Okazuje się, że w niektórych modelach samochodów licznik po osiągnięciu pewnego przebiegu po prostu się zatrzymuje albo zeruje. Jednak w przypadku kontroli policja może mieć podejrzenie, że ktoś próbował sfałszować wyniki.
Jak mówił w rozmowie z WP.PL Marcin Barankiewicz, radca prawny z Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów, jeśli licznik został tylko naprawiony lub wyzerowany, nie trzeba zgłaszać tego diagnoście. Ustawa bowiem mówi wprost, że dotyczy to tylko liczników uszkodzonych lub wymienionych.
Barankiewicz jednak podkreśla, że w przypadku odblokowania takiego licznika, najlepiej mieć ze sobą potwierdzenie z serwisu. W przypadku kontroli drogowej bowiem policjant sprawdzi jedynie, że wynik na drogomierzu nie zgadza się z tym, co widnieje w systemie CEPIK.
A modeli takich aut, których dotyczy ten problem, jest dosyć sporo. Głównie są to jednak samochody starsze, które mają wskazanie pięciocyfrowe. Fiat przyznaje, że problem dotyczy modeli Ducato i Doblo, które mają 8-12 lat i których przebieg wyniósł minimum 399 999 km. Powyżej tej wartości wyświetlacz zaczyna szwankować. Jednak w nowych modelach ten problem nie występuje.
Źródło: WP.PL
Fot. Pixabay