sobota, 14 grudnia 2019.
Strona główna > Gospodarka > Ryszard Kwidziński został pełnomocnikiem ds. Programu „Batory”

Ryszard Kwidziński został pełnomocnikiem ds. Programu „Batory”

Ryszard Kwidziński został pełnomocnikiem ds. Programu „Batory”
Data publikacji: 2019-11-13 14:03
Ostatnia aktualizacja: 2019-11-17 03:01
Wywietleń: 1195 427385

Doświadczony szczeciński okrętowiec Ryszard Kwidziński został powołany przez Marka Gróbarczyka, ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, na pełnomocnika ds. realizacji Programu „Batory”. Resort poinformował o tym na portalu społecznościowym Twitter.

- Będzie on odpowiadał za intensyfikację prac, dalszy harmonogram i terminową realizację budowy promów - podało MGMiŻŚ.

Stanowisko pełnomocnika ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej do spraw realizacji Programu „Batory” Marek Gróbarczyk ustanowił zarządzeniem z 6 listopada br. Do zadań pełnomocnika należy reprezentowanie ministra w działaniach dotyczących przedsięwzięć mających na celu realizację Programu „Batory”, w szczególności w zakresie monitorowania harmonogramu i identyfikowania ryzyka.

Ryszard Kwidziński urodził się w 1947 r. Jest absolwentem słynnego gdańskiego Conradinum. Studia ukończył w Instytucie Okrętowym Politechniki Gdańskiej, uzyskując tytuł mgr. inż. mechanika, specjalność: okręty i statki morskie. Zaraz po studiach został zatrudniony w Stoczni Szczecińskiej. Pracował na stanowiskach: technolog, budowniczy, kierownik zmiany, kierownik budowy, kierownik wydziału, kierownik oddziału pochylni. Bezpośrednio kierował budową ponad 30 kadłubów statków, wdrażając na nich szereg technologii. Dotyczyło to m.in. chemikaliowców, kontenerowców, statków szpitali, elektrowni, warsztatowców, technologii bezzapasowego montażu konstrukcji okrętowych, spawania na podkładkach ceramicznych, spawania automatycznego w pionie, ciecia plazmą.

W stanie wojennym został zwolniony ze stoczni za działalność opozycyjną. Pomógł mu wtedy prof. Eugeniusz Skrzymowski, oferując etat starszego wykładowcy w Instytucie Okrętowym Politechniki Szczecińskiej, przekształconym później w Wydział Techniki Morskiej. Prowadził wykłady m.in. z technologii okrętów, organizacji i zarządzania, marketingu w gospodarce morskiej, na kierunkach: mechanika, oceanotechnika, transport. Ma na koncie szereg prac naukowo-badawczych. Jest autorem wielu ekspertyz i recenzji. Za działalność naukowo-badawczą i dydaktyczną był często nagradzany.

W 1991 r. wrócił do Stoczni Szczecińskiej, zostając dyrektorem technicznym (ale nadal wykładał). Był współautorem planu ratowania stoczni, a po przekształceniu zakładu w spółkę akcyjną (później pod nazwą Porta Holding), zasiadał w jej zarządzie - do 2002 r., kiedy to rząd SLD znacjonalizował przedsiębiorstwo. W latach 1993-2001 reprezentował Stocznię Szczecińską w organizacji pracodawców Forum Okrętowe. Przez kilka lat był w zarządzie gdańskiego Centromoru. W 2005 r. przeszedł z Politechniki Szczecińskiej do Akademii Morskiej w Szczecinie, gdzie do 2008 r. prowadził zajęcia z organizacji systemów produkcyjnych. Zasiadał w radach nadzorczych wielu spółek, był ławnikiem Izby Morskiej i członkiem różnych gremiów związanych z branżą morską.

Od lat zaangażowany jest w prace mające na celu odbudowę przemysłu okrętowego w Szczecinie. Od niedawna doradza przy budowie promu ro-pax. Kieruje też projektem badawczo-rozwojowym, dotyczącym budowy prototypu semiautonomicznego coastera, czyli niedużego innowacyjnego masowca, przez konsorcjum, w którym Stocznia Szczecińska jest liderem.

(ek)

Fot. Elżbieta KUBOWSKA

Komentarze

Bosman
Zacznijcie budowę statków jak nasi dziadowie i ojcowie od Czułyma. Nauczycie się fachu stoczniowego, dopiero porywajcie się na promy
2019-11-17 00:59:13
Doker
72-letni menager... A gdzie są młodzi?
2019-11-16 13:36:52
Olaboga
Postawić zadania i wyznaczyć cele do realizacji oraz terminy bez tego najlepszy Menager będzie miął inne pokusy
2019-11-14 13:46:19
Włodzimierz
Pan Kwidzyński to komiwojarz,na WRDS poświęconym sytuacji stoczni Gryfii wychwalał jakie to wspaniałe wizje i plany mają Pan Hnat i Pani Hanć na spółkę... outsourcing strategicznych dla firmy podmiotów, sprzedaż terenów, etc, etc ... to było dla kwidzyńskiego złotym środkiem na problemy Gryfii. Szok, dramat, trauma... że taki człowiek ma kierować jednym z największych projektów Ministra MGMIŻŚ.
2019-11-13 22:42:34
Włodzimierz
Pan Kwidzyński to komiwojarz,na WRDS poświęconym sytuacji stoczni Gryfii wychwalał jakie to wspaniałe wizje i plany mają Pan Hnat i Pani Hanć na spółkę... outsourcing strategicznych dla firmy podmiotów, sprzedaż terenów, etc, etc ... to było dla kwidzyńskiego złotym środkiem na problemy Gryfii. Szok, dramat, trauma... że taki człowiek ma kierować jednym z największych projektów Ministra MGMIŻŚ.
2019-11-13 22:42:09
Hnat
Przecież to czterolicowiec, ten człowiek jest wyjątkowym wiatrołapem. Pamiętam jak współpracował z Panią Hanć Prezesem MSR Gryfia i twierdził że jest to jedyna fachowczyni na rynku okrętowym... (można sobie wygooglować co obecnie porabia Pani Hanć) kolejny wielbłąd Pana Ministra...
2019-11-13 22:07:20
Wawrzek
Powodzenia!! wszyscy Szczecinianie powinni pana wspomagać w dziele odtworzenia Przemysłu Stoczniowego. Odtworzyć Zespół Fachowców również z tych co są za granicą.
2019-11-13 21:15:17
polek
Życiorys,jakby chodziło o prezydenta,z drobnym, niezamierzonym, oczywiście, pominięciem wiele lat ciągnącego się procesu sądowego. Taki sobie, zupełnie nieistotny szczegół w karierze. Brawo!
2019-11-13 18:06:36
.
Po 4 latach realizowania a sukcesem, jeśli czytać Kurier, Programu "Batory" minister powołuje pełnomocnika ds Programu "Batory" a Kurier nawet nie spytał, dlaczego. Przez cztery lata nie był potrzebny i nagle jest. Skąd zmiana?
2019-11-13 16:22:24

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
3
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielka Parada Mikołajów

Nekrologi

Sonda

Czy obowiązek tworzenia korytarza życia i jazdy na suwak zwiększą bezpieczeństwo na drogach?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie