Jej płyty wydaje legendarna wytwórnia FatCat Records, dla której nagrywają m.in. Sigur Rós i Animal Collective. Znajduje się pod skrzydłami brytyjskiego wydawnictwa Mute Songs. Współtworzyła muzykę do nominowanego do Oscara filmu „Królik po berlińsku”. Jej kompozycje zostały wykorzystane w pokazie kolekcji Gucci Cruise 2019 we francuskim Arles. Nazywa się Karolina Rec, a nagrywa jako Resina. W niedzielę (12 lipca) szczecińska filharmonia pokaże online premierowy koncert artystki - o godz. 19 na kanałach tej instytucji na Facebook i YouTube.
Artystka urodziła się w 1982 roku, a pochodzi z Trójmiasta, gdzie studiowała wiolonczelę w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Jest wiolonczelistką, kompozytorką, aranżerką. Od wielu lat współpracuje z różnymi artystami (jak Natalia Zamilska, Hubert Zemler, NOON) i komponuje muzykę do filmów oraz spektakli teatralnych. Współtworzyła takie zespoły, jak Kings of Caramel, Cieślak i Księżniczki oraz Nathalie and The Loners. Jej solowy, debiutancki album „Resina” ukazał się w październiku 2016 roku w neoklasycznym oddziale FatCat Records – 130701. W ten sposób twórczość Resiny znalazła się w jednym katalogu z płytami klasyków współczesnego minimalizmu: Hauschki, Maxa Richtera, Jóhanna Jóhannssona.
Resina łączy w swoich nagraniach różne inspiracje (wśród nich wymienia Krzysztofa Pendereckiego, rockową awangardę i elektronikę, a nawet polską muzykę ludową), ale całość spaja zawsze wiolonczela. Muzyka z jej debiutanckiego albumu osadzona jest w naturze i krajobrazie, oparta na eksperymencie łączącym wiolonczelę i proste narzędzia elektroniczne, pomiędzy którymi główną rolę odgrywa looper. Rec powtarza: „przeszłam przez wszystkie szczeble klasycznej edukacji i zawsze chciałam burzyć”. W 2018 roku, nakładem tej samej wytwórni, ukazał się album „Traces”.
Karolinie Rec na scenie symfonicznej filharmonii towarzyszyć będzie Mateusz Rychlicki, jeden z założycieli Kristen, grupy działającej już od ponad 20 lat na polskiej scenie niezależnej. Nastrój kameralnego koncertu podkreślą wizualizacje przygotowane przez Mateusza Jarmulskiego, reżysera filmów animowanych, scenarzysty i animatora, który zajmował się efektami specjalnymi do filmu „Piotruś i Wilk”, nagrodzonego statuetką Oscara w 2008 roku.
(MON)
Fot. Kamila Chomicz