Jest utrzymany w stylistyce nawiązującej do filmu „Sin City" Roberta Rodrigueza i przechodzi właśnie ostatnie poprawki przed swoją sobotnią premierą. Teledysk formacji Konrada Pawickiego, jednego z najbardziej lubianych szczecińskich aktorów, pokazany zostanie w OFF Marinie podczas Record Store Day.
Klip promuje koncertową płytę „Zły 2, czyli Noc w Muzeum”, będącą zapisem ubiegłorocznego występu zespołu w Teatrze Współczesnym.
- Premiera albumu i premiera teledysku zaplanowane są jednocześnie, na godzinę 14.30 - informuje Konrad Pawicki. - Ci, którzy przyjdą do Off Mariny, spotkają się z niemal całą ekipą, która pracowała nad „Złym”.
Album nagrany został w Jimmy Jazz Records, szczecińskiej wytwórni, specjalizującej się w muzyce niezależnej (m.in. Kolaboranci, Analogs, Komety, WC, Indios Bravos, Emerald). Jej właściciel - Zdzisław Jodko - nie ukrywa jednak, że album Konrad Pawicki&Band jest wyjściem naprzeciw jego wydawniczym marzeniom: - Wydawaliśmy głównie zespoły punkowe, chętnie więc wypuściłbym coś zupełnie innego, np. płytę z twistami albo ze swingiem. „Zły” to taki krok w tym kierunku, rozszerzający nasz zakres działania na odmienne stylistyki.
Poza śpiewającym Pawickim, band tworzą: Wiktor Szostak (fortepian), Krzysztof Kowalczyk (saksofon) i Paweł Rozmarynowski (bas). Ich krążek zawiera 12 utworów, trwa 70 minut.
- Są artyści, którzy uważają, że płyta nie powinna być dłuższa niż 25 minut, ale moim zdaniem nie dotyczy to zapisów koncertów, w których jest ciągłość, klimat, piosenka wchodzi w piosenkę - mówi Z. Jodko. - Koncerty to w ogóle najlepszy sposób promocji albumu. Bez nich materiał pozostaje martwy.
Zanim band Konrada Pawickiego wdroży rady wydawcy w życie, publiczność ma szanse poznać zarejestrowany materiał i obejrzeć promujący go teledysk do piosenki „Zły", zrealizowany przez Michała Matysa i wyprodukowany przez firmę Film-Kong. Wideo utrzymane jest w konwencji neo-noir, w czerni i bieli, z pokolorowanymi elementami. Zdjęcia kręcone były przez 10 dni w różnych miejscach Szczecina - poza klubem Lulu, widać też bulwary, filharmonię oraz Muzeum Techniki i Komunikacji. Klip trafi na serwis Youtube, będzie też prezentowany na festiwalach teledysków w kraju (Yach Film) i za granicą. ©℗
(kas)
Fot. Film Kong