W przetargu na realizację ponad 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 wpłynęło sześć ofert. Kwoty zaproponowane przez wykonawców wahają się od ok. 1,1 mld zł do blisko 1,3 mld zł, co oznacza, że wszystkie mieszczą się w kosztorysie GDDKiA wynoszącym niespełna 1,4 mld zł.
Teraz wszystkie złożone w przetargu oferty mają być sprawdzane i oceniane na podstawie kryteriów określonych w przetargu.
Zestawienie ofert:
- Inwestycja będzie realizowana w formule optymalizuj i buduj, a wykonawca będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektów wykonawczych i 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, na realizację robót. Zakończenie realizacji inwestycji zakładane jest w roku 2026 - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek Bobolice - Szczecinek połączy budowane obecnie odcinki drogi ekspresowej S11 Koszalin - Bobolice (będą gotowe w 2023 roku) i obwodnicę Szczecinka (oddaną do ruchu w 2019 r.). Będzie to ostatni fragment S11 budowany w województwie zachodniopomorskim.
Nowa S11 ma być dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na tym odcinku powstaną dwa węzły drogowe - Wierzchowo oraz Szczecinek Północ. Ten ostatni zostanie zbudowany w miejscu obecnego ronda na północnym końcu obwodnicy Szczecinka. Na południe od węzła Wierzchowo przewidziana jest realizacja dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych. Obiekty te będą posiadały rezerwę pod budowę stacji paliw i restauracji. Przewidziano budowę 26 obiektów mostowych, w tym czterech górnych przejść dla zwierząt.
(k)