Stocznia Remontowa Shipbuilding z Gdańska wygrała przetarg na zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę dwóch lodołamaczy liniowych dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Oferty złożyły także: konsorcjum dwóch gdyńskich firm – PGZ Stoczni Wojennej i Stoczni Remontowej Nauta oraz Poltramp Yard ze Świnoujścia.
Szczeciński RZGW kontynuuje program budowy nowych lodołamaczy i odmłodzenia floty. W ub. roku podpisano umowę o dofinansowaniu projektu przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dwa nowe lodołamacze liniowe mają zastąpić najstarsze, blisko 50-letnie jednostki, a powinny być gotowe jesienią 2020 r.
W przetargu na zaprojektowanie i budowę lodołamaczy wpłynęły trzy oferty. Konsorcjum złożone z gdyńskich firm: PGZ Stoczni Wojennej i Stoczni Remontowej Nauta zaproponowało cenę przeszło 31,5 mln zł. Gdańska stocznia Remontowa Shipbuilding zaoferowała 30 mln 250 tys. zł, a świnoujska spółka Poltramp Yard – 44 mln 280 tys. zł.
– Za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez wykonawcę Remontowa Shipbuilding S.A. – podało 17 bm. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie RZGW w Szczecinie.
Pozostali oferenci mają jeszcze czas na złożenie odwołania, ale jeżeli ten wybór się utrzyma i dojdzie do podpisania umowy, to gdańska Remontowa Shipbuilding będzie realizować kolejny już kontrakt zlecony przez szczecińskiego inwestora. Na początku marca br. podpisała z Urzędem Morskim w Szczecinie umowę na projekt i budowę dwóch wielozadaniowych jednostek dla administracji morskiej (szczecińskiej i gdyńskiej). Wartość kontraktu to ponad 213 mln zł.
Przypomnijmy, że – dla odmiany – Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” ze Szczecina pod koniec września ub. roku zawarła umowę (o wartości 70 mln zł) na projekt i budowę czterech lodołamaczy dla RZGW w Gdańsku.
(ek)
Fot. RZGW Szczecin