W poniedziałek (21 maja) zmodernizowany prom Karsibór III rozpoczął regularne kursy na ogólnodostępnej przeprawie promowej „Centrum”. Ponieważ modernizacja się opóźniła, to - zgodnie z umową - Żegluga Świnoujska naliczyła wykonawcy, czyli stoczni „Gryfia”, karę. To około miliona złotych.
- Modernizacja jednostki trwała od października ubiegłego roku. Prom ma nowy napęd, nowoczesny, mniej awaryjny i pozwalający oszczędzić paliwo. Na podstawie dwóch wcześniej zmodernizowanych jednostek, pracownicy Żeglugi Świnoujskiej mówią o oszczędnościach około 40 procent w stosunku do starego napędu - podaje Robert Karelus, rzecznik prasowy prezydenta Świnoujścia.
Oprócz siłowni, modernizowana była także sterówka Karsiboru III. Co oczywiste, konieczna była wymiana pulpitu sterowania. Koszt modernizacji promu to 16,5 mln złotych, z czego 7,5 mln pochodziło z dotacji z rządowej rezerwy budżetowej. Resztę dołożyło miasto. Ponieważ Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” nie dotrzymała terminu, to Żegluga Świnoujska - zgodnie z umową - naliczy karę za okres od 9 marca do 15 maja 2018 roku, czyli do dnia odebrania promu przez komisję odbiorczą. Będzie to około 1 milion złotych.
Obecnie spośród czterech promów obsługujących przeprawę promową „Centrum” niezmodernizowany pozostaje jeszcze jeden - „Karsibór IV”. Wcześniej, ta sama stocznia, wykonała podobny remont na jednostkach „Karsibór I” (2015 r.) oraz „Karsibór II” (2012 /2013).
BaT
Fot. UM
Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” nie dotrzymała terminu, więc Żegluga Świnoujska naliczy karę za okres od 9 marca do 15 maja 2018 roku, czyli do dnia odebrania promu przez komisję odbiorczą.