Za rok się dowiemy, którędy będzie przebiegał ostatni odcinek drogi ekspresowej S3 w naszym województwie, łączący Troszyn i Świnoujście. Sama budowa zacznie się najwcześniej w roku 2018.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie Studium Techniczno–Ekonomiczno–Środowiskowego (STEŚ) wraz z materiałami do wydania decyzji środowiskowej dla S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn. Chodzi o fragment, który ma około 34,5 km o długości.
- Tym samym ruszą prace przygotowawcze dla ostatniego odcinka drogi S3, który nie ma wydanej decyzji środowiskowej, czyli określonego wariantu realizacyjnego tłumaczy Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. - Jego budowa planowana jest w latach 2018-2022.
W dokumentacji, która ma być opracowana przez zwycięzcę przetargu, zostaną przeanalizowane możliwe warianty przebiegu drogi, określone jej parametry techniczne i zbadany wpływ na środowisko naturalne. Na podstawie analizy wielokryterialnej zostanie też wskazany przebieg preferowany przez inwestora. Ostatecznego wyboru wariantu dokona w decyzji środowiskowej Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Cała dokumentacja wraz z raportem oddziaływania na środowisko ma być gotowa w ciągu 12 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Opisywany odcinek drogi ekspresowej S3 rozpocznie się od terminalu promów morskich w Świnoujściu (rejon obecnego skrzyżowania ulic Fińskiej i Duńskiej). Kończył się będzie na istniejącej obwodnicy Troszyna, Parłówka i Ostromic. Droga będzie przebiegała przez Woliński Park Narodowy, który zajmuje całą szerokość wyspy Wolin.
- Ze względu na specyfikę tego obszaru większość wariantów nie będzie znacząco odbiegała od obecnego przebiegu drogi krajowej nr 3 - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk.
(jps)
Fot. GDDKiA
Droga krajowa nr 3 pomiędzy Troszynem i Świnoujściem, którą ma zastąpić ekspresowa S3.