Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Naciski na Volkswagena

Data publikacji: 01 grudnia 2015 r. 16:09
Ostatnia aktualizacja: 18 czerwca 2018 r. 22:46
Naciski na Volkswagena
Fot. PaS  

Unijni konsumenci muszą być traktowani przez Volkswagena w ten sam sposób co amerykańscy - oświadczyła komisarz ds. rynku wewnętrznego Elżbieta Bieńkowska, reagując na zapowiedzi firmy ws. przyznawania rekompensat za wadliwe auta tylko dla klientów z USA.

Koncern, który przyznał się do manipulowania pomiarem emisji spalin w niektórych modelach swoich aut, zapowiadał wcześniej, że posiadaczom felernych samochodów zrekompensuje to kwotą tysiąca dolarów. Dotyczyć to miało jednak tylko klientów w Stanach Zjednoczonych, gdzie skandal został ujawniony.

- Znam oświadczenie Volkswagena w tej sprawie, dlatego powiedziałam, że unijni konsumenci muszą być traktowani jak ci w USA. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że prawo środowiskowe jest inne w USA i w Europie, ale nie może być tak, że jeśli oszustwo jest takie samo po obu stronach Atlantyku, to europejscy konsumenci są traktowani w inny sposób niż amerykańscy - powiedziała Bieńkowska. Jak zaznaczyła, przekazała takie stanowisko podczas ubiegłotygodniowej rozmowy prezesowi Volkswagena Matthiasowi Muellerowi. Zastrzegła, że to krajowe organy mają uznać na podstawie oceny każdego indywidualnego przypadku, czy mają zastosowanie przepisy dotyczące ochrony konsumentów. (pap)

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA