Sri Lanka. Rząd: zamachy przeprowadziła lokalna radykalna grupa islamska
Sri Lanka. Rząd: zamachy przeprowadziła lokalna radykalna grupa islamska
Data publikacji: 22 kwietnia 2019 r. 15:28
Ostatnia aktualizacja: 06 maja 2019 r. 06:45
Radykalna lokalna islamska organizacja o nazwie National Thowheeth Jama'ath (NTJ) jest odpowiedzialna za niedzielną serię ataków na kościoły i hotele na Sri Lance, poinformował w poniedziałek minister zdrowia tego kraju Rajitha Senaratne.
Dodał on, że ataki zostały przeprowadzone z pomocą międzynarodowej sieci terrorystycznej, ale nie sprecyzował jakie organizacje mogą być w nie zamieszane.
Mało znana do tej pory NTJ jest wiązana z aktami niszczenia buddyjskich posągów na Sri Lance, co miało miejsce w zeszłym roku. Jak podała agencja AFP, szef policji na Sri Lance 10 dni temu przekazał ostrzeżenie czołowym oficerom, że zamachowcy-samobójcy z NTJ planują zaatakować "ważne kościoły".
Według danych z 2012 roku ok. 70 proc. mieszkańców Sri Lanki to buddyści, 12,6 proc. hinduiści, 9,7 proc. - muzułmanie, a chrześcijanie - 7,6 proc. Wspólnota katolicka liczy 1,2 mln osób.
W Niedzielę Wielkanocną zamachowcy-samobójcy dokonali serii skoordynowanych ataków na kościoły oraz luksusowe hotele na Sri Lance. Do pierwszych sześciu eksplozji doszło w niedzielę rano w przeciągu 30 minut w trzech kościołach w Kolombo i dwóch innych miastach - Negombo i Batticaloa oraz w trzech luksusowych hotelach w Kolombo. Siódmy wybuch miał miejsce w niewielkim pensjonacie na przedmieściach Kolombo, a ósmy nastąpił w dzielnicy mieszkalnej Dematagoda, również na obrzeżach tego miasta. Dziewiąty miał być przeprowadzony na lotnisku, ale nie powiódł.
Jak podały w poniedziałek władze, liczba ofiar wzrosła do 290 zabitych i ok. 500 rannych, ale nie jest to ostateczny bilans. Wśród ofiar jest co najmniej 37 cudzoziemców, ale na razie nie ma pełnych informacji na temat ich narodowości. Były to największe ataki na Sri Lance od zakończenia wojny domowej w 2009 roku.
Władze Sri Lanki ogłosiły w poniedziałek wprowadzenie o północy stanu wyjątkowego na terenie całego kraju i zaapelowały o pomoc międzynarodową w wyjaśnianiu zagranicznych powiązań sprawców.
(PAP)
Fot. EPA/M.A. PUSHPA KUMARA
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Niebuszewiak, Nie ważne jak zacząłeś, ważne jak kończysz, tzn. nie możesz skończyć. Coś ciebie
2019-05-06 02:16:14
Masz problem z finałem. Twoja bezradność w realu sprawia, że wybrałeś terapię w necie. Już sobie ulżyłeś? Coś długo to trwało. Zapamiętaj ignorancie, że muzułmanie stanowili cześć europejskiego społeczeństwa, jeszcze na długo przed falami migracyjnym w XX i XXI wieku, i także współtworzyli i współtworzą europejską cywilizację. Czy tego chcesz, czy nie. W Polsce żyją od XVI wieku. Dzisiaj jest ich 25-30 tys. Masz coś do nich? Może wprowadzisz dla nich getto ławkowe, może będziesz bojkotował ich sklepy, może powiesz, źe roznoszą choroby i pierwotniaki (taka była propaganda antyżydowska w II RP). Wpisujesz się w najczarniejszy karty polskiej historii i kompromitujesz siebie i to publicznie. Do tego dolicz 3 tys. Islamskich imigrantów, którzy przybyli do Polski tylko w jednym 2018 r. z krajów muzułmańskich (Afganistanu, Algierii i Iraku). Dane pochodzą z oficjalnej strony polskiego msz (a ile było odpraw w roku 2016, 2017 ....? ). Pewnie dzisiaj ich jest ok. 40-45 tys. Co zrobiłeś, żeby do Polski nie wjechali, położyłeś się w poprzek granicy. Dlatego powtarzam tobie, jesteś bezradny, nie masz wpływu. Pleciesz w necie, bo to ci pozostało.
Dość, że długo dochodzisz błądząc, to jeszcze w XXI w. czerpiesz szowinistyczne i nacjonalistyczne wzorce z międzywojnia. Miałem rację, że zatrzymałeś się w rozwoju, a terapia postowa ma tylko uzasadnić twoją bezradność.
nazwa
2019-05-05 15:52:06
Coś w tym może być.Zieć przyjechał przyjechał z zagranicy i juz został. Przecież to rodzina i rodziny sie wstydzić nie można.
Gorzej jak syn cyklista i takiego psikusa strzelił rodzinie.
To faktycznie może męczyć sumienie
Z wiejskim komentarzem to troche zonk. Cudze chalić a ze swojego kpić .
Trzeba mieć tupet.
Ale tak to juz jest z ludzmi zakompleksionymi.
Musi z tym żyć
😭😭😭
Zenon
2019-05-05 11:25:52
@ niebuszewiak
Jasna sprawa.
Na szczęście mohamed niebedzie decydował kto ma do Polski przyjeżdżać bo jest w mniejszości.
Ale powiem Ci, że chyba rozgryzłem na czym polega jego problem bo bardzo emocjonalnie podchodzi do tematu. Otóż po głebszej analizie jego komentarzy wnioskuje, że problem jest w jego rodzinie. Myśle , że jego córka zrobila mu niespodzianke i takiego właśnie osobnika przywiozła mu do domu. Ewentualnie syn przywiózl i teraz ma dwa w jednym.
Generalnie zżera go, ale co ma pisać. Wstyd mu przed samym sobą i dlatego wypłakuje sie tutaj i tym prubuje sie podbudować psychicznie.
Ale jak to mówią czesi to se newrati.
Co do Poskiego rolnika to pozwolisz ,że przemilcze.
Narka
niebuszewiak
2019-05-05 09:40:47
Naszczęsie mających twoje poglady jest niewielu. Ty i tobie podobni niszczą wlasnie europejską cywilizacje.
Niewiem co masz do ludzi mieszkajacych na wsi? Dlaczego uwazasz że sa gorsi od ciebie mowiąc o wiesniackich pogladach
Takim jak ty proponuje troszke pojezdzic po swiecie, po europie i zobaczyc na własne oczy co sie dzieje w krajach które uczyniły dobro (idąc twoim tokiem rozumowania). Porozmawiac z ludzmi którzy mieszkaja w miastach gdzie wojsko pilnuje spokoju ma ulicach, a ludzie boją sie wyjść z domu bo taki jak ty wysadza sie w powietrze.
Nie ty a ja będę decydował kiedy skończe. Niestety twoje komentarze jakoś bardziej utwiedzają mnie że to jednak tacy ludzie jak ty którzy po przyjezdzie do europy próbują narzucać swoje warunki nigdy niezostaną tutaj zaakceptowani.
Ale na szczescie dla nas jest was garstka i niczego tym nie osiągniecie
Do Zenon & Nazwa.
Panowie koncze temat . Dzieki za poparcie. Jak widac mohameda nikt nie wspomógł w komentowaniu co bardziej pokazuje że jednak poglądy milosiernego nie są jednak takie popularne i raczej nikt nam polakom arabskiego kitu nie wciśnie. Pisał o wsiowych pogladach czyli co rolnik niemoże mieć swoich poglądów?. Niewiem co on ma do ludzi mieszkajacych na wsi , ale widać ciapatych szanuje bardziej od Polskiego rolnika . Brawo gratuluje takiego podejścia.
Na szczęście nie ty decydujesz kto jest mile widziany w Polsce. Taką segregację, nawet rasową, poćwicz sobie w rodzinie.
2019-05-05 02:12:04
Z tobą na pokładzie trudno mówić o cywilizowanej ziemi. Tutaj mnie ubawiłeś. Znalazł się polski nosiciel cywilizacji selektywnej. Taki zaścianek jaki reprezentujesz można ulokować gdzieś w XIX wieku. Ze swoją ksenofobią obrażasz cywilizowanych ludzi. Na szczęście w Polsce postawy podobne do twojej są atroficzne.
Mialeś zakończyć dyskusję cztery dni temu i jakoś nie możesz się powstrzymać, żeby wylewać swoje zaściankowe oceny innych ludzi. Czynisz to w postach, bo w realu wstydziłbyś się takich wsiowych poglądów.
Ok. Uznaję, źe dusisz w sobie nienawiść do muzułmanów, wiec potraktuję twoje wpisy jako rodzaj katharsis. Może tego typu terapia tobie pomoże.
Zenon
2019-05-04 02:27:39
Ciapaty powtarza w kólko jakie to polskie , jakie to polskie.
Żyjemy w Polsce, to polskie a jakie ma być? Ciapate?
Ogarnij sie i dostosuj do cywilizacji.
Świat sie już na ciapatych poznał i już tak lekko wam nie bedzie jak to było do tej pory.
Juz nawet dobroduszne niemcy zaczynają pożądek z wami robić i odyłać spowrotem.
Sielanka sie skończyła!
🤗🤗🤗
niebuszewiak
2019-05-03 23:57:24
Nazwa masz racje . abdullah prubuje tu narzucać swoje wizje islamskiego świata. Ale chyba troszke brnie w ślepy zaułek.
Nie tędy droga. Troszke pokory. Przyjechałeś tu, to sobie spokojnie żyj pracuj uczciwie robiąc te swoje kebaby tylko czasami zjedz cos innego bo skutki uboczne już są widoczne.
Piszesz żebym dorósł? Niemam zamiaru. Jest mi dobrze takim jakim jestem🖐
nazwa
2019-05-03 23:22:53
Do abdullaha.
Mylisz pojęcia. Tu się nikt nikogo nie boi. Muslimy poprostu nie są mile widziani po pokazaniu swojej wdzieczności za przyjecie ich na cywilizowanej ziemi.
Przyjechales do Polski i juz prubujesz swoje warunki tu wymuszac na innych? Nie tedy droga.
Pamietaj Polak nielubi jak mu się coś nakazuje i narzuca i u nas nigdy problemu z wami nie bedzie.
Niepogodzidz sie z tym to bedzie ci cieżko sie tu zadomowić. W sumie niemusisz zawsze możesz wrócić do siebie a moze powinieneś
Ty i tobie podobni jesteście o wiele większym zagrożeniem dla Polski niż imigranci,
2019-05-03 21:57:57
Antysemityzm zastępujecie islamofobią. Zawsze trzeba się kogoś bać. Jakie to polskie i prymitywne. A potem powiesz ze swoją nieskrywaną dewocją, że przecież w Polsce nie ma antysemityzmu, nie ma islamofobii, za to zdziwisz się, że na świecie jest antypolonizm. Przez takich jak ty.
Krótkie przesłanie dla ciebie: nie lękaj się drugiego człowieka dopóki nie jesteś jego wrogiem. Ale ty jesteś, więc się boisz. Taki duży a taki tchórz.
Zenon
2019-05-03 03:48:14
@ niebuszewiak
Jeszcze z dwa dni i mohamed odpusci.
Już nerwowo sie trzęść zaczyna, może te kebaby zaczynają robić spustoszenie, albo raczej juz zrobiły. Miłosierny sie znalazł.
Raczej stawiam że to ciapaty i się wyżalić chce jaki to on bietny i pokrzywdźony.
Pozdrowienia mohamed
niebuszewiak
2019-05-03 03:24:11
Obudź się z letargu w ktory zapadłes dorosły człowieku.
Europa już płacze. Niedługo ty będziesz płakał jak wkońcu przejżysz na swoje pełne miłosierdzia oczy. Oni skrupułów mieć nie będą. I twoje troski o nich nie zostaną docenione.
Pobudka!
Jesteś za duży, żeby nienawidzić innych ludzi, nawet muzułmanów. Chyba, że nie dorosłeś i zatrzymałeś się w rozwoju.
2019-05-03 01:17:58
Dorośnij.
niebuszewiak
2019-05-02 12:52:08
😁😁😁😁😁😁😁😁
Ale cie meczy.
Czyli mialem racje , ty masz tyle z Polską wspólnego co abdullah wisimulacha.
Musisz troszke cisnienie spuścić bo to niebezpieczne dla ciebie sie robi. Może ci żyłka jakaś puscic i będzie płacz.
Ja ci proponuje polskie jedzenie . Nie truj sie Fast foodami bo na dluższą mete to niezdrowe jest.
Sprubuj pierogi. Bardzo dobre Polskie jedzienie.
Smacznego
Miałeś kończyć temat i nie dotrzymałeś słowa, jakie to polskie. To jest właśnie przykład bezradności i znerwicowania.
2019-05-02 01:24:49
Niczego nie zmienisz. Oni już zostali wpuszczeni. Smacznego kebaba.
niebuszewiak
2019-05-01 17:24:17
Jakie nerwy? Ja jestem spokojny ale chyba ty cisnienia nie trzymasz. A z muslimami życ nie musze kto ci takich banialuk na opowiadał. Czemu uwazasz że świata sie nie zmiei? Wszystko można zmienic. Własnie dzięki takim jak ty świat grzęznie w g....e po kolana.
Po prostu niewpuszczać ich i niedawać sobie wejść na głowe. Krótka piłka😁😁
Nerwy nic nie pomogą. Świata nie zmienisz. Granic nie zamkniesz.
2019-05-01 02:20:00
Musisz z tym żyć, także z muzułmanami.
niebuszewiak
2019-04-30 00:54:58
Cały czas czekam,że może wkoncu się jakos podpiszesz ale chyba się niedoczekam.
Powiem ci że żadnego śmiechu wokół siebie nie widze, raczej poparcie i przyznanie mi racji. Większość moich znajomych z zagranicy opowiada mi o swoich codziennych problemach z muslimami i mysle że oni maja o wielie wieksze doświadczenie w tej kwestii niż ty, ponieważ w ich krajach na nieszczescie dla nich lata temu pozwolili sobie na zlitowanie się nad nimi a teraz niewiedza co z tym problemem zrobic.
Pozdrawiam cie serdecznie .
Dobranoc koncze temat
Niebuszewiak, nie musisz lubić muzułmanów. Polub innych ludzi, jak prawdziwy Polak-Katolik.
2019-04-30 00:20:09
Polska dewocja jest niezwykle interesująca. Nawet nie wiesz, że muzułmanom codziennie podajesz rękę. I wiedzą o tym twoi znajomi. Stąd właśnie ten śmiech wokół ciebie.
nazwa
2019-04-29 02:38:55
@???????
100 tysiecy czeczenskich uchodzcow? O czym ty mówisz skąd masz takie informacje?
O jakiej klatce ty mowisz? Oczywiscie że niemozna sie odizolowac od innych narodowosci np. ukrainców krórzy przyjeżdzaja do pracy a nie bańdziorzyć. Co do czeczenow to już kilku dostalo nasze obywatelstwo i kilku znanych wojowników mma zdjecia z kałachami upubliczniali i dumni są z tych zdjęć. Radze ci otworzyć troche szerzej swoje przymkniete oczka bo twoje tęczowe myślenie daleko nas polakow niezaprowadzi , chyba ze tez jestes farbowanym liskiem.
Frustrat jak mnie nazywasz 😭😭😭
niebuszewiak
2019-04-29 00:17:03
O dyskusja sie troszeczke rozkręciła podczas mojej nieobecności.
Widzę że komuś już wyczerpały się asy w rękawie, bo wkółko powtarza, że chrześcijanie też atakują.
Przypominam że artykuł jest o tym jak to muzułmanie zaatakowali kościoły a nie na odwrót. Myślisz że twoje wywody przekonają kogoś do polubienia muzulmanów to się mylisz . To raczej ma wręcz odwrotny skutek od zamieżonego.
Kończ swoje teorie i głosu niezabieraj.
Polska już dawno przyjęła 100 tys. muzułmańskich Czeczenów. Przeszkadzają tobie w czymś?
2019-04-28 23:54:17
W XXI wieku nie zamkniesz kraju w klatce. Tego się nie da zrobić. Musisz się pogodzić z tym, że coraz więcej różnych nacji spotykać będziesz na ulicach. Zresztą już zauważasz te zmiany wokół siebie. Nie masz na to wpływu. Pogódź się ze swoim losem, albo będziesz coraz bardziej sfrustrowany. Wybieraj.
nazwa
2019-04-28 10:40:27
Ja bede decydował czy będę pisał nie ty. Na szczęscie ty piszesz imigrancie bezbłednie😂.
Dzieki mysleniu takich jak ty Francuska Republika arabska ma na ulicach wojsko i obywatele boja sie swobodnie po nich poruszc. Jedynie w weekendu zolte kamizelki robia zadymy bo sa w grupie. To samo jest w Belgii Szwecji Danii i innych Europejskich republikach arabskich. Brawo . Gratuluje. Na szczescie Polska szumowiny nie przyjmuje.
Pamiętaj, że chrześcijanie także stosują terror.
2019-04-28 02:23:19
Nowa, Zelandia, Norwegia, Irlandia, RPA, Hiszpania, USA, Polska itd., wszędzie tam zabijali chrześcijanie w zamachach terrorystycznych.
Nie pisz więcej, bo robisz fatalne błędy ortograficzne. Niejeden imigrant w Polsce, lepiej pisze od ciebie.
nazwa
2019-04-27 04:09:48
A kto powiedzial ze ja wieze w jakiegos boga. Ty wiez sobie w co chcesz allaha jahwe albo i budde twoja sprawa tylko nie mow ze muzulmanizm to jest relgia dobroci a nie terroru bo europa juz odczula skutki tej "dobrej"religi. Kraje ktore przyjely uchodzcow muslimow bardzo tego żaluja.
Jeżeli twierdzisz, ze muzułmanin to jest zło, to stosujesz zbiorową odpowiedzialność i tym samym marginalizujesz się.
2019-04-27 00:07:39
Jeżeli wierzysz w jednego Boga, a nie może być inaczej, to Jego imię jest w różnych religiach różne, ale to wciąż ten sam Bóg, nie ma znaczenia, czy nazwiemy go Jahwe, Bogiem, czy Allahem. Wiec nie pisz takich bzdur, jak ,,swojego Allaha”, bo On nie jest czyjkolwiek. A przed wszystkim używaj dużej litery, bo stajesz się nienawidzącym fanatykiem.
nazwa
2019-04-26 13:31:26
Muzułmanizm to jest zło .
Każdy ma prawo do wypowiedzi swoich opinii. Moze ty jestes muzułmaninem dlatego taki aktywny tu jestes. Macie w swojej religi powiedziane ze za zabicie innowiercy taficie do swojego allaha w wielkiej chwale dostaniecie iles tam dziewic.
Czy to jest dobro czy to jest wlasnie zlo? Sam sobie odpowiedz.
Problem tkwi właśnie w twoich opiniach. Zło zaczyna się od opinii.
2019-04-26 02:09:11
A muzułmanie to nie jest żadna nacja.
niebuszewiak
2019-04-25 12:40:09
@ktoś?
A kogo ja nawoluje do nienawisci? Wyrazam swoja opinie.
Bylem, widziałem tej nacji dziękuje.
@niebuszewiak
2019-04-25 00:46:39
W żadnym arabskim kraju nie musiałem podpisywać jakichkolwiek deklaracji. A były to kraje ortodoksyjne (Arabia Saudyjska, Sudan), wiec nie wiem o czym piszesz. Europa nie idzie na dno przez takich jak ja, ale przez takie prowokacyjne teksty, jakie piszesz, w stylu „oko za oko” itd. To jest nawoływanie do wojny i jawna nienawiść. Czy takie same teksty pisałeś, jak niedawno chrześcijański fanatyk w Nowej Zelandii wywalił w powietrze meczet z ludźmi w środku? Każdy akt terroru należy potępić, ale niestety ty niektóre z tych aktów gotów jesteś usprawiedliwiać.
niebuszewiak
2019-04-24 03:04:55
Moze chociaz bys podal jakis nick bo niewiem jak sie do ciebie zwracac.
I bardzo dobrze ze odpowiadaja na ataki muslimow. Oko za oko. To ze mieszkaja muslimy w obok mnie to wiem i mi to nieprzeszkadza. Jezeli pracuja normalnie jak biali ludzie to niemam nic przeciwko. Jednak wiekszosc z nich woli reke wyciagac bo jemu sie nalezy. Jak bialy europejczyk jedzie do arabskiego kraju to jest zobowiazany przestrzegac ich prawa i ich zasad. Oni przyjezdzajac do europy maja nasze zasady w głebokim powazaniu i narzucaja swoje zasady nan. Troszke proponuje otworzyc oczy . Bylem wiele razy w krajach arabskich i lądujac na lotnisku musisz podpisac ze bedziesz przestrzegal ichniego prawa bo jak nie to nawet mozesz dostac czape . Tu niestety tego niema. I oni juz zaczeli najazd robic.
Akurat co do obcych to ich sie nie boje bo od ponad 20 lat plywam na statkach z miedzynarodowymi zalogami i znam wiele narodowosci i uwiez mi ze z muslimami pracuje sie najgorzej i malo kto chce miec z nimi do czynienia.
Proponuje popatrzec co sie dzie teraz w danii. Nasciagali ich do siebie i teraz maja problem ale na szczescie zaczeli przegladac na oczy i biora sie za nierobow.
Otworz oczy bo dzieki takim jak ty europa idzie na dno
pozdrawiam
@Niebuszewiak
2019-04-23 21:44:54
Nawet nie wiesz, że muzułmanie już mieszkają obok ciebie, pracują w Szczecinie i studiują na szczecińskich uczelniach.
Twoje prowincjonalne lęki świadczą, źe po prostu boisz się obcych, a nie orientujesz się, że żyją obok ciebie i wcale nie są obcymi. Skończ z tą zaściankową dewocją. I zapamiętaj: chrześcijanie także stosują terroryzm (Nowa Zelandia, Norwegia, Irlandia PLN.)
niebuszewiak
2019-04-23 01:53:09
Jak masz ochote to zapros ciapatych do swojego domu. Tylko potem nie placz jak ci zgwalca żone córke a i tobą niepogardza.
A na koniec wysadza sie z twoja rodzina w powietrze. Życze powodzenia
Jak wygonisz muzułmanów z Europy,
2019-04-22 22:28:27
To muzułmanie wyrzucą chrześcijan z Bliskiego Wschodu i Azji. Tego chcesz? Czysta segregacja religijna.
Hmm
2019-04-22 22:14:56
10 dni wczesniej wiedzieli... i nie potrafili chocby po czesci "jakos" zapobiec ??
isis
2019-04-22 19:18:11
isis welcome israel
niebuszewiak
2019-04-22 15:38:36
Ręka, noga, mózg na ścianie tak się bawią muzułmanie.
Gonic to dziadowstwo z europy
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.