Wizz Air, największa niskokosztowa linia lotnicza w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosiła w sobotę (14 marca), że w wyniku restrykcji dotyczących lotów międzynarodowych, ogłoszonej przez premiera Mateusza Morawieckiego, obowiązujących od północy 15 marca 2020 roku, linia zawiesza wszystkie loty w polskiej siatce połączeń do odwołania.
Ograniczenia dotyczące podróży mają na celu zminimalizowanie szerzenia pandemii COVID-19. Od północy czasu lokalnego 15 marca 2020 roku, cudzoziemcy nie będą wpuszczani do Polski, a obywatele Polski powracający z
zagranicy będą kierowani na kwarantannę.
Pasażerowie z rezerwacjami, których dotyczą zawieszone loty i którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie wizzair.com lub poprzez aplikację mobilną, będą automatycznie informowani drogą elektroniczną.
120% pierwotnej wartości rezerwacji zostanie automatycznie przesłane na konto klienta Wizz Air do wykorzystania przez kolejne 24 miesiące na produkty i usługi Wizz Air. Pasażerowie mogą również wybrać zwrot pieniędzy – co zajmie więcej czasu – i będą informowani w osobnej wiadomości wysyłanej pocztą elektroniczną o koniecznych krokach do otrzymania przelewu bankowego lub przelewu na kartę. W tym przypadku, klienci mogą ubiegać się o zwrot 100% pierwotnej wartości rezerwacji.
Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.
Na podstawie komunikatu Wizz Air: (ip)
Fot. Sławek Milewicz