W ciągu kilku, lub najdalej kilkunastu dni nastąpi podpisanie umowy miasta Szczecin z firmą Doraco na budowę i przebudowę stadionu piłkarskiego wraz z centrum szkoleniowym.
Miasto i klub w ciągu trzech lat wzbogaci się o obiekt wstępnej wartości 364 mln złotych. Prezes Pogoni w specjalnym liści poinformował o przygotowaniach i wytycznych odnośnie rozbudowy stadionu.
W trakcie przebudowy zdecydowana większość spotkań rozgrywana będzie w Szczecinie (jedyna zmiana może być związana z czasem niezbędnym na przebudowę głównego boiska). Ostatnim meczem na obiekcie w obecnym kształcie będzie spotkanie 10 marca z Zagłębiem Lubin.
Od meczu 27. kolejki Ekstraklasy (z Jagiellonią Białystok) obiekt będzie mógł pomieścić już tylko 4,8 tys kibiców w sektorach 15-23. Trybuny od sektora 1 do 14 włącznie zostaną ogrodzone i będą na nich już trwały prace rozbiórkowe. Pogoń Szczecin w osobnych komunikatach będzie na bieżąco informować o podziale miejsc na pozostałych sektorach przeznaczonych do użytku widzów.
Teren budowy będzie znacznie większy i obejmować będzie: cały parking gości i parking VIP (od strony ul. Twardowskiego), a także cały parking na koronie stadionu. Oznacza to, że nie będzie możliwości parkowania samochodów na terenie obiektu. Ogrodzone zostaną wszystkie boiska (poza jednym), które w przyszłości będą obiektami CSDiM. Tam również rozpoczną się prace.
Bramy wejściowe na obiekt dla kibiców usytuowane będą od strony ul. Twardowskiego oraz od ulicy Karłowicza. Na tych wejściach zostaną ustawione dodatkowe kołowrotki, tak by wszyscy posiadacze wejściówek zdążyli bez problemu dostać się na stadion. Z użytku wyłączone zostaną bramy od strony ul. Witkiewicza.
Wstrzymana zostaje sprzedaż karnetów na dotychczasowych zasadach. W jaki sposób i na jakich zasadach będzie można nabywać bilety na kolejne mecze klub ogłosi nie później, niż do końca lutego. Nowe regulacje obowiązywać będą od meczu z Jagiellonią Białystok.
Poszczególne działy Pogoni Szczecin pracują intensywnie nad wprowadzeniem zarówno nowych rozwiązań, ale i jak największych ułatwień dla kibiców. Klub prosi o zgłaszanie niedogodności, lub złych rozwiązań. Stworzona zostanie platforma internetowa do porozumiewania się w tych sprawach z kibicami.
Klub występuje do odpowiedniej Komisji PZPN z wnioskiem o zwolnienie z obowiązku przyjmowania kibiców drużyny gości w okresie prowadzonej przebudowy. W trakcie prowadzonej budowy będziemy klub będzie informował z odpowiednim wyprzedzeniem o każdej niezbędnej zmianie.
Już jesienią przyszłego roku każdy z kibiców będzie mógł zasiąść na kompletnie nowej trybunie południowej i zachodniej, wykonanej „pod klucz” (tzn. całkowicie zadaszonej, z wszystkimi elementami ujętymi w projekcie, z dostępem do parkingu – również wykonanego „pod klucz”).
W tym czasie powstaną też (jeszcze w tym roku) cztery zupełnie nowe boiska – jedno ze sztuczną nawierzchnią, trzy z płytą tzw. hybrydową, w tym jedno dodatkowo z płytą podgrzewaną, wszystkie oświetlone, a nad boiskiem ze sztuczną nawierzchnią „balon” od października do kwietnia.
Klub ma nadzieję, że uda się (rozstrzygną to kwestie techniczne) dokonać przebudowy płyty głównej boiska jeszcze w tym roku (w okresie czerwiec – sierpień). To bardzo ważny element całej przebudowy.
W czasie, kiedy będzie trwała przebudowa trybuny południowej i zachodniej, prawdopodobnie uda się też dokonać dość istotnych działań budowlanych na terenie przyszłej trybuny wschodniej (nowej, tzw. „czwartej”). To jednak jest silnie uzależnione i będzie możliwe tylko wtedy, gdy uda się przebudować tego lata płytę główną stadionu. (par)