Wtorek, 23 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Stabilne obroty

Data publikacji: 28 stycznia 2016 r. 09:04
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:33
Stabilne obroty
W 2015 roku spadły przeładunki węgla. Fot. Elżbieta Kubowska  

W  ostatnich latach obroty w zespole portów Szczecin-Świnoujście co roku były wyższe. Tym razem nie zanotowano rekordu, a na końcowym wyniku zaważył znaczny spadek przeładunków węgla. Obroty w 2015 roku wyniosły ponad 23 mln 174 tys. ton. To o jeden procent mniej niż w 2014.

Wzrosty odnotowano w pięciu grupach towarowych.

– To był bardzo dobry rok dla przeładunków kontenerów – podkreśla Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. – W tej grupie zanotowano 12-procentowy wzrost w stosunku do roku 2014 r. Przeładowano 87 784 TEU.

Blisko 9-proc. wzrost dotyczył drobnicy. Przeładowano jej 11 mln 254,6 tys. ton. W przypadku ropy wzrost wyniósł 4,1 proc. (przeładowano 1 mln 738,9 tys. ton). Większe były także, o 6,2 proc., obroty ładunków z grupy inne masowe. Wyniosły 3 mln 451 tys. ton. Podobny wzrost (6,1 proc.) dotyczył zbóż. Łącznie przeładowano ich 1 mln 743,9 tys. ton – to najlepszy wynik od 1981 roku.

Niestety, aż o jedną trzecią spadły przeładunki węgla, wynosząc 3 mln 119,8 tys. ton.

– Na taki wynik złożyły się mniejszy eksport polskiego węgla oraz import – wyjaśnia M. Woźniak-Lewandowska. – Obsłużono znacznie mniejszą liczbę największych statków z węglem, jakie mogą wchodzić do portu Świnoujście.

Mniej o prawie 18 proc. przeładowano drewna. Jest to jednak marginalna grupa w całości przeładunków w obu portach. Niewielki spadek (o 1,5 proc.) dotyczył rudy. Obroty wyniosły 1 mln 851,9 tys. ton.

Ogółem w 2015 r. w zespole portów przeładowano 23 mln 174,4 tys. ton, czyli o jeden procent mniej niż w 2014. ©℗

Tekst i fot. (ek)

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Port
2016-01-28 10:51:35
Każdy wie, jak funkcjonują zespoły portowe, więc nie ma się co podniecać spadkami, które są niezależne od danego portu.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA