Sobota, 23 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Więcej pasażerów i towarów

Data publikacji: 17 kwietnia 2016 r. 08:02
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:33
Więcej pasażerów i towarów
 

Port Lotniczy Szczecin-Goleniów w minionym kwartale obsłużył 93 253 pasażerów. Wyekspediowano też z niego ponad 100 ton towarów.

Liczba pasażerów korzystających z goleniowskiego lotniska rośnie od 17 miesięcy. Od stycznia do marca br. ruch tradycyjny zwiększył się o 7,60 proc., a low cost (samolotami tanich linii) o 43,26 proc. W porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku było o 34,73 proc. większy. Wpływ na to miało uruchomienie rejsów na nowych kierunkach, których nie było w I kwartale 2015 r. – Bergen oraz Oslo Rygge. Ponadto, od zeszłego miesiąca maszyny Polskich Linii Lotniczych LOT zwiększyły z 2 do 3 dziennie częstotliwość operacji pomiędzy Szczecinem a Warszawą.

- Potwierdzeniem tak dobrych wyników jest również średnie wykorzystanie miejsc w samolotach operujących z naszego lotniska. Load factor za pierwszy kwartał 2016 roku wyniósł 88,14 procenta - mówi Krzysztof Domagalski, rzecznik PL Szczecin-Goleniów im.NSZZ „Solidarność".

Dzięki zakończonej w zeszłym roku gruntownej modernizacji, Port Lotniczy Szczecin – Goleniów notuje wzrosty również w innych grupach przewozowych. Liczba operacji na nim zwiększyła się o 41,5 proc., osiągając 2 261 startów i lądowań w pierwszym kwartale tego roku.

- Dodatkowo, dynamicznie rozwija się sektor ruchu towarowego - stwierdza rzecznik. - Za pośrednictwem naszego lotniska, specjalnie wyczarterowanymi samolotami cargo zostało wyekspediowane ponad 100 ton towarów. Odbiorcy ładunków znajdowali się między innymi w Hiszpanii, Kazachstanie czy Nigerii.

Na podstawie osiągniętych w pierwszym kwartale wyników Port Lotniczy liczy, że w całym tym roku obsłuży 480 - 500 tysięcy pasażerów (w 2015 r. było ich 412 500).


- To wymusza na lotnisku konieczność rozpoczęcia w najbliższym okresie działań związanych z powiększeniem terminala pasażerskiego, rozbudową parkingu wielodobowego czy uruchomieniem ILS CAT II (radiowy system nawigacyjny, umożliwia lądowanie przy widzialności na pasie nie mniejszej niż 350 m i podstawie chmur nie niższej niż 30 m- mag) - dodaje Krzysztof Domagalski.

Przypomnijmy, że dzięki przeprowadzonej modernizacji lotniska jego droga startowa ma teraz 2500 metrów długości i 60 m szerokości, zostało zamontowane nowe oświetlenie nawigacyjne i powiększone płyty postojowe. Ponadto, firma Qumak SA uruchomiła na nim systemy: osłony pomiarów meteorologicznych AWOS (Automated Weather Observation System) oraz monitorowania stanu nawierzchni drogi startowej, czyli tzw. Ice-alert. Było to zlecenie Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej. Natomiast Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zainwestowała w obiekty radionawigacyjne DVOR/DME (Distance Measuring Equipment – system pomiaru odległości) oraz ILS/DME.
(mag)

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Evik
2016-04-17 17:43:14
Nadal słabo zarządzane. ILS niskiej kategorii

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA