Uproszczony formularz oraz wyszukiwarka spraw – to ułatwienia w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”. Narzędzia wprowadzone przez Krajową Administrację Skarbową podnoszą komfort klientów i ułatwiają umawianie wizyty w urzędach skarbowych. Dzięki tej usłudze w pierwszym kwartale br. w Zachodniopomorskiem umówiono ponad 52 tys. wizyt.
Usługa umawiania wizyty w urzędzie skarbowym umożliwia zaplanowanie spotkania w danym dniu i o konkretnej godzinie, dogodnie dla podatnika. Ułatwia to załatwianie spraw i zwiększa bezpieczeństwo klientów, którzy nie muszą przebywać w dużych skupiskach osób.
Najszybszym sposobem umówienia wizyty pozostaje rezerwacja internetowa, która od kilku miesięcy jest jeszcze łatwiejsza. Strona rezerwacyjna ma nową szatę graficzną oraz uproszczony formularz umawiania wizyty dostępny na podatki.gov.pl. Wystarczą cztery kroki: wybór województwa oraz urzędu, wybór sprawy do załatwienia, wybór daty i godziny, podanie danych kontaktowych.
Dodatkowo, została udostępniona wyszukiwarka, dzięki której korzystając ze słów kluczowych można szybko znaleźć rodzaj sprawy, z którą chcemy przyjść do urzędu skarbowego.
Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano już ponad 6 mln wizyt. Klienci urzędów skarbowych najczęściej odwiedzają je w celu uzyskania potrzebnych zaświadczeń lub załatwienia spraw związanych z podatkami majątkowymi. Ponad połowa wszystkich wizyt dotyczy tych dwóch zagadnień.
Od niedawna działa także usługa powiadamiania SMS-em o umówionej wizycie. Jeżeli ktoś się umówił do urzędu przez internet i podał numer telefonu komórkowego, otrzyma potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli zrobił to co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzyma dodatkowo SMS-owe przypomnienie.
– W Zachodniopomorskiem w pierwszym kwartale 2022 r. dzięki usłudze „Umów wizytę w Urzędzie Skarbowym” zarezerwowano 52 151 wizyt – informuje Małgorzata Brzoza, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie.
Jak dodaje, 46 procent wszystkich wizyt umawianych jest online. Najwięcej – w Urzędzie Skarbowym w Myśliborzu (prawie 95 proc.). Kolejne miejsca zajmują: Urząd Skarbowy w Kamieniu Pom. – 90,65 proc., Urząd Skarbowy w Świnoujściu – 84,18 proc., Urząd Skarbowy w Białogardzie – 73,92 proc. i Urząd Skarbowy w Drawsku Pomorskim – 67,04 proc.
– Średni czas obsługi podatnika w zachodniopomorskich urzędach skarbowych wynosi 19 minut – zaznacza M. Brzoza. – Najkrócej sprawy załatwialiśmy w Urzędzie Skarbowym w Kołobrzegu – niecałe 12 minut oraz – w Choszcznie i Stargardzie – niecałe 13 minut.
(ek)