezemisyjny transport, jakich udzielił Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

a prąd to skąd?
2019-01-07 21:35:11
... z elektrowni węglowej!
-15 C
2019-01-07 14:17:19
Czekam na pierwsze mrozy. Pozdrawiam. Akumulatorek
@eko
2019-01-07 12:06:09
Właśnie tak. Ciekawi.mnie jaki jest koszt eksploatacji (utrzymania) np.: przez rok, a ile gdy to coś będzie miało 5 - 10 lat ?
czas
2019-01-07 11:25:30
a kiedy zakaz wjazdu do centrum Szczecina samochodów nie spełniających normy standardu emisji spalin Euro-4?
eko
2019-01-07 10:06:32
Działanie pod publiczkę i dawanie się ponieść ekoterrorowi. Wszyscy patrzą tylko na koszty eksploatacji związane z zakupem paliwa, a każdy kierowca wie, że to najmniejsze zmartwienie.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ