Sobota, 04 października 2025 r. 
REKLAMA

Port w Szczecinie dostosowany do 12,5 m

Data publikacji: 10 września 2025 r. 17:18
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2025 r. 12:22
Port w Szczecinie dostosowany do 12,5 m
Fot. Piotr SIKORA  

Zakończenie inwestycji w modernizację nabrzeży i pogłębienie basenów portowych do standardu 12,5 m otwiera nowy rozdział w historii szczecińskiego portu i działających tu operatorów.

Już można zauważyć wyraźne zwiększenie ilości towarów przywożonych i odwożonych przez statki. Niedawno informowaliśmy o rekordowym w historii portu ładunku – ok. 50 tys. ton śruty sojowej dostarczonej przez masowiec „Tokugawa”, który zacumował przy nabrzeżu Słowackim w rejonie Kanału Dębickiego. Później przypłynął do Szczecina „Equinox Star” po 43 tys. ton zboża (stanął przy nabrzeżu Zbożowym obok elewatora Ewa). Tyle samo biomasy przywiózł „Bulk Venus” (na zdjęciu) w rejon Basenu Kaszubskiego – rozładunek statku trwa przy nabrzeżu Katowickim. ©℗

(ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

ja,ja
2025-09-12 20:30:01
Schon gut ! Polacken poglebić tor do naszego pohrtu whreszcie.
No i zatkało
2025-09-12 14:38:08
PO wców kakao! Tak się cieszyli, tak się nadęli , aż wreszcie pierdnęli i Port Niemcom oddali za dopłatą !
SPEDYTOR
2025-09-11 12:21:29
Statek załadowany masówką w Antwerpii 18 godzin !!! / rata zał ok 2,500 ton na godzinę - skierowany do Szczecina - ponad 2 tygodnie ( ok aż 2.800 ton na dobę / bez niedziel) - to jakiś wstyd - teraz spedytor żałuje że nie wysłał statku do Gdańska (maks 2 dni). W tej całej propagandzie sukcesu "12,50" zapominamy że taki statek kosztuje - jego zysk netto to ok 10-14.000 € . Na 12,50 wydaliśmy ok 1,3 miliarda , roczne utrzymanie 12,50 (przy zamulającym się Zalewie Szczecińskim) to ok 250 mln !!!
@ @Edmund
2025-09-11 12:03:53
To nie PiS zdecydował o pogłębieniu toru Świnoujście Szczecin. Za rządów PiS podpisano tylko umowę z wykonawcą. W 2014 r. UM uzyskał dotację UE na przygotowanie dokumentacji i zezwoleń na tor, ale już wcześniej były prowadzone mniejsze inwestycje z tym związane. Na pogłębienie toru dostaliśmy dotacje z UE (ponad 1,2 mld) z puli 2014-2020. Prace przy pogłębieniu trwały w czasach rządów PiS.
@Edmund
2025-09-11 10:04:17
Pleciesz bzdury. To właśnie PiS zdecydował o pogłębieniu toru .Tusk twierdził że pogłębienie toru do Szczecina to przerost ambicji bo tu nie chce nikt przypływać. Siejesz KOwską propagandę przypisującą sobie zasługi PiS.
Bulc cargo
2025-09-11 09:22:40
Życzę powodzenia torbę pogłębiony tony i tony a czym tam robić jak wszystko gierka pamięta
obserwator
2025-09-11 08:12:23
12,5 m to nowa era portu w Szczecinie - to zasługa Pani Laury Hołowacz z CSL . Dziękujemy i wyrazy uznania i szacunku.
cała naprzód
2025-09-11 07:37:21
Tor pogłębiony dzięki Grabarczykowi.
Naprawdę?
2025-09-11 07:22:35
Panie i panowie dziennikarze, jedźcie sobie na to nabrzeże Katowickie i zróbcie zdjęcie z bliska, jak został wykonany remont nabrzeża. Połowa jest tak spartaczona, że rozsypie się prawdopodobnie po pierwszym roku użytkowania. Dziesiątki a może i setki milionów utopione w błocie.
Edmund
2025-09-10 22:25:14
Dobrze idzie! O jakże przykro musi być miłośnikom PIS u.Ale będą się wić i kombinować jak tu wynaleźć coś co oni zrobili.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA