Polacy intensywnie korzystają z urządzeń mobilnych, co przekłada się na większe zainteresowanie mobilnymi zakupami online (m-commerce). 43 proc. użytkowników kupuje w sieci za pomocą smartfonów. Eksperci sugerują szybkie dostosowanie e-sklepów do urządzeń mobilnych.
„Polski rynek e-commerce, a szczególnie jego cześć dotycząca handlu mobilnego, to niezwykle dynamiczny obszar. Zmiany następują tu bardzo szybko. Dotyczy to zarówno samej penetracji rozwiązań mobilnych wśród Polaków, jak i intensyfikacji ich używania” - zwiększenia świadomości i obszarów ich wykorzystania - czytamy w raporcie mShopper 2.0, który na zlecenie Allegro przygotowała firma Mobile Institute.
Wynika z niego, że polscy internauci aktywnie korzystają z rozwiązań mobilnych. 75 proc. Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne. Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia połączonego z internetem. Coraz większą popularnością cieszą się zakupy w sieci dokonywane za pomocą takich urządzeń.
Badanie ujawniło, że już 43 proc. osób kupujących w sieci robi zakupy na smartfonach, a 29 proc. na tabletach. Trzy czwarte konsumentów kupujących mobilnie ocenia takie zakupy jako łatwe. 34 proc. ankietowanych, podobnie jak rok temu, odczuwa jakieś trudności związane z kupowaniem mobilnym. Prawie 50 proc. chce dać w tym roku zakupom mobilnym szansę. Najczęściej będą to mężczyźni, osoby w wieku 18-44 lata, aczkolwiek także osoby w grupie wiekowej 55+ oraz mieszkańcy małych i średnich miast. (pap)
Fot. PaS