Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Kontrapunkt rozstrzygnięty

Data publikacji: 28 kwietnia 2017 r. 22:27
Ostatnia aktualizacja: 08 listopada 2018 r. 02:45
Kontrapunkt rozstrzygnięty
„Punkt zero: Łaskawe" - Teatr Provisorium Fot. materiały organizatorów  

Grand Prix dla "Zapolska Superstar" w reżyserii Anety Groszyńskiej i w wykonaniu aktorów Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu, a Główna Nagroda Jury dla „Punktu zero: Łaskawe" w reżyserii Janusza Opryńskiego z Teatru Provisorium w Lublinie - takimi wynikami zakończył się tegoroczny, 52. Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt. Finałowa gala odbyła się w piątek wieczorem (28 kwietnia) w Teatrze Współczesnym w Szczecinie.

- To spektakl, który w pełni opowiada o pełnej sprawie - tłumaczył wybór jury jego przewodniczący Robert Talarczyk. Edwin Bendyk, także juror, dodawał: - Nie mieliśmy złych spektakli, pomyłek. Szukaliśmy tego, co jest najpełniej jakąś sumą, pewnym sposobem na wyrażenie siebie wszystkimi instrumentami, jakie teatr daje, wysłanie mocnego komunikatu o uniwersalnym przekazie.

Jury, obradujące w trzyosobowym składzie (poza Talarczykiem i Bendykiem zasiadała w nim także Anna Burzyńska), przyznało także inne nagrody. I tak Nagroda im. Zygmunta Duczyńskiego dla Indywidualności Artystycznej Festiwalu trafiła do Adama Ziajskiego, scenarzysty i reżysera wystawianego poza konkursem przedstawienia „Nie mów nikomu", zrealizowanego z osobami głuchoniemymi. Nagrodę Promocyjną im. Kazimierza Krzanowskiego otrzymał zespół aktorski Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu za „Zapolską Superstar". Nagroda Przewodniczącego Rady Miasta Szczecina przyznana została twórcom spektaklu „Każdy dostanie to, w co wierzy" w reżyserii Wiktora Rubina, zrealizowanego w stołecznym Teatrze Powszechnym.

Jury podjęło także decyzję, że dwa wyróżnienia za literackie inspiracje dla spektakli otrzymają Marcin Kącki (jego książka była podstawą dla „Białej siły, czarnej pamięci" z Teatru Dramatycznego w Białymstoku) oraz Piotr Gęglawy - podopiecznego szczecińskiej fundacji Pod Sukniami, którego twórczość stanowi bazę dla „Po sznurku" z Wrocławskiego Teatru Lalek. 

(kas)

Fot. materiały organizatorów

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA