Takie plany ma zarząd portów. Terminal i „Dolina offshore”
Takie plany ma zarząd portów. Terminal i „Dolina offshore”
Data publikacji: 09 lipca 2025 r. 17:19
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2025 r. 13:03
Briefing poprzedziła wizyta szczecińskich radnych w porcie. Zobaczyli, jak działa, usłyszeli o planach na przyszłość.
Budowa głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu oraz rozwijanie "Doliny offshore" to najważniejsze wydarzenia dla gospodarki morskiej w naszym regionie w najbliższych latach - to jeden z wniosków ze środowego briefingu prasowego w siedzibie Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Dowiedzieliśmy się także, że władze Szczecina przygotowują specjalną "uchwałę inwestycyjną".
Briefing poprzedziła wizyta szczecińskich radnych w porcie. Zobaczyli, jak działa, usłyszeli o planach na przyszłość.
- Z naszych badań wynika, że większość mieszkańców Świnoujścia jest pozytywnie nastawionych do terminalu - stwierdził Jarosław Siergiej, prezes ZMPSiŚ. - Inny duży projekt to 12,5 metra dla Szczecina. Przypominam, że aby ten projekt zaistniał, potrzebne było pogłębienie toru wodnego ze Szczecina do Świnoujścia i to Urząd Morski zrobił w 2022 roku. Niestety z powodu pewnych zaniedbań zarząd portu dopiero w tym roku kończy ten projekt. Po objęciu zarządzania spółką w zeszłym roku przystąpiliśmy do rewizji tego projektu, który był opóźniony, i przez półtora roku dokonaliśmy to, co nie udało się przez poprzednie cztery lata.
Inne przedsięwzięcia? Budowa fabryki elementów wiatrowych na Ostrowie Grabowskim. Obok niej ma powstać fabryka produkcji cementu oparta o surowiec przywożony statkami - końcowy produkt też ma być transportowany statkiem. Do tego multimodalny węzeł kolejowy - też na Ostrowie Grabowskim - który wpłynie korzystnie działalność portu. Oraz modernizacja innych elementów infrastruktury, które, gdyby zaszła taka potrzeba, usprawnią także transport sprzętu wojskowego. Poza tym port chce przeprowadzić transformację energetyczną.
Więcej na ten temat w „Kurierze Szczecińskim” i eKurierze z 10 lipca 2025 r.
to była sesja wyjazdowa rady czy wycieczka sponsorowana ? I kto właściwie jest właścicielem tego portu . Miasto jest właścicielem czy chce sponsorować właściciela ?
Mietex
2025-07-10 21:28:24
O ile mi wiadomo to W Świnoujściu na terenie portu mieszka 60 rodzin z aktami własności czy to jest zgodne z prawem?
Zenek
2025-07-10 09:14:27
Przez półtora roku musieli zrobić to, czego nie udało się przez poprzednie cztery…Ja jeb…ię, ta Wladza propagamdą przebiła już dawno Gomułkę…
Mieszkaniec
2025-07-10 08:09:14
Część mieszkańców jest owszem za budową, ale większość jest przeciw. Szczecin zniszczył i zaorał nam stocznię a kontenerowy nie da nam pracy, tylko Azjatom
Gruszki na wierzbie
2025-07-10 07:20:59
Obietnic, deklaracji czas zacząć, wszak wybory szybko się zbliżają a ciepłe posadki skończą się po odstawieniu obecnej ekipy na boczny tor.
obserwatir
2025-07-10 05:48:55
Kiedy nowa Chlodnia w porcie jak zamkna Gryf na Bulgarskim nabrzezu???
@Piotruś
2025-07-09 20:55:20
Daruj sobie demagogię Kaczelnika 🤮
Piotruś
2025-07-09 20:25:14
To para w gwizdek. Za tego rządu żadnych inwestycji nie będzie. Dlatego że Niemcy sobie tego nie życzą, a także dlatego że ten rząd tylko dużo obiecuje, a żadnych gospodarczych inwestycji nie chce. Np. w dolinie Kłodzkiej nie zaczęto budować ani jednego nowego zbiornika retencyjnego, nie podpisano żadnej umowy na budowę elektrowni jądrowej, budowa portu w Elblągu nawet nie ruszyła. Mogę rzucać innymi przykładami, ale po co...
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.