Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

To oni chca wybudować S11 z Bobolic do Szczecinka

Data publikacji: 07 kwietnia 2023 r. 22:48
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2023 r. 09:01
To oni chca wybudować S11 z Bobolic do Szczecinka
Graf. GDDKiA  

W przetargu na realizację ponad 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 wpłynęło sześć ofert. Kwoty zaproponowane przez wykonawców wahają się od ok. 1,1 mld zł do blisko 1,3 mld zł, co oznacza, że  wszystkie mieszczą się w kosztorysie GDDKiA wynoszącym niespełna 1,4 mld zł.

Teraz wszystkie złożone w przetargu oferty mają być sprawdzane i oceniane na podstawie kryteriów określonych w przetargu.

Zestawienie ofert:

  • Intercor- 1 107 000 000 zł
  • Budimex - 1 127 650 470 zł
  • Konsorcjum firm: NDI (lider) i NDI Sopot (partner) - 1 158 059 291,42 zł
  • Konsorcjum firm: Kobylarnia (lider), Mirbud (partner) - 1 197 000 000 zł
  • Mostostal Warszawa- 1 274 942 545,65 zł
  • PORR- 1 280 940 450 zł
  • Kosztorys GDDKiA - 1 368 399 824,04 zł.

- Inwestycja będzie realizowana w formule optymalizuj i buduj, a wykonawca będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektów wykonawczych i 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, na realizację robót. Zakończenie realizacji inwestycji zakładane jest w roku 2026 - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Odcinek Bobolice - Szczecinek połączy budowane obecnie odcinki drogi ekspresowej S11 Koszalin - Bobolice (będą gotowe w 2023 roku) i obwodnicę Szczecinka (oddaną do ruchu w 2019 r.). Będzie to ostatni fragment S11 budowany w województwie zachodniopomorskim.

Nowa S11 ma być dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na tym odcinku powstaną dwa węzły drogowe - Wierzchowo oraz Szczecinek Północ. Ten ostatni zostanie zbudowany w miejscu obecnego ronda na północnym końcu obwodnicy Szczecinka. Na południe od węzła Wierzchowo przewidziana jest realizacja dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych. Obiekty te będą posiadały rezerwę pod budowę stacji paliw i restauracji. Przewidziano budowę 26 obiektów mostowych, w tym czterech górnych przejść dla zwierząt.

(k)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@mmm
2023-04-11 20:59:04
1. Nie ma czegoś takiego jak Pomorze środkowe. Jesteśmy jednym regionem. 2. Chciejstwo poszczególnych miast powiatowych, powinno być realnie oceniane i zbieżne z interesem całego Pomorza. 3. środki na infrastrukturę przeznaczane tam gdzie uzasadniony jest gospodarczy i społeczny interes całego regionu.
mmm
2023-04-11 08:50:43
@ Wojtek , - pewnie mieszkańcy Koszalina i Pomorza śrd. mają inne poglądy w tej sprawie.
@Wojtek
2023-04-08 08:46:52
Wojtek ma 100% racji. Politycy w tej kwestii nie wykazali się wyobraźnią.
Wojtek
2023-04-08 08:27:51
Potrzebna ta droga w regionie jak kwiatek do kożucha. Tak to jest jak politykierzy zarządzają rozwojem infrastruktury. A bardzo ważna droga S10 leży i kwiczy. A to najszybsze połączenie pomorskiej stolicy i jej aglomeracji z Warszawą.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA