Czwartek, 21 listopada 2024 r. 
REKLAMA

„Varsovia” z nagrodą. Największy i najnowocześniejszy ro-pax na Bałtyku

Data publikacji: 14 listopada 2024 r. 15:23
Ostatnia aktualizacja: 17 listopada 2024 r. 19:39
„Varsovia”  z nagrodą. Największy i najnowocześniejszy ro-pax na Bałtyku
Nagrodę odebrał prezes PŻB Piotr Redmerski (z lewej). Fot. Polferries  

Polska Żegluga Bałtycka SA (Polferries) poinformowała, że prom „Varsovia” został uhonorowany tytułem RoPax of the Year 2024. Nagrodę przyznano podczas wydarzenia European Ferry Shipping Summit, gdzie spotykają się eksperci branży żeglugowej z całego świata. W tym roku odbyło się 7 – 8 listopada w Atenach.

– Wyróżnienie zostało przyznane za największy i najnowocześniejszy prom ro-pax na Morzu Bałtyckim – podała PŻB. – Jednostka obsługuje kluczową trasę między Świnoujściem a Ystad pływając w barwach Polferries.

Prom powstał w rodzinnej włoskiej stoczni Cantiere Navale Visentini. 

Jednostka, zgodnie z planem, weszła do portu w Świnoujściu 22 lipca br. i od tego momentu trwały przygotowania do pierwszego rejsu. Do floty Polferries dołączyła 27 lipca i weszła w rozkład o godz. 12.30 wyjściem do szwedzkiego Ystad. 

„Varsovia” to największy prom z najdłuższą linią ładunkową, jaki kiedykolwiek operował we flocie Polferries, a także pierwszy zupełnie nowy od ponad 20 lat.

Ma długość 216,2 m, szerokość – 28,2 m. Długość linii ładunkowej wynosi 3775 m, zanurzenie – 6,7 m, a nośność – 9386 ton. Może nią płynąć maksymalnie 976 pasażerów oraz 60 członków załogi. W kabinach pasażerskich jest 920 miejsc noclegowych. Na pokładzie znajduje się 230 kabin, strefa gastronomiczna z barem i restauracją, sklep oraz przestrzeń rozrywkowa dla pasażerów.

Z okazji przyznania nagrody dla „Varsovii”, PŻB zaprasza do wspólnego świętowania i skorzystania ze specjalnej oferty dostępnej na stronie armatora.

Dodajmy, że zgodnie z umową, „Varsoviia” została wyczarterowana przez PŻB na 10 lat, z opcją zakupu promu po sześciu latach eksploatacji. ©℗

Elżbieta KUBOWSKA

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@ @FIGO
2024-11-17 17:46:13
"Gdyby mogło być wybudowane w Szczecinie, to by było." Wyjaśnij proszę co "mogło być wybudowane". Jeśli prom - statek (temat u FIGO) to "mógłby być wybudow a n y". "Onuca z Rosji"?
@FIGO
2024-11-17 13:18:24
Gdyby mogło być wybudowane w Szczecinie, to by było. Proste jak drut. A co do wiosek z tramwajami to inne są znacznie gorsze i tam nigdy statków nie budowano, np. Poznań, Bydgoszcz, Łódź czy Częstochowa.
FIGO
2024-11-16 12:47:15
Prosty ,łatwy,taki spod siekiery! Będzie długo i dobrze służył.Najprostsze jest najbardziej wygodne w eksploatacji.Dziękujemy budowniczym jednostki za realizację zlecenia. Szczecinowi wielki wstyd!Mieliście zielone światło,a popłynęliście z nienawiści do PIS-U w pi...du! Nie dość, że wioska z tramwajami, to jeszcze wylęgarnia tuskozjebów!Przemysł okrętowy w Szczecinie to historia.Dziękujemy SLD-owskiej durnej decyzji : prywatnym nie pożyczamy i tym związkowcom Antosiewicza.Popłynęliście w d-ę!
Magdalena
2024-11-15 17:17:56
Planujemy wybrać się tym promem do Szwecji w przyszłym roku!!! Ystad, Malmo, Helsingborg i Lund to miejscowości w południowej Szwecji warte zwiedzenia. Byliśmy tam kiedyś i znowu tam jedziemy.
Grzegorz
2024-11-15 12:22:36
Z tym największy bym polemizował. Stena ma większe dłuższe statki na Bałtyku. O podobnej lini załadunkowej i równie nowoczesne... Więc to kwestia i interpretacji.
Do diamentu
2024-11-14 21:13:13
Grubarczyk z Pomarszczoną zamówili stępkę i do dziś szukają spawaczy
Diamentbiznesu
2024-11-14 19:29:16
Ale to min Grobarczyk zamówił o poprzedni zarząd. Nie widzę ich na fotkach

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA