Szwedzki port Ystad dostosuje nabrzeża do obsługi większych niż obecnie promów. W poniedziałek (29 sierpnia) został podpisany list intencyjny pomiędzy Polską Żeglugą Bałtycką oraz portami Ystad i Świnoujście. Uroczystość odbyła się na pokładzie „Mazovii”, promu PŻB.
Porozumienie zakłada, że Polferries (marka, pod jaką pływają promy PŻB) zbuduje na linię Świnoujście – Ystad dwa nowe promy, każdy dla 900 pasażerów. Planuje się, że pierwszy zostanie wprowadzony do eksploatacji w 2019 roku.
Z kolei w Ystad powstaną nowe nabrzeża w porcie zewnętrznym. Inwestycja ta ruszy po uzyskaniu wszystkich pozwoleń. Jak zapowiadał Bjorn Bostrom, dyrektor zarządzający portu Ystad, nabrzeża powinny być gotowe w 2018 roku.
A gdzie UNITY LINE / szczecińska Grupa PŻM i EUROAFRICA
Coś nie tak / przecież to UNITY jest głównym graczem a nie PŻB -.... to stosunek UNITY 80 / 20 % PŻB - bez UNITY linia do Ystad byłaby już w szwedzko-niemieckich rękach ...., Czyżby ktoś działał przeciwko Unity ? to jakiś paradoks !!!
Port
2016-08-30 07:52:20
Jak to jest, że dyrektor portu w Ystad zarządza już wiele lat, a w Szczecinie ciągle, nie zawsze lepsze, zmiany...
Ciekawska,
2016-08-30 01:10:38
A Kto w Szwecji/Ystad ma za to wszystko zaplacic..? I o ile "podskocza" ceny biletow, kabin oraz posilkow i towarow na Promach ??
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.