Prof. Wojciech Ślączka został wybrany na rektora Politechniki Morskiej w Szczecinie na kadencję 2024-2028. To będzie jego druga kadencja. W tegorocznych wyborach był jedynym kandydatem.
Swoją misję w roli rektora rozpoczął w roku 2016, jeszcze na Akademii Morskiej w Szczecinie. Jak informuje PM: "Od tego czasu zrealizował i rozpoczął wiele projektów, dzięki którym uczelnia rozwinęła się, a 1 września 2022 roku uzyskała miano Politechniki Morskiej w Szczecinie, podkreślając w ten sposób swój techniczny charakter. Ostatnie lata nie były łatwe. Reforma szkolnictwa, pandemia Covid-19 czy wojna za wschodnią granicą - to tylko niektóre wydarzenia społeczno-polityczne, które wpływały na funkcjonowanie uczelni".
- Pomimo tej dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, starałem się konsekwentnie realizować wszystkie plany i założenia dla dobra uczelni i bardzo się cieszę, że nasza społeczność akademicka to doceniła i obdarzyła mnie kolejnym kredytem zaufania - mówi rektor. - Bardzo za to dziękuję i obiecuję nie zwalniać tempa.
W roku 2021 za swoją działalność otrzymał wyróżnienie „Aurea Praxis” przyznawane rektorom i kierownikom certyfikowanych jednostek akademickich za szczególne, osobiste zaangażowanie na rzecz rozwoju i promowania idei edukacji dla rynku pracy i praktyki gospodarczej w kierowanych przez siebie instytucjach.
Prof. Wojciech Ślączka jest absolwentem Wydziału Nawigacyjnego Wyższej Szkoły Morskiej, w której po ukończeniu studiów rozpoczął pracę, łącząc ją ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego na morzu. W kolejnych latach pełnił szereg funkcji, m.in. prorektora ds. morskich czy dyrektora Instytutu Nawigacji Morskiej, równolegle kierując stworzonym przez siebie Centrum Naukowo-Badawczym Analizy Ryzyka, a po restrukturyzacji uczelni objął Katedrę Ratownictwa i Zarządzania Ryzykiem.
Podstawowy obszar jego zainteresowań naukowych to m.in. modelowanie symulacyjne ruchu statków budowane w oparciu o badania rzeczywiste oraz modelowanie ryzyka w transporcie morskim. Jest autorem m.in. metod wymiarowania akwenu w oparciu o teorię ryzyka, metod obliczania skutków awarii występujących w transporcie morskim.
Uczestniczy w projektach i pracach naukowo-badawczych związanych z gospodarką morską oraz licznych inicjatywach łączących naukowe środowisko akademickie z biznesem. Aktywnie udziela się w organizacjach naukowych i branżowych.
(as)